recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz 7008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz 7008

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz 7008
    Sendt: 28-September-2022 kl. 17:05
På min 7008 vil jeg gerne tilslutte en DVD-afspiller uden HDMI, v.hj.a. AUX-1 indgangen på fronten (3 phonostik).
Men i opsætningen af receiveren står, at AUX-1 ikke kan benyttes, da den bruges af "main zone".
Hvordan kan jeg komme til at bruge AUX-1?
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2022 kl. 17:47
Jeg har ikke sådan en, men manual side 179 - vil mene du skal ind i Input Assign - HDMI kolonne og ændre AUX1 "FRONT" til en "streg" 


Mvh. JørgenT
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2022 kl. 17:55
Den står faktisk som på dit screenshot.
TV AUDIO gør ikke, men den har vel ikke indflydelse på AUX 1.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2022 kl. 18:11
Ja, det er default screenshot fra manual, og jeg mener du skal disable AUX1 HDMI med at ændre til "minus" - så det kun er AUX1 ANALOG og VIDEO der er aktive.
TV Audio har vist ikke noget med AUX1 at gøre
Mvh. JørgenT
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2022 kl. 18:22
Det hjalp desværre ikke.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2022 kl. 18:47
Analog tilslutning af DVD er vist side 45 i manual. Der skal assignes/ tildeles en indgang til DVD 2 og coax 2 som det faktisk også er vist på Jørgen T skema, hdmi 2 skal stå i minus, det samme skal Comp og Video. Den skulle gerne virke direkte med DVD tasten på fjbtj. som jeg husker det.

Redigeret af Munch - 28-September-2022 kl. 19:05
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 12:58
Nu har jeg prøvet lidt forskelligt, da jeg ikke tror jeg helt forstår hvad du vil have mig til, og det virker stadigt ikke.
Jeg må nok erkende, at det overgår mine evner.
Så jeg køber nok en ny blu-ray afspiller.
Så er det da bare at forbinde med HDMI.
DET kan jeg da finde ud af :-)

Men tak for de forskellige forslag, der helt sikkert ville virke, hvis jeg havde vidst hvad jeg skulle gøre.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 13:05
Der står “navn” på alle indgangene bagpå recieveren. Hvis du tilslutter en DVD til stik “2”, så vil det umiddelbart virke. Og der kan så vælges mellem HDMI, Digital, analog, eller composit.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 13:31
Ideen var oprindeligt, at tilslutte DVD-afspilleren til stikkene på forsiden, men du har ret: jeg kan da bare slutte den til på bagsiden.
Det tror jeg at selv jeg kan finde ud af.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af johnvester johnvester skrev:

...
Men tak for de forskellige forslag, der helt sikkert ville virke, hvis jeg havde vidst hvad jeg skulle gøre.
Tilslut analog lyd Rød-Hvid og Composite/Video (gul) som manual side 42, undlad dem med rødt kryds over: 



Ændre opsætning til "minus" i menu punkter markeret med rødt, side 179 - som vist her:



Så burde det virke når du vælger DVD (2) på fjernebetjening. Smile


Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu