recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler et par kanaler i dvbviewer pro.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler et par kanaler i dvbviewer pro.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler et par kanaler i dvbviewer pro.
    Sendt: 20-April-2013 kl. 14:23
Yousee har for nyligt lukket en bunke sd kanaler og lavet dem hd. Jeg sidder derfor og bokser lidt med at få min recording service til at finde de nye kanaler. Normalt plejer den slags at gå relativt problemløst, men denne gang driller det noget.

Jeg startede med at lave en kanalskanning på mit tv for at få et overblik over hvilke kanaler jeg har og ikke har. Jeg skrev kanalnavnene fra fjernsynet ned og satte mig ved computeren.

Hdhomeruns egen software har fundet samtlige kanaler og jeg kan se dem i den der hdhr preview player ting.

Men når jeg skanner kanaler i dvbviewer pro så mangler den HD DR1, SVT2 HD og ARD HD. Fælles for de kanaler er at de ligger i samme mux på frekvens 248000.

Jeg har prøvet både med en ældre dvbviewer, version 4'et eller andet og en dugfrisk version 5.1 hentet idag, men de nævnte kanaler gider den ikke finde. Jeg har prøvet med in-depth scanning fra 240000 til 260000, men lige lidt hjælper det.

Forslag modtages.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 20:02
Kan det være støj/indstråling/antenneledning stik forbindelse (løs)?
Det kan typisk ramme en enkelt MUX.

Jeg har lige prøvet at lave scan på frekvens 248MHz, og eksporteret af den MUX alene.
Den indeholder også Guiden og DR Syn.

Hvis du sender mig din private e-mail adresse i en PM kan jeg sende den som ZIP file.
Så kan du prøve at importere, og se om du kan modtage med den.

Mvh JørgenT
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 20:32
Kan du ikke bede den scanne kun på 248000
Den Ben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Kan du ikke bede den scanne kun på 248000
Jo, men der fandt den heller ikke noget..

Jørgen var så venlig at sende mig en kanalliste med HD DR1 liggende på 248000, men jeg får hverken billede eller lyd når jeg vælger kanalen, kun EPG data. Jeg kan se masser af andre hd kanaler, herunder DR3 (tidligere DR HD) så mpeg4 modtagelse fungerer.

Jeg må checke kanaler imorgen og se om det kan være noget med signalstyrke/indstråling, men jeg tvivler nu da det hele er bygget med rf tætte f-stik og jeg får fint signal i hdhr's indbyggede afspiller.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 22:49
Prøv lige at scanne på 230000
Den Ben
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg startede med at lave en kanalskanning på mit tv for at få et overblik over hvilke kanaler jeg har og ikke har. Jeg skrev kanalnavnene fra fjernsynet ned og satte mig ved computeren.

Hdhomeruns egen software har fundet samtlige kanaler og jeg kan se dem i den der hdhr preview player ting.

Men når jeg skanner kanaler i dvbviewer pro så mangler den HD DR1, SVT2 HD og ARD HD. Fælles for de kanaler er at de ligger i samme mux på frekvens 248000.

Forslag modtages.
Har du tjekket MUX frekvens på TV?
Min scan er fra Nordjylland, passer ikke nødvendigvis i rest af landet?

Mvh JørgenT
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 10:15
Så fik jeg knækket nødden, delvist..

Det viser sig, at når jeg beder dvbviewer om at skanne 248MHz, så skanner den i virkeligheder 247500 kHz i stedet for de 248000 kHz jeg bad den om.

Jeg prøvede med de par kanaler Jørgen havde sendt mig i en .ini fil og der stod kanalerne også til 247500 kHz. Jeg gik manuelt ind og rettede dem til 248000 kHz og så kom der hul igennem.

Nu er jeg igang med en komplet kanalskanning der finder alle mine kanaler, pånær HD DR1, SVT2 HD og ARD HD og så vil jeg bagefter forsøge om jeg kan flette Jørgens .ini fil med de kanaler ind i listen og rette dem til 248000 kHz. 

Nu ved jeg med andre ord hvordan jeg kan knokle tingene på plads manuelt, det skal nok lykkes, men hvorfor hulen dvbviewer insisterer på at skanne skæve frekvenser aner jeg ikke.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 10:44
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 10:51

men hvorfor hulen dvbviewer insisterer på at skanne skæve frekvenser aner jeg ikke.
Mon ikke det er fordi at det er det der står i YouSee transponder ini filen?
Selvom du angiver frekvens i manuel scan bruger den stadigvæk transponder filen.

Prøv at lave en kopi af filen, og ret til 248000

Men det virker med 247500 hos mig?
Kan der være forskel på tuner på det punkt?

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 21-April-2013 kl. 10:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Mon ikke det er fordi at det er det der står i YouSee transponder ini filen?
Selvom du angiver frekvens i manuel scan bruger den stadigvæk transponder filen.
Det fandt jeg også ud af.

Jeg endte med at lave min egen transponderfil med de frekvenser der dur her hos mig. 

Jeg startede med at kopiere filen DVB-C_dk_YouSee.ini til DVB-C_dk_YouSee_ts.ini hvor ts er mine initialer.

Øverst i den nye fil rettede jeg "2=Denmark: YouSee cable" til "2=Denmark: YouSee cable (ts)" så jeg kunne genkende min transponderfil i dvbviewer.

Herefter startede jeg hdhomerun setup programmet og aflæste hvilke frekvenser programmet havde fundet kanaler på. De frekvenser skrev jeg ned og tastede ind i min nye transponderfil hvorefter jeg slettede alle de frekvenser der ikke havde kanaler.

Når jeg laver en skanning i dvbviewer med min nye transponderfil så finder den hele molevitten og endda langt hurtigere end normalt idet den ikke længere skanner en masse frekvenser der ikke er noget på.

Jeg har ingen anelse om hvorfor du kan finde noget på 247500 mens jeg kun kan finde det på 248000, men hul nu også i det, skidtet virker.. Smile
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 12:30

Jeg endte med at lave min egen transponderfil med de frekvenser der dur her hos mig. 

Jeg startede med at kopiere filen DVB-C_dk_YouSee.ini til DVB-C_dk_YouSee_ts.ini hvor ts er mine initialer.

Øverst i den nye fil rettede jeg "2=Denmark: YouSee cable" til "2=Denmark: YouSee cable (ts)" så jeg kunne genkende min transponderfil i dvbviewer.

Herefter startede jeg hdhomerun setup programmet og aflæste hvilke frekvenser programmet havde fundet kanaler på. De frekvenser skrev jeg ned og tastede ind i min nye transponderfil hvorefter jeg slettede alle de frekvenser der ikke havde kanaler.

Når jeg laver en skanning i dvbviewer med min nye transponderfil så finder den hele molevitten og endda langt hurtigere end normalt idet den ikke længere skanner en masse frekvenser der ikke er noget på.

Jeg har ingen anelse om hvorfor du kan finde noget på 247500 mens jeg kun kan finde det på 248000, men hul nu også i det, skidtet virker.. Smile

Thumbs Up

Jeg prøvede også lige at lave transponder file med 248000, og den finder stadigvæk OK hos mig.
Kan se YouSee stadig sender signal på de lukkede SD kanaler. 
Dog ikke med udsendelser, men med skilt at de kun sendes i HD.

Mvh JørgenT
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 16:41
Hej, Jeg har samme problem. Mangler DR1HD kan i hjælpe mig. kan ikke helt forstå det i skriver i har gjort.

Er der andre måder?

Håber i kan hjælpe inden Disney Sjov starter :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu