recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz 5004 vs 6004 vs. Onkyo TX-SR 608
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMarantz 5004 vs 6004 vs. Onkyo TX-SR 608

 Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Hvilken reciever til Jamo D6 5.1 PTX THX
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
1 [3,33%]
14 [46,67%]
15 [50,00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2010
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 14:54
Har du noget forslag til en billig reciever?

- Jeg er åben overfor brugt køb.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har ikke et REED-relæ

Mener du virkelig REED-relæ og ikke bare relæ?


Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 Det eneste du skal vælge Onkyo'en for er for at få HDMI 1.4 og for at spare penge. Alt andet tørrer Marantz'en gulv med den Onkyo. Er den bedre til musik er den også bedre til film.

Fra mine førstehåndserfaringer med Marantz 6004 og Onkyo 805:

Bedre design
Mindre rent fysisk
Bliver mindre varm
Er bedre til musik og film
Bedre tilbehør (Målemikrofonen er ret fiks til en marantz)
Bluetooth til trådløs kommunikation
Har ikke et REED-relæ som klikker når man tænder og slukker (det er ret hørbart)

Onkyoen har dog en lidt bedre fjernbetjening og er lidt billigere. Marantz'en er dog alle pengene værd, og det er onkyoen også. Man får hvad man betaler for.


Jeg er dog klart mest glad for min Marantz.
 
Hmmm, sjovt som den ligefrem tørrer gulv med onkyo´en.
 
Sådan en Marantz må ganske enkelt være kandidat til at vippe Lexicon og Krell af tronen.
 
Men man lytter nok forskelligt til tingenge, alt efter hvad man har Wink.
 
Pudsigt nok imponerer Onkyo ellers mange gange de mere seriøse sites (f. eks. hometheaterhifi.com " I was extremely impressed with the 607’s 2-channel performance and am simply amazed that this level of sound quality is available today at the $600 price point."), men nu har de så nok heller ikke nogen som ved så meget om det, som os her på recordere.dk LOL.
 
Jeg vil indtil videre vælge Onkyo fremfor andre mærker, men det er nok også fordi jeg er halvdøv og gerne vil have features.
 
Jeg køber så mit udstyr i udlandet og der koster Onkyo som regel en del mindre end de andre mærker, hvilket gør det endnu nemmere at vælge.
 
 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:31
Jeg kan heller ikke genkende den dårlige kvalitet på Onkyo. Som jeg synes yder også rogotg godt i stereo, bare den indstilles rigitg.
 
Men selvfølgelig vil der være forskel på en receiver til 8000 kr sammenlignet med en til 4000 kr.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

[...]
Sådan en Marantz må ganske enkelt være kandidat til at vippe Lexicon og Krell af tronen.
 

 
Hvem siger det?

 
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Pudsigt nok imponerer Onkyo ellers mange gange de mere seriøse sites (f. eks. hometheaterhifi.com " I was extremely impressed with the 607’s 2-channel performance and am simply amazed that this level of sound quality is available today at the $600 price point."), men nu har de så nok heller ikke nogen som ved så meget om det, som os her på recordere.dk LOL.


Grin du bare alt du vil af min førstehåndserfaring og tro på en random anmeldelse på internettet. Det hjælper ikke trådstarter.

 
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg vil indtil videre vælge Onkyo fremfor andre mærker, men det er nok også fordi jeg er halvdøv og gerne vil have features.


Ja, det glemte jeg at få med. Onkyo er hurtige til at implementere de nyeste features. Med Marantz tager det 1 år efter Onkyo.

Men når man bare vil høre musik og se film i højeste kvalitet, så kører man alligevel source-direct udenom alt det elektroniske gejl, som ødelægger musikken.

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


 
Jeg køber så mit udstyr i udlandet og der koster Onkyo som regel en del mindre end de andre mærker, hvilket gør det endnu nemmere at vælge.
 


Onkyo koster ikke meget  mere i DK end den gør i DE. Desuden har jeg selv købt min Marantz til 6k i DE, så den gælder begge med at spare penge i udlandet..

Slutteligt vil jeg bemærke at 6004 er i en anden klasse end Onkyoen, så selvfølgelig vil der være en klasseforskel. Man skal op i 8XX før det er fair at lave en sammenligning og med dé modeller er Onkyo for klodsede til at være i et almindeligt tv-møbel.

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har ikke et REED-relæ

Mener du virkelig REED-relæ og ikke bare relæ?


En af mine elektronik-bekendtskaber kigge inde i, og sagde det var et REED-relæ.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:52
Nu er hometheaterhifi.com jo nok ikke lige et random site på nettet, men har vel fremstået som et af de mere seriøse. Hvordan det hjælper trådstarter, at du nærmest går i selvsving over dit skifte fra det ene mærke til det andet, det ved jeg så ikke.
 
Jeg tror ikke der er gigantiske forskelle på de SR-mærker som der normalt vælges på et site som recordere.dk (Yamaha, Denon, Marantz, Sony, Onkyo) nuanceforskelle ja det er der sikkert. Altså hvis vi kigger på SR´ ere i samme klasse (hvordan man så skal afgøre det Confused).
 
Lavede lige et hurtigt opslag på hifipriser.dk og idealo.de, så det er selvfølgelig ikke 100% nøjagtigt:
 
Onkyo TX-SR 607
 
Idealo.de  kr. 2.550,-
Hifipriser.dk kr. 3.295,-
Forskel : 22% billigere (3.295-2550)/3295*100.
 
Onkyo TX-SR 807
 
Idealo.de kr. 5.250,-
hifipriser.dk kr. 6.799,-
Forskel: 22% billigere (6.799-5250)/6799*100.
 
Som skrevet det er ikke med kontrol for det ene og det andet, men blot en indikation. Om man så mener det er en lille forskel eller ej og om man vil købe i udlandet og derved undvære den danske service, det er så helt op til den enkelte at vurdere. Men lad være med at bruge de danske forhandlere til rådgivning/demonstration for derefter at købe i udlandet.


Redigeret af Hans j - 19-April-2010 kl. 16:05
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Nu er hometheaterhifi.com jo nok ikke lige et random site på nettet, men har vel fremstået som et af de mere seriøse. Hvordan det hjælper trådstarter, at du nærmest går i selvsving over dit skifte fra det ene mærke til det andet, det ved jeg så ikke.

Mit mål er ikke at refærdiggøre noget for dig. Misforstå mig ikke; jeg var glad for min Onkyo men er mere glad for min Marantz. Det er det samme som alle dem som opgraderede fra Onkyo til Pioneer - Onkyo er IKKE skrammel, men de andre mærker føles bare liige dén tak bedre. Man er nød til at have dem i en A/B sammenligning hvor man rigtig kan sammenligne dem, men den er der.

Jeg har bare listet alle de ting jeg mener Marantz'en gør bedre end den PÅGÆLDENDE model ud fra mine erfaringer med storebroderen. Som nævnt er 608 og 6004 slet ikke i samme prisklasse, så det er vel næsten en selvfølge at den gør det bedre. Den koster jo dobbelt op.

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Jeg tror ikke der er gigantiske forskelle på de SR-mærker som der normalt vælges på et site som recordere.dk (Yamaha, Denon, Marantz, Sony, Onkyo) nuanceforskelle ja det er der sikkert. Altså hvis vi kigger på SR´ ere i samme klasse (hvordan man så skal afgøre det Confused).


Der er ikke kæmpe enorme forskelle, nej. Men det gælder vel om at få mest ud af sine penge, hvorfor man bør lytte selv til minimum 3 forstærkere i samme setup og omgivelser/rum for at foretage valget. For mig var forskellen en del mere luftguitar fra min side af med Marantz'en.

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


 
Lavede lige et hurtigt opslag på hifipriser.dk og idealo.de, så det er selvfølgelig ikke 100% nøjagtigt:
 
Onkyo TX-SR 607
 
Idealo.de  kr. 2.550,-
Hifipriser.dk kr. 3.295,-
Forskel : 22% billigere (3.295-2550)/3295*100.
 
Onkyo TX-SR 807
 
Idealo.de kr. 5.250,-
hifipriser.dk kr. 6.799,-
Forskel: 22% billigere (6.799-5250)/6799*100.


Har du taget højde for evt. moms og den forhøjede fragt? Det koster typisk et par hundrede at sende en forstærker til Danmark, mens det i DK enten er gratis eller koster en flad 50'er. Nogle steder trækker de endda 25% moms pga. omsætningen. Det gør priserne lidt anderledes.

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


 
Som skrevet det er ikke med kontrol for det ene og det andet, men blot en indikation. Om man så mener det er en lille forskel eller ej og om man vil købe i udlandet og derved undvære den danske service, det er så helt op til den enkelte at vurdere. Men lad være med at bruge de danske forhandlere til rådgivning/demonstration for derefter at købe i udlandet.


Ganske enig.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:02

Hvis jeg må lave et indskud til dit indlæg Hans j.

TX-SR 607
3459,- Elgiganten
2050,- Amazon.co.uk
 
TX-SR 807
6449,- I elgiganten
4500,- Amazo.co.uk
 
Hver gang jeg har tjekket priser på Onkyo forstærkere har de været billigst i UK
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:16
Ja så er der virkelig tale op nogle om nogle besparelser som kan retfærdiggøre det evt. ekstra besvær det er at sende en forstærker retur til rep.

Point taken.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja så er der virkelig tale op nogle om nogle besparelser som kan retfærdiggøre det evt. ekstra besvær det er at sende en forstærker retur til rep.

Point taken.
Hvor skulle det være extra besvær?? Til dels er det nemmerer. Jeg har købt en Onkyo i Tyskland som desværre fik en fejl. Jeg mailede dem og 2 dage senerer stod UPS ved hoveddøren og hentede receiveren.
 
Selv om man handler i Tyskland eller England så gælder vel stadig EU reglerne: At sælger skal sorge for transport.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Lavede lige et hurtigt opslag på hifipriser.dk og idealo.de, så det er selvfølgelig ikke 100% nøjagtigt:
 
Onkyo TX-SR 607
 
Idealo.de  kr. 2.550,-
Hifipriser.dk kr. 3.295,-
Forskel : 22% billigere (3.295-2550)/3295*100.
 
Onkyo TX-SR 807
 
Idealo.de kr. 5.250,-
hifipriser.dk kr. 6.799,-
Forskel: 22% billigere (6.799-5250)/6799*100.


Hvordan beviser det lige din påstand om, at Onkyo er billigere ved køb i udlandet end andre mærker?

Er 22% en større eller mindre besparelse, end man kan opnå ved andre mærker ved køb i Tyskland? Det kan jeg ikke finde svar på i din sammenligning.


Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Lavede lige et hurtigt opslag på hifipriser.dk og idealo.de, så det er selvfølgelig ikke 100% nøjagtigt:
 
Onkyo TX-SR 607
 
Idealo.de  kr. 2.550,-
Hifipriser.dk kr. 3.295,-
Forskel : 22% billigere (3.295-2550)/3295*100.
 
Onkyo TX-SR 807
 
Idealo.de kr. 5.250,-
hifipriser.dk kr. 6.799,-
Forskel: 22% billigere (6.799-5250)/6799*100.


Hvordan beviser det lige din påstand om, at Onkyo er billigere ved køb i udlandet end andre mærker?

Er 22% en større eller mindre besparelse, end man kan opnå ved andre mærker ved køb i Tyskland? Det kan jeg ikke finde svar på i din sammenligning.




Det var heller ikke det jeg svarede på, Anima sagde der ikke var stor forskel på priserne når man så på Onkyo i DK og andre lande!!

@Anima: Du går fra at tørre gulv med Onkyoen til der er mindre forskelle ?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu