recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz M—CR611 til Dali Zensor 7 - for lille ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz M—CR611 til Dali Zensor 7 - for lille ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér /morten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz M—CR611 til Dali Zensor 7 - for lille ?
    Sendt: 15-August-2019 kl. 20:17
hej,

Jeg har pt et par Dali Zensor 7 som jeg er glad for - de drives af en Nad c356 som får lyd fra en lille argon Bluetooth boks. 

Det virker udmærket og lyder skide godt - men jeg ønsker mig en cd afspiller, airplay og internet radio ville også være lækkert. 
Samtidig vil jeg helst undgå alt for mange kasser og ledninger. 

Marantz CR-611 så umiddelbart ud til at være perfekt til formålet men en sælger i en dansk biks fortalte mig at CR611 ikke er kraftig nok til mine højtalere. 

1: er det nu også rigtigt ? Jeg er ikke audiofil og spiller sjældent brutalt højt. 

2: hvad vil i evt anbefale af alternativer givet mine ønsker ?


Redigeret af /morten - 15-August-2019 kl. 20:17
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 12:05
Nu har Hififreaks jo 30 dages returret, med fri fragt, så det er vel bare at prøve den af? Smile
Til top
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér /morten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 12:10
Jeg jeg leger med tanken. Nu var det faktisk en rar fyr fra Hififreaks der frarådede mig CR-611 :-)
Anyways - jeg er som sagt ikke audiofil men derimod ret hooked på mere funktionalitet og minimalt antal dimser / kabler så det kan da være jeg bare skulle købe en og se om mine gamle utrænede ører overhovedet kan høre forskel på de to.
Der er så en lille irriterende stemme i baghovedet der er utilfreds med ideen om at "nedgradere" til hvad der formentlig er en mindre god forstærker - men hvis jeg ikke kan høre det så holder den dumme stemme vel kæft :-)
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 12:34
Jeg kender det så udemærket godt! LOL

Alternativt mener jeg at den har pre-out, så du kan sætte en effekt foran, men det stemmer ikke overens med minimalt antal dimser...

Til top
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér /morten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 12:45
tanken har strejfet mig - beholde min Nad C356 og bare bruge CR611 som en fancy afspiller - men jeg er ikke begejstret for ideen om 2 kasser, ledninger, 2 fjernbetjeninger osv
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 23:21
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 23:30
Om man vælger Marantz CR-611, eller Denon ceol n10, er vidst et fedt.....


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu