recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler et søgeord
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler et søgeord

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler et søgeord
    Sendt: 06-April-2019 kl. 12:22
 eg er på jagt efter høreværn der kan sortere støj fra og lade stemmer gå igennem.
Har søgt et stykke tid, men kan intet finde. Nogle der har et hint til et søgeord eller model?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

 eg er på jagt efter høreværn der kan sortere støj fra og lade stemmer gå igennem.
Har søgt et stykke tid, men kan intet finde. Nogle der har et hint til et søgeord eller model?

Hvad med Peltor
Bilsom

Måske, du bare skal have skiftet skumgummi, eller isolering på det eksisterende?


Redigeret af mnielsen - 06-April-2019 kl. 12:37
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 12:52
Jeg kigger på det nævnte.

Jeg har brug for sæts som man kan have på under hele arbejdet, som dækker for høje db  men lader almindelig tale slippe igennem.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg kigger på det nævnte.

Jeg har brug for sæts som man kan have på under hele arbejdet, som dækker for høje db  men lader almindelig tale slippe igennem.

Har din arbejdsplads noget at tilbyde? Eller forslag, som du kan bruge...
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg kigger på det nævnte.

Jeg har brug for sæts som man kan have på under hele arbejdet, som dækker for høje db  men lader almindelig tale slippe igennem.

Har din arbejdsplads noget at tilbyde? Eller forslag, som du kan bruge...

Det er til min arbejdsplads jeg søger. Har nogle kollegaer der har brug for ro, men samtidig har brug for at kunne tale.


Redigeret af aerik - 06-April-2019 kl. 14:11
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 15:00
prøv at søge på elektronisk høreværn 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 17:11
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 13:32
Tak for svar.
Har givet noget at søge efter.

Klaus jeg skal bare lige være helt sikker.
Den kan sortere så man kan gå tale igennem, men undgår høje pludselig lyde, fx skud eller tabt metal osv?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Tak for svar.
Har givet noget at søge efter.

Klaus jeg skal bare lige være helt sikker.
Den kan sortere så man kan gå tale igennem, men undgår høje pludselig lyde, fx skud eller tabt metal osv?

Normale elektroniske høreværn virker kun hvis støjen er sporadisk. Hvis der er konstant støj lukker de af hele tiden og så kan man lige så godt bruge et par passive. Hvis støjen "kommer og går", som på en skydebane, kan de være rigtig gode. Så kan man beholde dem på og høre lige så godt, eller bedre, end man normalt gør.  

Jeg er aldrig stødt på høreværn der kan filtrere stemmer ud af konstant støj, så man kan høre hvad folk siger, men det kan da godt være det findes.

For at finde den rette løsning skal du nok skrive lidt mere om hvad de skal bruges til og evt henvende dig til en af de store leverandører af sikkerhedsudstyr, headsets eller hvad der nu kan kommepå tale.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Tak for svar.
Har givet noget at søge efter.

Klaus jeg skal bare lige være helt sikker.
Den kan sortere så man kan gå tale igennem, men undgår høje pludselig lyde, fx skud eller tabt metal osv?

Normale elektroniske høreværn virker kun hvis støjen er sporadisk. Hvis der er konstant støj lukker de af hele tiden og så kan man lige så godt bruge et par passive. Hvis støjen "kommer og går", som på en skydebane, kan de være rigtig gode. Så kan man beholde dem på og høre lige så godt, eller bedre, end man normalt gør.  

Jeg er aldrig stødt på høreværn der kan filtrere stemmer ud af konstant støj, så man kan høre hvad folk siger, men det kan da godt være det findes.

For at finde den rette løsning skal du nok skrive lidt mere om hvad de skal bruges til og evt henvende dig til en af de store leverandører af sikkerhedsudstyr, headsets eller hvad der nu kan kommepå tale.


Tak for indlægget.
De skal faktisk bruges i et stille miljø, hvor der pludseligt og uventet kan opstå lyd på over 100 db.
Så der skal bruges høreværn, hvor man kan tale sammen, og være beskyttet, når og hvis lydudbruddet kommer.
Tænker faktisk at disse fra 3M kan gøre det, som jeg læser det

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu