recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler et gratis klippeværktøj til videoer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler et gratis klippeværktøj til videoer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 20:52
Du bliver lige nødt til at bruge lidt tid på din stavning. - "visei program der kan spillet"???

og hvad er det for en type videoredigering du ønsker? Der findes et hav af programmer. også gratis. Men du bliver virkelig nødt til at definere helt præcist hvad du vil. MEn du kan starte med at kigge nogle af alle de kategorier igennem som er her https://www.videohelp.com/software - specifikt omkring editing.
Hvis det er RIGTIG videoredigering. Så kig på Blackmagic resolve og hitfilm express i gratisudgaverne. Det burde være mere end rigeligt eftersom det er professionelle værktøjer

Hvad angår årsagen til at dine serier bliver rippet samlet. Det er fordi du ikke har splittet dem op fra starten. fx Handbrake kan det (men det vil så til gengæld konvertere til et andet format end det DVD'erne kommer i som er mpeg2.)
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 00:16
Jeg bruger makeMKV til at rippe DVD'er og Blu-rays. Langt de fleste serier jeg ripper giver nemlig adgang til at rippe enkelte afsnit hver for sig, men et par serier gør ikke og det irriterer mig en del!
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 14:47
Så fandt jeg en måde man (gratis) kan klippe sine videoklip, samtidig med man bevarer underteksterne. Man bliver dog desværre nødt til at rippe sine DVD'er igen. Guiden er her:

Rip DVD/blu-ray med prgrammet Magic DVD ripper og sæt "split mode" til "By chapter". Nu bliver DVD/blu-ray rippet i kapitler. Disse kapitler skal man herefter merge vha. programmet MKVToolNix.

Så har man videoklip, med bevarede undertekster.

Redigeret af L'er - 18-Marts-2017 kl. 14:47
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu