recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz 5004 vs 6004 vs. Onkyo TX-SR 608
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMarantz 5004 vs 6004 vs. Onkyo TX-SR 608

 Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Hvilken reciever til Jamo D6 5.1 PTX THX
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
1 [3,33%]
14 [46,67%]
15 [50,00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 18:32
Det giver simpelthen ikke mening, hvis du bruger prisbesparelsen i Tyskland som argument for at købe mærke A frem for mærke B, hvis du ikke sammenligner besparelsen for begge mærker.

(Og ja, Flemming. Ovenstående er on topic. Resten af mit indlæg var nok ikke.)


Redigeret af Allan Olesen - 19-April-2010 kl. 18:57
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 18:35
Er det ikke ret offtopic. Det var der jo nogen, som havde ondt i røven af forleden.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Hvordan beviser det lige din påstand om, at Onkyo er billigere ved køb i udlandet end andre mærker?

Er 22% en større eller mindre besparelse, end man kan opnå ved andre mærker ved køb i Tyskland? Det kan jeg ikke finde svar på i din sammenligning.




Det var heller ikke det jeg svarede på, Anima sagde der ikke var stor forskel på priserne når man så på Onkyo i DK og andre lande!!

Det skrev han som svar på din påstand om, at Onkyo er billigere ved køb i udlandet end andre mærker.

Og du udelod den del af hans svar, hvor han skrev, at der også kan spares penge ved køb af Marantz i Tyskland.

Det giver simpelthen ikke mening, hvis du bruger prisbesparelsen i Tyskland som argument for at købe mærke A frem for mærke B, hvis du ikke sammenligner besparelsen for begge mærker.


Hvad er det for en gang bull du lukker ud, citat  "Onkyo koster ikke meget  mere i DK end den gør i DE. Desuden har jeg selv købt min Marantz til 6k i DE, så den gælder begge med at spare penge i udlandet.."

Han skriver direkte Onkyo ikke koster meget mere i DK, det er det jeg kommentere, hvis han vil bevise det samme gør sig gældende for Marantz, så må han jo smide de fakta på bordet.

Men hvis du vil uddybe det så gør dog det i stedet for kun at komme med kritik af mine indlæg.

Selvom det jo nærmest er at sidestille med blasfemi, at rose Onkyo på recordere.dk, så gør jeg det.

Jeg kan sågar finde på at bruge både THX og PrologicIIx som lydbehandling, ohhhh skræk, det forklare jo så hvorfor jeg kan nøjes med en skrammelkasse af en Onkyo, jeg fatter jo ikke en meter af det hele.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 19:14
Hans, det er revnende ligegyldigt for denne tråd, om der kan spares 12, 22 eller 82% ved køb af Onkyo i udlandet. Det er dermed også revnende ligegyldigt, om man synes, at 22% er meget at spare.

Det, der evt. kan være relevant for tråden er, om der kan spares MERE ved køb af Onkyo i udlandet end ved køb af Marantz i udlandet. Først da vil besparelsen i udlandet få indflydelse på et valg mellem de to mærker - og vi er vel forhåbentlig enige om, at et valg mellem de to mærker er det, tråden handler om, ikke?


Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hans, det er revnende ligegyldigt for denne tråd, om der kan spares 12, 22 eller 82% ved køb af Onkyo i udlandet. Det er dermed også revnende ligegyldigt, om man synes, at 22% er meget at spare.

Det, der evt. kan være relevant for tråden er, om der kan spares MERE ved køb af Onkyo i udlandet end ved køb af Marantz i udlandet. Først da vil besparelsen i udlandet få indflydelse på et valg mellem de to mærker - og vi er vel forhåbentlig enige om, at et valg mellem de to mærker er det, tråden handler om, ikke?




Hvad har du røget, Anima påstod man ikke kunne spare penge på Onkyo i udlandet, jeg kom med eksempler på at det kunne man.

Som i alle andre tråde kommer der afstikkere, Anima´s og min "snak" om besparelse på Onkyo var en af dem.

Tag dog og kom med noget konstruktivt i stedet for at jappe rundt om den samme varme lo**.

Men som en hjælp til dig så har jeg fundet følgende:

Marantz SR-5004
 i dk kr. 5.448,-
 i Tyskland kr. 4102,-
Forskel: 24% (5448 - 4102)/5448*100




Redigeret af Hans j - 19-April-2010 kl. 19:27
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 20:15
Hans, vil du ikke nok være rar at lade være med at blive personlig.

Udlandsdiskussionen blev startet af dig selv, da du kom med denne udtalelse:
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg køber så mit udstyr i udlandet og der koster Onkyo som regel en del mindre end de andre mærker, hvilket gør det endnu nemmere at vælge.


Nu har du efter hårdt pres fundet udlandspriser på både Marantz og Onkyo. Besparelsen er ens for begge mærker i dine eksempler.

Der er altså indtil videre ikke noget, der tyder på, at prisbesparelsen i udlandet er et argument for at vælge Onkyo frem for Marantz.

Du har i øvrigt i et andet indlæg antydet, at jeg var en eller andet form for Marantz-fundamentalist. Jeg er kun religiøs omkring een ting i denne diskussion: Argumentation, der giver logisk mening. Det rager mig en pind, om Marantz er bedre end Onkyo. Jeg har selv en Marantz SR4001, og den er bestemt ikke noget at råbe hurra for.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 20:16
Der røg tråden sq lidt af sporet:)
 
Nå, men til trådstarter. Hvis dit budget ikke er så stort nu så køb en billig receiver. Lige meget hvilket mærke (vælg den du synes lyder bedst) for der er ikke så meget forskel på dem i virkeligheden. Jeg tænker på yamaha, denon, marantz, pioneer og onkyo. De laver "udemærkede" receviere i i den billige ende. Så til næste år når alle producenter har smidt deres nye modeller med hdmi 1.4 og alt det nye gejl på markedet, så kan du sælge din billige receiver og købe en ny og dyrer for de penge du har sparet sammen i løbet af året.
 
Det var det jeg selv gjorde inden jeg købte min pio. Jeg købte en billig brugt denon som opfyldte mine behov nu og her og så sparede jeg lidt op til lige præcis den receiver jeg ville have og så fik jeg virkelig en reciever hvor jeg kunne mærke, høre og se at jeg har fået noget for pengene og det var opgraderingen værd.
 
At købe en halv dyr receiver lige pt er efter min mening som at smide penge ud af vinduet. Men det må du gøre op med dig selv. :)


Redigeret af furious jt - 19-April-2010 kl. 20:19
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 20:30
Jeg ville gå efter en brugt i ventetiden. Den bør kunne sælges med et meget mindre tab end en billig ny receiver.

Jeg kiggede lidt på hifi4all.dk's brugtforum. Der er lige nu brugte surround-receivere helt ned til 300,- uden HDMI og 1200,- med HDMI. Dem kan man ikke komme til at sætte mange penge til på.
 
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hans, vil du ikke nok være rar at lade være med at blive personlig.

Udlandsdiskussionen blev startet af dig selv, da du kom med denne udtalelse:
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg køber så mit udstyr i udlandet og der koster Onkyo som regel en del mindre end de andre mærker, hvilket gør det endnu nemmere at vælge.


Nu har du efter hårdt pres fundet udlandspriser på både Marantz og Onkyo. Besparelsen er ens for begge mærker i dine eksempler.

Der er altså indtil videre ikke noget, der tyder på, at prisbesparelsen i udlandet er et argument for at vælge Onkyo frem for Marantz.

Du har i øvrigt i et andet indlæg antydet, at jeg var en eller andet form for Marantz-fundamentalist. Jeg er kun religiøs omkring een ting i denne diskussion: Argumentation, der giver logisk mening. Det rager mig en pind, om Marantz er bedre end Onkyo. Jeg har selv en Marantz SR4001, og den er bestemt ikke noget at råbe hurra for.


Jeg beklager, jeg blev blot irriteret over du blev ved med at kredse om det samme. Jeg kan stadigvæk ikke se hvorfor jeg skulle komme med prisbesparelsen, men  der var jo ingen andre der gad Wink.

Det er korrekt, at et af mine argumenter for at købe Onkyo var, at den var noget billigere end andre mærker, sådan var det dengang jeg købte.

Jeg kan da ikke finde noget sted jeg har kaldt dig Marantz-fundamentalist (men det kan da godt være tænkes jeg har gjort det Embarrassed).

De sidste par forslag der er kommet i tråden er da også en vej man kan gå. Men hvor længe skal man så vente, til næste år starter det hele forfra.

@Anima: Har du prøvet Prologic IIz med høj/lav front, jeg kan se Marantz understøtter dette ?

Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 21:06
Nu ved jeg godt at valget står mellem marantz og onkyo, men som en lille sidebemærkning er der NAD's 765/775/785 modeller der er modulopbygget. Det betyder at de kan opgraderes til HDMI 1,4 bl.a. Smile 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



@Anima: Har du prøvet Prologic IIz med høj/lav front, jeg kan se Marantz understøtter dette ?



Nej, jeg kører udelukkende source direct når jeg kan komme til det. Jeg bryder mig ikke om alle de elektroniske "hjælpemidler" da jeg synes de piller lidt for meget med lyden. Sådan var det også på min onkyo, samt den Pioneer jeg har haft med hjemme.

Ang. stor/ lille forskel på forstærkere..

Jeg gentager lige én gang til. Marantz 6004 er i en anden prisklasse end Onkyo 607. Den er den teknisk overlegen, hvilket man også giver lidt ekstra for. Baseret på min oplevelse med en 805, så vurderer jeg, da jeg ikke låner forstærkere hjem til test længere (jeg har jo valgt..), at SR6004 tørrer gulv med Onkyo 607.

Derimod vil der være mindre forskel hvis man sammenligner SR6004 med en egentlig tiltænkt konkurrent. Her skal man op i noget ækvivalent med 80x eller 8xx (eks. 876) for at spille op. Når vi så er oppe i samme prisklasse og ydeevne, så er det mere ens præferencer som skiller vandene. Derfor skal man selv ud og lytte til FLERE forstærkere for at foretage det rette valg.

Ang. pris, så kostede Onkyo 607 2995 kroner (incl. fragt) på komplett for godt en uge siden, da jeg skulle finde en god og billig forstærker til min far. Derfor skrev jeg at onkyo ikke koster meget mere, da jeg gik ud fra en fragtpris på 40 EUR (ca. 300 kroner), som jeg betalte da jeg købte en fra Medianess. Så vil forskellen i pris være forskellen i moms (tysk/dansk). Jamen jeg kan da kun beklage at jeg ikke holder mig 100% ajour med priserne..LOL




Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



@Anima: Har du prøvet Prologic IIz med høj/lav front, jeg kan se Marantz understøtter dette ?



Nej, jeg kører udelukkende source direct når jeg kan komme til det. Jeg bryder mig ikke om alle de elektroniske "hjælpemidler" da jeg synes de piller lidt for meget med lyden. Sådan var det også på min onkyo, samt den Pioneer jeg har haft med hjemme.

Ang. stor/ lille forskel på forstærkere..

Jeg gentager lige én gang til. Marantz 6004 er i en anden prisklasse end Onkyo 607. Den er den teknisk overlegen, hvilket man også giver lidt ekstra for. Baseret på min oplevelse med en 805, så vurderer jeg, da jeg ikke låner forstærkere hjem til test længere (jeg har jo valgt..), at SR6004 tørrer gulv med Onkyo 607.

Derimod vil der være mindre forskel hvis man sammenligner SR6004 med en egentlig tiltænkt konkurrent. Her skal man op i noget ækvivalent med 80x eller 8xx (eks. 876) for at spille op. Når vi så er oppe i samme prisklasse og ydeevne, så er det mere ens præferencer som skiller vandene. Derfor skal man selv ud og lytte til FLERE forstærkere for at foretage det rette valg.

Ang. pris, så kostede Onkyo 607 2995 kroner (incl. fragt) på komplett for godt en uge siden, da jeg skulle finde en god og billig forstærker til min far. Derfor skrev jeg at onkyo ikke koster meget mere, da jeg gik ud fra en fragtpris på 40 EUR (ca. 300 kroner), som jeg betalte da jeg købte en fra Medianess. Så vil forskellen i pris være forskellen i moms (tysk/dansk). Jamen jeg kan da kun beklage at jeg ikke holder mig 100% ajour med priserne..LOL






ang. prisajour så faldt vi begge to mere eller mindre i Embarrassed. Kunne være fedt hvis du en dag, gad prøve det der Prologic IIz (høj/lav) selvfølgelig med film som har glæde af det (tror næppe en Woddy Allen film ville have glæde af det) som f. eks. en Star Wars film. Men det kræver selvfølgelig du har mulighed for, at smække et sæt højttalere af ene eller anden art op.

Onkyo 607 inkl fragt 2.725,- fra Tyskland LOL.
Nu er den jo oppe i 3.295,- fra komplett Confused


Redigeret af Hans j - 19-April-2010 kl. 21:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu