|
Marantz reagerer ikke på fjernbetjening |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juli-2012 kl. 22:24 |
Hej,
Jeg har en Marantz SR6005 som er holdt op med at reagere på inputs fra mine fjernbetjeninger. Jeg har den originale Marantz remote samt en Logitech Harmony one. Begge kan fint styre andre enheder (den originale; min Marantz CD-afspiller) så det er ikke et spørgsmål om batteri/defekt fjernbetjening. Den har gjort det tidligere hvor det så kom til at virke igen af sig selv efter noget tid. Jeg har bladret manualen igennem, og forsøgt mig med Remote lock funktionen, men det gjorde ingen forskel. Har også forsøgt at resette forstærkeren helt, men det hjalp heller ikke. Har haft den til rep, hvor den så virkede da de modtog den, og en kort periode efter jeg fik den igen, men er nu helt hold op med at virke. Kan andre apperater på nogen måde have indflydelse? Skal dog siges jeg har haft den tilsluttet med kun strøm og intet andet, hvor den heller ikke reagerede. Håber nogle af jer kan hjælpe mig. På forhånd tak. |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mit bud er at det infrarøde modul i receiver, er periodiske defekt.
Så det skal skiftes, selvom værkstedet ikke måler nogen fejl når de får den indtil rep.
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Man har hørt om at plasma-tv kan udsende lys fra panelet, som generer dårligt designede IR-modtagere. Men ellers er jeg nok også mest til ovennævnte forklaring. Ændrer det noget at holde fjernbetjeningen helt op til modtageren?
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
Jeg har forsøgt at pille alt andet fra, så det kun er forstærkeren der har strøm, og har også prøvet at være helt oppe ved den med remoten.
Jeg må have fat i forhandleren igen og få den sendt ind. Tak for inputs, gutter. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |