recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mappe PUBLIC drev?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMappe PUBLIC drev?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Mappe PUBLIC drev?
    Sendt: 04-April-2009 kl. 12:31
Jeg kan ikke få lov til at mappe mit QPublic drev efter opdatering af Firmware til min nye TS-119? Der kommer følgende fejlmeddelse: Netværksstien blev ikke fundet! Hvad gør jeg???? 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 11:37
Prøv at browse dig frem til mappen via "Netværk" og se om det stadig er samme sti. Derefter kan du evt. teste rettighederne på mappen - hvilken bruger (fra Windows?) benyttes til at logge på og hvilke rettigheder er der på mappen?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Prøv at browse dig frem til mappen via "Netværk" og se om det stadig er samme sti. Derefter kan du evt. teste rettighederne på mappen - hvilken bruger (fra Windows?) benyttes til at logge på og hvilke rettigheder er der på mappen?

Efter dette problem re-initialiserede jeg nas'en igen og kunne herefter igen se drevet. Efter dette installerede jeg SSOTS til slimserver og det gik ok. Mit problem er nu følgende: nas'ens setup forudsatte fast IP (ellers manglede jeg nas'ens web-interface og drev tilgang) men fast IP gjorde at min squeezebox ikke kunne forbinde til nas'en. Herefter prøvede jeg så at skifte over til automatisk IP til nas'en og efter dette så kunne SB afspilleren pludselig godt forbinde til Qnap'en. Hvad gør jeg? Skal jeg ind og kigge i router setup'et??
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 14:49
Jeg har selv brugt min router til at give faste (statiske) ip-adresser til div. udstyr baseret på mac-adressen - det virker helt fint og jeg er altid sikker på ip-numrene på de forskellige enheder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:16

Jeg har selv brugt min router til at give faste (statiske) ip-adresser til div. udstyr baseret på mac-adressen - det virker helt fint og jeg er altid sikker på ip-numrene på de forskellige enheder.

Ok det må jeg prøve. Når routeren er opsat med IP til enhederne skal enhedernes egen IP opsætning så sættes til automatisk IP?

Redigeret af Nicoleif - 05-April-2009 kl. 16:49
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 17:26
Ja, enhederne skal opsættes til DHCP.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 18:06

Kan det passe at man også skal opsætte noget gateway i routeren samtidig med opsætningen af fast IP?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 18:21
Det ville jeg ikke umiddelbart tro, men jeg kan ikke afvise det...
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Kan det passe at man også skal opsætte noget gateway i routeren samtidig med opsætningen af fast IP?

På alle de netværksklienter [1] som jeg har set, skal man enten bruge DHCP eller selv opsætte følgende i klienten: IP adresse, gateway og DNS servere. Der skal ikke laves specielle ting i routeren (gateway) for at bruge fast IP.

Man gør livet meget nemmere for sig selv ved at have en router som kan lave statiske DHCP leases (sikre at en bestemt MAC adresse altid får den samme IP).

[1] Netværksklienter er den enheder som kommunikerer med routeren, altså computere, printeren, media players, NAS'er, kaffemaskiner, etc etc.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

På alle de netværksklienter [1] som jeg har set, skal man enten bruge DHCP <span style="font-style: italic;">eller </span>selv opsætte følgende i klienten: IP adresse, gateway og DNS servere. Der skal ikke laves specielle ting i routeren (gateway) for at bruge fast IP.Man gør livet meget nemmere for sig selv ved at have en router som kan lave statiske DHCP leases (sikre at en bestemt MAC adresse altid får den samme IP).[1] Netværksklienter er den enheder som kommunikerer med routeren, altså computere, printeren, media players, NAS'er, kaffemaskiner, etc etc.

Ok. Som jeg forstår det skal min router opsættes til statiske DHCP leases og klienterne (nas og SB) til automatisk IP (eller som du skriver at bruge DHCP)!?

Redigeret af Nicoleif - 06-April-2009 kl. 19:29
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu