recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz 6006 vs yamaha a830
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz 6006 vs yamaha a830

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 23:53
Tildels, men ligeså meget at min Yamaha bare ikke virkede anstrengt eller "arbejdende". En fornemmelse af at der kunne spændes markant større højtallere til.. Sådan har jeg det ikke med min Denon.. Den virker nu ikke til at være gået i knæ. Men når det kommer til musik, ville jeg faktisk gerne have mere volumen. Til film magter jeg max 50% af max volumen. Husker ikke lige dB. 
Som sagt - musik får den 80-90%. 
Svært at sammenligne da det er 2 forskellige rum setup´s. Yamaha håndterede bare Zensor med fuld hånd.:).
Egentlig kan jeg godt lide punchet i Denon´en jeg har, men syntes der mangler noget i sidste ende alligevel.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har 830 ikke også både UHD passthrough og opskallering. Det er dog uden HDCP 2.2, så ved ikke hvor meget forskel det reelt gør.

A820 er det så 4k passthrough den har??

Hvorom alting er, så forventer jeg ikke at der lander et UHD tv før Atmos. Så det er ikke noget jeg behøver:)
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 07:19
Jeg vil tilslutte mig indlægget om at være meget opmærksom på streaming mulighederne.
Før jeg endte med at bestille min a830, kiggede jeg på brugt og demo osv. For det første er de sjældent billige nok i forhold til at man køber uden garanti, og for det andet så er der en ret stor udvikling indenfor receivere fra år til år.
Fx var det vigtigt for mig at kunne streame via netværk og usb med 192 khz og 24 bit flac. Og kunne styre med en app på ipad.
a830 kan styres udelukkende med app, tænd og sluk, scenevalg og indgang og udgang hdmi, optisk osv.
Umiddelbart synes jeg ikke 3000 kr er billigt for en receiver der er 3 år gammel. De nye er jo blevet tilsvarende billigere i mellemtiden plus flere features.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 07:50
Marantz'ens nypris var 7500kr. Så go brugt pris er vel afgjort af nypris.

Men ja jeg er nok landet på a830.. Jeg syntes nemlig ikke udviklingen altid er revolutionerende model efter model.
Den a830 har sin burr Brown da , som er identisk med a820. Vidst også den samme som i a810 og a840.
Fra a820 kom der vidst så udvidet room eq. Bestemt værd at tage med. Jeg vil heller ikke påstå at de er ligestillet, men det er minimale ny tiltag der er, ift motoren er den samme.
Hvis der havde været atmos på a840 havde jeg gerne taget den nu her.
Spotify connect tiltaler mig virkelig, da jeg faktisk syntes AirPlay vejen er træg og ikke stabil alligevel.. (Trådløs).
Så med kabel og musikken opstart via spotify tror jeg bliver et hit herhjemme
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 08:23
Tildels. Brugtpris afgøres af hvad folk vil betale og ikke nypris. Jeg kigger altid på hvad det vil koste at reparere såfremt man køber uden garanti. På en 3 år gammel receiver i den prisklasse kan en reparation sagtens overstige værdien.
Der er ikke tale om revolution år efter år, men min pointe
var netop at der kan være sket nogle ting på markedet det for nogle brugere kan gøre en kæmpe forskel.
Fx som jeg nævner 192 khz streaming eller app styring, 4k osv osv.
Uanset så spiller a830 virkelig godt. Og den er til prisen også rimelig kraftig. Og fedt med 3 års garanti.

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 09:44
Nå jeg ville så bestille den A830 nu. Men den er desværre udsolgt. Dog ikke til 3499kr. Der er den på lager, men Dustin kan på ingen måder sælge mig en til 3299kr.. Det afgjorde det så for mig lige nu:). Så jeg må se om der kommer et tilbud igen, ellers står den på brugt A820 herfra:)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Marantz'ens nypris var 7500kr. Så go brugt pris er vel afgjort af nypris.

Yamahaen's nypris var også over 7.000,-. Og den kan nu købes til det Marantz'en koster. Marantz'en er derved alt for dyr som brugt.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 11:04
I øvrigt er 3.499,- i forvejen en hamrende god tilbudspris! Ja, nogle nyhedsmailkunder har fået den til 3.299,- og hvad så?
Forvent ikke at se den billigere igen. Modellen er udgået, og der er kun rester tilbage. D.v.s. at når det er slut, så er det slut.

Et tip er i øvrigt, at sætte prisovervågning på, på Pricerunner. Så får man en mail, når et produkts pris ryger under den grænse man har sat. Nemt og smart.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 11:12
Nå ja det kunne jeg gøre. Den har bare været nede i 3299 så mange gange ind over de sidste par uger, at jeg da ville ærge mig over at 3499kr idag, for at finde den til 3299 imorgen.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 12:14
Jeg bestilte min til 3499 kr hos komplet. Afhentede selv i hvidovre i deres udlevering. Kunne have nået at bestille hos Dustin til 3299 kr men skulle i så fald betale fragt retur hvis jeg ikke ville beholde den. Samtidig kan jeg nu forstå at flere har haft problemer med levering og ordre bøvl hos Dustin. Så jeg betalte gladeligt 200 kr ekstra og har så tilgengæld glæde af den i min stue nu

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 14:14
Nå jeg blev både stædig og smålig:-) så cinemagic pris matchede dustin og dermed sluttede mine overvejelser med en a830
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 15:38
He he. Fedt. Godt gået. Komplet ville ikke matche dustin.. Jamen god fornøjelse med den.
Den kan sku lidt det hele. Både 192/24 bit og de dårlige optagelse håndterer den godt.
Har ikke hørt så meget U2 og Metallica i årevis..

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu