|
Marantz 7011/7012 i Frislev møbel |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Parabolen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg brugte kraftige franske skruer og nogle ragplugs der passer. Sørg for at skabet er hægtet ordentlig på skinnen. Husk at Du kan justere skabet i alle retninger.
|
||
/Erik
|
||
![]() |
||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|
Jeg fik ikke bestilt blæsere til bagpladerne men tænker at det er noget jeg selv kan gøre. Er det så bedst at installere dem således at de blæser luft ind eller suger luften ud?
Jeg har så tænkt mig at koble blæserne til sådan en strømforsyning og ind i en elspareskinne. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
|
Om luften går den ene eller den anden vej, er ligegyldigt bare du får fjernet den opvarmede luft og du sørger for at der kan komme ny luft ind i stedet for den luft der skal fjernes. Klaus
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1433 |
|
Det var dog besværligt. Hvorfor ikke koble dem direkte på receiverens 12 volt styring (DC out)? Så tænder og slukker de med receiverens, og man slipper for alt mulig elstra.
|
||
![]() |
||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|
Hej Flippo
Det var egentlig også plan A men er usikker på om den kan trække 2 eller 3 blæsere. Er lidt bange for at futte receiveren af. Har du erfaringer med at bruge 12v DC out porten til det formål? |
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1433 |
|
Det er et simpelt regnestykke. Hvad står der bag på receiverens, at den kan trække, mA. Hvad bruger hver enkelt blæser?
|
||
![]() |
||
|
2 blæsere er rigeligt, hvis vi taler 12 volt blæsere. Vil endda tro at 1 er rigeligt, hvis det kun er til receiveren. Om de skal suge eller puste afhænger af, hvad blæseren i receiveren gør. Blæser den bagud, så skal den bag i møblet gøre det samme, så de ikke puster mod hinanden.
|
||
![]() |
||
|
Men hvordan kobler jeg det 3,5mm jack-stik fra 12V DC out fra receiveren til blæserne? Der skal vel en adapter eller relæ imellem? Har du nogle links? |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
Og kan købes hos amazon. co. uk Blæserne kan tilsluttes usb port på tv, receiver eller strømskinne med usb udtag. Jeg bruger selv to af disse usb blæsere, de er nærmest lydløse og endda meget effektive.
Redigeret af JeTex - 06-Juni-2018 kl. 19:31 |
||
![]() |
||
|
Nej, ingen grund til at gøre det hele så kompliceret. Køb én af nedenstående blæser (14 cm, 1200 omdr., Og kun 19 DB). Og så køber du et løst 3.5 mm mono han minijack. Klip stikket af blæseren. Lov rød på stikkets midterpin, sort på den yderste, og lad den blå ledning være. Fiks og færdig, og bklseren tænder og slukker med receiveren. Der er 6 års garanti på blæseren, og den belaster kun output med det halve af, hvad det kan klare. Redigeret af Flippo - 06-Juni-2018 kl. 22:08 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
|
Blæseren trækker 80 mA under normal drift. Hvad så, hvis der sker fejl i den, hvad trækker den så? Jeg ville ALDRIG strømforsyne noget fra et styresignal, men bruge styresignalet til en form for tænd/sluk af en anden strømforsyning. Klaus
|
||
![]() |
||
|
Jeg har bestilt 2 stks. AC Infinity usb blæsere fra amazon.de - de skulle lande her på mandag.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |