recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Mappe" NAS-disk til MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Mappe" NAS-disk til MCE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mumitrolddk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: "Mappe" NAS-disk til MCE
    Sendt: 13-December-2006 kl. 09:54

Jeg har et par spørgsmål til ovenstående:

Jeg vil gerne mappe et drev på min NAS-disk som MCE skal "overvåge". Så vil jeg rippe mine cd'er og lægge filerne på dette drev. Jeg har dog det problem at når jeg (efter et par dage) går ind og kigger i stifinder i MCE, så viser den at drevet er "frakoblet" - og så har MCE jo lidt svært ved at "overvåge" det - og tilføje det musik jeg smider på disken.

  1. Hvad gør jeg for at få drevet koblet på hver gang maskinen starter op? Også efter S3 stand-by?
    Det skal lige siges at der skal angives brugernavn og password for at tilkoble drevet!
    Er det noget med at lave en batch-fil - og er der evt en der kan hjælpe mig med hvilke kommandoer der skal bruges?
  2. Kan jeg i MCE bruge en kommando for at lave en opdatering af de mapper der overvåges, så MCE søger mapperne igennem for nye/fjernede filer?
    Jeg har prøvet at bruge "F3" i Windows Media Player for at opdatere, men så opdaterer den kun lokalt - og ikke på mit "NAS-drev"
Til top
MichaelMCE Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 17:35

Du skal lave et logon on script for den aktuelle bruger.

Herefter kan du henvise til dette script under brugerens indstillinger.

1. Åbn notepad og indtast dit script (se nedenfor). Gem filen som Logon.bat (Husk fil efternavnet skal være Bat, du må ikke gemme den som en txt. fil.

2. Vælg Kør og skriv : lusrmgr.msc og tryk enter.

3. Dobbeltklik på Brugere og dobbeltklik på den bruger du benytter

4. Vælg faneblad Profil. I feltet logon script skriver du stien til dit logon script. (jeg har mit liggende i roden a C:\, så her skal man bare indtaste navnet på logon scriptet. Ex Logon.bat)

Logon on scriptet kunne se sådan ud:

net use Q: \share\musik /user:share\xxadminxx xxpasswordxx

Når logon scriptet køres vil den mounte share\musik til drev Q og bruge brugernavn xxadminxx og password xxpasswordxx.


Edit.

Herefter kan du bare tilføje det nye mappede drev til dine overvågede mapper i media player.



Redigeret af MichaelMCE - 13-December-2006 kl. 19:36
Til top
mumitrolddk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 11:27

Det prøver jeg - og skal nok melde tilbage.

Tusinde tak for hjælpen indtil videre

Til top
mumitrolddk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 08:35

Jeg har prøvet at tilføjet logon-scriptet til den bruger jeg logger på med. Og det ser ud til at virke fint.

Mit problem er dog at den "taber" drevet igen (skriver i stifinder at det er "frakoblet"). Hvad kan det skyldes?

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 07:34

Hej

Har selv lige fået fat i en NAS. I netværkssteder ligger den sammen med andre computere, med navnet lager. På "lager" ligger en mappe der hedder Diverse som er password beskyttet men ikke med brugere. Alle med passwordet kan komme ind i mappen. Hvordan vil et logon script til dette se ud? Ligeledes under "Lokale brugere og grupper/brugere/navn/profil" skal stien kun ligge i rubrikken "logonscript" eller skal stien stå under "profilsti" og navnet under "logonscript". Har desværre slet ingen erfaring med sådanne noget her, så håber på lidt hjælp

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu