Hej,
Har købt et brugt Samsung LE32A566 LCD tv brugt - og ja, det er en ikke-nordisk model oprindeligt fra Pixmania (en P1M variant).
Når jeg søger DVB-T kanaler kan jeg finde rigtig mange kanaler, inkl. ALLE danske både ukodede og kodede, og også en del af de svenske, men ikke ALLE de svenske, jeg ellers kan modtage på alle mine andre DVB-T fjernsyng media center. Specifikt mangler jeg især kanalerne på 570MHz (især SVT1 og SVT2) og f.eks. også kanaler på 482MHz, men stort set de øvrige svenske DVB-T kanaler ind uden problemer.
Jeg tror IKKE, at det skyldes signal styrke, det er på samme kabel som et andet fjernsyn virker på, og specielt SVT1+SVT2 har næsten 100% signalstyrke, mange af de andre Samsung skærmen kan finde har noget mindre signalstyrke.
Jeg tror heller ikke det er en regionsindstilling, jeg har prøvet factory reset og valgt bl.a. svensk som system setup uden effekt. I øvrigt kan man i servicemenuen slet ikke vælge country/region - det står fast til 0 og kan ikke ændres, uanset hvad.
Når man laver en manuel scanning på f.eks. 570MHz går det noget hurtigere, end hvis der scannes på en frekvens, hvor der er kanaler, som skærmen vil kendes ved - men det kan skyldes, at de fundne kanaler så også lige skal lagres.
Jeg har i øvrigt nyeste firmware på til LCDen.
Men hvad kan det så være, og især hvordan fikses det? Det virker nærmest som om skærmen er "blind" over for nogle frekvenser.
HJÆLP