|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
mkroyer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 09-Februar-2010 kl. 10:28 |
||
Hej forum
Har den fulde pakke gennem YouSee på Frederiksberg. Modtager alle analoge og digitale
kanaler både på en terractec USB dvb-c tuner og nyligt anskaffet Philips fjernsyn.
Alle kanaler fremstår i god kvalitet - på nær TV2 (Lorry). Begge tunere kan finde
2nabo og TV2 L (går ud fra at det er Lorry), men begge modtages elendigt - og med masser
af digital støj, altså et ubrugeligt billede.
Har I nogen anelse om hvad problemet kan være - og hvad jeg kan prøve? Hvilken frekvens ligger
TV2 på i hovedstaden (netværk 150/151) ?
På forhånd tak
Michael
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
||
Kunne muligvis være støjindstråling. Så antennekabler skal være dobbeltskærmede, med fuldt lukket stik i metal, ikke dem med plastickappe.
YouSee havde på et tidspunkt noget driftinfo om indstråling, men kan ikke lige finde det nu med deres seneste hjemmeside layout.
Tror du kan finde info her:
Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 09-Februar-2010 kl. 10:49 |
|||
![]() |
|||
mkroyer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Det var også min første tanke - men kan det virkelig være det - når ALLE de andre kanaler virker ?
Kan signalet være for slapt - og kan en antenneforstærker gøre noget ved det digitale signal ?
Jeg læser det som værende på 370.000 - korrekt ?
|
|||
![]() |
|||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
||
Det er korrekt. Du kan givetvis også se frekvenserne i den software, som du bruger til dit Terratec-kort. Redigeret af dkscan - 09-Februar-2010 kl. 11:07 |
|||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
![]() |
|||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
||
Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte din Terratec-tuner direkte i vægdåsen altså helt uden brug af antennekabel.
Hvis det kurerer problemet, så er løsningen bedre kabler og stik i din installation.
Hvis det ikke hjælper, så skal du have fat i YouSee eller lokal antenneforening, hvis der leveres via en sådan.
|
|||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vil bare lige sige tak til jer begge.... prøvede at skifte lidt rundt i kablerne og nu står tv2 klart - i hvert fald på den ene tuner. Så det tyder vel på at stik kvaliteten bør kigges efter. |
|||
![]() |
|||
Eivissa77 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
||
Jeg har samme problem. Først manglede både tv3 og tv2, så skiftede jeg antennekablet ud til et godt=dyrt et af slagsen og så kom tv3, men jeg mangler stadig tv2. Har en Yousee HD-boks. Bor i det indre København. Håber virkelig jeg kan få lidt hjælp herinde. TAK
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |