recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz Recievers - Et glemt produkt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz Recievers - Et glemt produkt ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 23:24
Dét har jeg aldrig hørt om. Kan du komme med flere detaljer?

Du bruger i øvrigt den forkerte filmsamler-software.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 23:36
De eneste fejl jeg kender til i nyere tid er pop of death, hvor de brændte af. Min 5004 er i risikogruppen, men det var et HDMI problem, så jeg er ganske rolig. Min forstærker har nemlig ikke noget med billedet at gøre.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 23:56
Marantz er et gammelt mærke som blev stiftet af Saul Marantz i New york i 1953 og lavede hifi i den gode ende.Phillips købte mærket i 80 erne og det gik ikke så godt senere blev Marantz købt af japanerne og deres guru Ken Ishiwata blæste ny luft i mærket med nogle super produkter som har hans intialer KI.

Har ejet en del Marantz i tidens løb og det er altså kram som ligger noget over Pio uden for Danmark :)

Mit setup idag er helt Marantz og jeg er meget glad for det.

D and M holdings ejer Marantz og Denon idag.

En del topmodeller laves stadig i Japan bla alle KI modeller.Den sidste reciever (indtil vidre der er tale om at flytte prodution tilbage) der er lavet i Japan er sr7005.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:44
Ved ikke om de er direkte glemt, men pga. Manglende tilgængelighed i Danmark har nok noget at sige.

Designmæssigt er de ellers rigtig fede, deres receivere med det lille runde display. :-)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:45
Bare ærgeligt at man nu skal op i 7'er serien for at undgå knapper på fronten.

Har selv en 6003, der dog så har et firkantet display.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 20:28
Designet er andeledes men jeg kan godt li det og byggekvallitet er rigtigt god Smile en skam at der ikke længere er flere forhandlere i dk
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 12:08
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Blix Blix skrev:

Ser faktisk ikke særlig ofte at der henvises til Marantz, selvom der efter min viden skulle sidde en del af de samme komponenter i Denon og Marantz, men at de hver for sig har bliver indstillet til lyden der matcher hvad mærket er kendt for.

Der er ikke ret meget andet argument for det, end at synligheden er faldet fordi antallet af forhandlere er faldet. Der er iøvrigt masser af andre eksempler på mærker der ikke får dén fokus de fortjener, og omvendt mærker som i hvert fald jeg vil påstå er stærkt overrepræsenteret i forhold til kvaliteten af produkterne. Som "gammeldags" forhandler ville jeg gerne have mere fokus på hvad dette betyder for forbrugeren: Hvad hjælper det at produkterne kan sælges billigere hos netbutikker, hvis der så ikke er nogen til at fortælle folk hvilket produkt de skal købe, og ingen steder for kunderne at undersøge om de kan lide produktet i virkeligheden? Der findes fortalere for at alting bare skal være nethandel fordi det er det billigste, og så skal man nok selv, via netfora som dette, finde ud af hvad man skal købe. Men det skaber et "hønen eller ægget" problem: Hvis der ikke er nogen forhandlere til at vise nogle kunder hvad de skal købe, så kan disse kunder ikke anbefale dem videre til andre kunder. Og så kan det jo være fuldstændigt lige meget hvor billigt produktet er, hvis ingen ved at det er dét de skal købe.

Det er (selvklart) aldrig populært at sige det i et internet-forum, men det er et udslag af at hvis man tror man er sikker på at få et godt køb fordi man køber dét der er mest hypet i et net-forum, så snyder man sig selv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 15:21
Det har bestemt ikke gavnet mærket at der kun er en forhandler i Dk.

For et par år siden var der flere der solgte Marantz Bla Kt i Odense og Sun Audio i Aalborg og mener også at TC i Aarhus havde det i sortmentet.
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 00:52
Takker for alle inputs. Glæder mig lidt, at folk stadig er bevidste omkring dette mærke. Og at det ikke blev nævnt i en negativ vinkel, som jeg frygtede måske var grunden til at dette var et lidt "ubemærket" mærke.

Må så bare håbe der kommer flere forhandlere af mærket med tiden, så de ikke forbliver glemt på sidelinien :)

Redigeret af Blix - 20-Januar-2014 kl. 00:55
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 07:26
Ja det rigtig ærgerligt at et så godt produkt kun findes ved en forhandler. Det havde fortjent at blive bredt lidt mere ud, om man kan lide mærket eller ej! :)

Nu er Otto lidt inde på det med forhandlere, desværre er det jo bare blevet sådan, at der kun er få seriøse steder tilbage, hvor man reelt set kan stole på god vejledning. Andre steder er det irriterende teenagere der knap nok ved hvad de har i sortimentet, eller steder hvor de bliver provisionslønnet efter hvad de sælger... Ja - så man alligevel på herrens marked.

Desværre er folk selv skyld i det, hifi er langt fra den eneste branche, og tror kun vi har set toppen af det endnu. De der prøve stores de er begyndt at lave, det bliver sgu nok fremtiden ;/ 1 model af alt i butikken, så kan man komme og se for så at bestille online :/ suk
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 10:08
Jeg synes nu også branchen skal kigge lidt indad. Prisen er IMO ikke den eneste årsag til at kunderne er flygtet over på internethandel. Prisen og de nærige kunder er blevet en dårlig undskyldning. Virkeligheden har ligeså ofte været at prisniveauet i murstensforretningerne har været abnormt højt, at rådgivningen i forretningerne har været til forretningernes fordel og ikke kundens, og at eftersalgsservicen har været en by i Rusland. Sagt med andre ord, så har der været alt for mange forretninger der i praksis alligevel ikke har leveret dét som murstensforretningerne har forsøgt at profilere sig på efter internethandelen for alvor slog igennem.

Ellers er det med internet fora vel også et tveægget sværd. Jeg er sådan set enig i at der er alt for meget hype omkring bestemte mærker og at folk ukritisk anbefaler hinanden produkter som de ofte slet ikke har personlig erfaring med. På den anden side kommer der også ofte ting frem som forbrugerne aldrig ville have fundet ud af hvis det ikke var for de selv samme fora og som de med sikkerhed ikke ville have fået at vide i den lokale HIFI forretning.

Redigeret af dpny - 20-Januar-2014 kl. 10:18
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu