recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz HD-AMP1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz HD-AMP1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ulrik6900 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulrik6900 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz HD-AMP1
    Sendt: 16-September-2020 kl. 11:48
Et par erfaringer og et spørgsmål ang nævnte forstærker, 'Marantz HD-AMP1'.

Jeg har haft forstærkeren i et par mdr. og er pæn tilfreds med den. PT kører jeg på analog indgangen via min BlueSound Node som jeg lader gøre DAC-delen.
Jeg påtænker i den nærmeste fremtid at købe et par High-end hovedtelefoner, forstærkeren skal efter sigende have en pæn god hovedtelefon-forstærker indbygget.
Jeg vil dog godt lige kritisere Marantz for den måde de har opbygget amp'ens setup på. Indstillingerne foregår i steps, feks bass, treble og balance justeres i steps -2,-1,0,+1,+2 osv. Det er dårligt af en amp i den prisklasse. Specielt balancen har jeg ofte svært ved at justere korrekt.

Så til sidst spørgsmålet.
På DAC delen er der indbygget to filtre. Jeg går ud fra at det er en form for pre indstillet
equalizer indstilling. Men jeg har ikke kunnet finde noget omkring frekvens-områder ang. dette.
Nogen der ved noget om dette?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu