recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz reagerer ikke på fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz reagerer ikke på fjernbetjening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz reagerer ikke på fjernbetjening
    Sendt: 22-Juli-2012 kl. 22:24
Hej,

Jeg har en Marantz SR6005 som er holdt op med at reagere på inputs fra mine fjernbetjeninger.

Jeg har den originale Marantz remote samt en Logitech Harmony one.

Begge kan fint styre andre enheder (den originale; min Marantz CD-afspiller) så det er ikke et spørgsmål om batteri/defekt fjernbetjening.

Den har gjort det tidligere hvor det så kom til at virke igen af sig selv efter noget tid.

Jeg har bladret manualen igennem, og forsøgt mig med Remote lock funktionen, men det gjorde ingen forskel. Har også forsøgt at resette forstærkeren helt, men det hjalp heller ikke.

Har haft den til rep, hvor den så virkede da de modtog den, og en kort periode efter jeg fik den igen, men er nu helt hold op med at virke.

Kan andre apperater på nogen måde have indflydelse?
Skal dog siges jeg har haft den tilsluttet med kun strøm og intet andet, hvor den heller ikke reagerede.

Håber nogle af jer kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 22:09
Mit bud er at det infrarøde modul i receiver, er periodiske defekt.
Så det skal skiftes, selvom værkstedet ikke måler nogen fejl når de får den indtil rep.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 22:18
Man har hørt om at plasma-tv kan udsende lys fra panelet, som generer dårligt designede IR-modtagere. Men ellers er jeg nok også mest til ovennævnte forklaring. Ændrer det noget at holde fjernbetjeningen helt op til modtageren?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 13:40
Jeg har forsøgt at pille alt andet fra, så det kun er forstærkeren der har strøm, og har også prøvet at være helt oppe ved den med remoten.

Jeg må have fat i forhandleren igen og få den sendt ind.

Tak for inputs, gutter.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu