recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler kanaler på SamsungDBC8200?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler kanaler på SamsungDBC8200?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler kanaler på SamsungDBC8200?
    Sendt: 22-Januar-2012 kl. 16:29
Som overskriften siger, mangler jeg en del kanaler efter det nye signal et trådt i kraft... Før kunne jeg modtage alle de digitale kanaler der ligger i pakken, men samme dag som signalet skiftede over mistede jeg bl.a. TV2 og DR1. Jeg lavede en ny kanalsøgning og Wupti så forsvandt ca 20 kanalerDead (TV3, 3+, og DR HD, TV2 film og mange andre). De kanaler der dukker frem nu er TV2, DR1, kanal 5HD, kanal 6HD, Eurosport HD, DR K, DR2, DR opdate, Folketinget, TV Syd, ZDF HD og arte HD...

Inde i soveværelset har jeg ikke oplevet disse problemer - her findes TV3, 3+ og alle de andre stadig uden problemer?! Confused

Boksen er indstillet til LAND = Finland (det var den indstilling jeg kørte med før) - hvis jeg vælger Danmark finder den ingen kanaler... 

Nogen der har oplevet lignende problemer?

Min udbyder er Dansk kabel TV 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 16:39
DK-TV, altså leverandøren er You See.? Hvilket netnummer bruger du' det skal være 100.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

DK-TV, altså leverandøren er You See.? Hvilket netnummer bruger du' det skal være 100.

Leverandøren er den lokale antenne-forening... Vi kan hverken vælge Stofa eller You See i vores lejlighed.

Jeg ved ikke helt hvad der menes med netnummer?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:58

Lyder underligt, at en selvstændig antenneforening bruger DVB-C, det er normalt at der leveres fra Stofa eller You See som de så viderfordeler. Har også DK-TV her, men det er You See der leverer. DK-TV ejes af You See. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 20:21
Jeg fandt løsning på problemet... Efter det nye signal er trådt i kraft ligger kanalerne åbenbart i flere grupper med forskellige frekvenser og forskellig QAM-værdi... Derfor skulle de søges manuelt (efter kanalliste). Det tog 5 søgninger og Wupti! så er de alle tilbage igen Wink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu