recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz ejere :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz ejere :)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz ejere :)
    Sendt: 01-Februar-2020 kl. 09:41
Hej

Jeg fik sidste år købt mig en ny Surround forstærker, og har haft nogen grumme problemer i forhold til mit TV, men har fundet en måde og komme ud af det på.

Modellen er en 7013, og den har bag dækslet en knap der hedder HDMI Out

Den skifter man mellem 3 indstilling på "Auto - HDMI Out 1 - HDMI Out 2"

Denne mulighed virker ikke på Appen, og der er ikke en knap til det på fjernbetjeningen, men har konstateret at der er muligheder i Trigger inputtet.

Nogen af jer der har leget lidt med det ?, jeg er bare træt af og skal ud i racket og rode med det når jeg skifter mellem brug på lærred og tv.

Desuden havde jeg en Harmony one remote i gamle dage, den var sådan set fin, det er vel ikke blevet ringere med årene ? tænker jeg vil se om jeg kan samle funktionerne i en programbar remote :)

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 09:51
Hvad hvis den bare står på auto, virker det så ikke efter hvilken hdmi out du aktiverer når du hhv tænder TV eller PJ?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 09:51
kan du ikke bare bruge monitor 1 og 2 på bagsiden ?
Så vidt jeg husker sender de det samme signal ud samtidig. 

Mht harmony, så er jeg meget tilfreds med de 2 jeg har, det er den der hedder companion mener jeg, en gammel og en ny model (kun lidt forskel på knapperne) havde den der hed one, og syns opsætningen er blevet laaaangt nemmere med de nye. 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1652
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 11:20
Har den ikke noget af det samme somme hedder "scene mode" på yamaha. Der kan man programmere og tænde en aktivitet med én knap. F.eks. "se Netflix", med alle relevante indstillinger og indgange aktiveret med ét tryk.

Det er lidt bøvlet at sætte op, men for uerfarne brugere er det guld, når først det er lavet. Jeg kan bogstaveligt talt styre min AVR med tre forprogrammerede scenes og volumenkontrollen. Selv min mor på 80 ville kunne betjene det.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Har den ikke noget af det samme somme hedder "scene mode" på yamaha. Der kan man programmere og tænde en aktivitet med én knap. F.eks. "se Netflix", med alle relevante indstillinger og indgange aktiveret med ét tryk.

Det er lidt bøvlet at sætte op, men for uerfarne brugere er det guld, når først det er lavet. Jeg kan bogstaveligt talt styre min AVR med tre forprogrammerede scenes og volumenkontrollen. Selv min mor på 80 ville kunne betjene det.
Jo der er noget der hedder “smart select” som er 4 knapper på remoten.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1652
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja, det tror jeg godt man kan bruge. Har dog kun lige skimmet et minut i manualen.

Redigeret af Mefisto - 01-Februar-2020 kl. 11:36
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 11:45

Ja, det tror jeg godt man kan bruge. Har dog kun lige skimmet et minut i manualen.
Som default står de til indgange. Men har da fået lavet dem til preset på internet radiostationer. Så muligheden må være der.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 12:29

Hvad hvis den bare står på auto, virker det så ikke efter hvilken hdmi out du aktiverer når du hhv tænder TV eller PJ?

Problemet med Auto fuktion er at tv selv når det er slukket bliver ved med at holde på et eller andet, så hvis jeg ikke vælger den korrekte udgange bliver det nået lort

Det som meget kort sker er at projektore på HDMI2 udgangen her bliver signalet forstyrret med 10 sec mellemrum når den er på auto. Hvis jeg vælger udgange altså udgang 2 istedet for auto så gør den det ikke. :)

Den anden vej kan Arc ikke finde ud af det når den står på udgang 2, da det er udgang 1 der er med ACR

Giver det mening :D

Redigeret af Benjamin7 - 01-Februar-2020 kl. 12:47
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 13:19
Så skal du kigge på “smart select” om ikke det kan sættes op til at virke. Det er de 4 sorte knapper på remoten.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 15:06
Har lige checket min Marantz app.
Her kan man godt skifte mellem auto/monitor1/monitor2
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 18:58
jeg kan Også skifte på min app

Jeg har en 7011, som jeg bruger sammen Logitech Remote. Her har jeg action til om jeg ser på tv eller pj. Tryk på en knap også er duet hele sat op.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

jeg kan Også skifte på min app

Jeg har en 7011, som jeg bruger sammen Logitech Remote. Her har jeg action til om jeg ser på tv eller pj. Tryk på en knap også er duet hele sat op.

Så når du skifter mellem den ene eller den anden så flytter du også udgange på HDMI porte? :)

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu