|
Marantz sr 7005, ville en effektforstærker hjælpe? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
har du fået testet noget lyd idag? :)
|
|
![]() |
|
Lennerta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Nej desværre😔 bliver nok føret onsdag, der har jeg ik knægten, så er der lidt bedre tid og mulighed for at teste det ordentlig😎
|
|
![]() |
|
Lennerta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Prøvede at køre audyssey igen, og der sætter den automatisk frontens til large og de andre til small.
Der er en crossover på 40 hz på alle højtalere, undtagen center hvor den er på 60. Mener i jeg skal sætte front til at være small med crossover på 100 og en crossover på de sidste på 120 hz? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er meget normalt efter en kalibrering. Sæt til SMALL, delefrekvens på 80-100 Hz
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg vil næsten sige: Selvfølgelig skal du sætte fronterne til small. Dine højttalere er jo ikke blvet større, blot fordi de har fået en anden forstærker foran sig. ![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
Henrik: nu er fronthøjtalerne gulvhøjtalere, derfor jeg troede de sku stå til large😊 og der er ikke kommet en anden forstærker foran.
Har rodet en del med indstillinger i dag, og synes at det klarer film rigtig godt nu, men ved musik når det skal helt op synes jeg stadig det halter lidt, men må Forsætte lidt med indstilling😄 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Næh det er en fordel til surround at aflaste bassen i recieveren og lade sub'en om det. Så har recieveren mere overskud til resten af toneområdet, og gevinsten er en bedre bas i det høje område, bedre opløst mellemtone og diskant.
|
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
du kan evt forsøge at lave 2 indstillinger eller profiler på din avr. en til når du høre musik(stereo) hvor dine fronter står til large og det kun er dem som spiller, plus sub hvis dette ønskes så du får 2.1 , og så lave en til når du ser film hvor dine fronter er sat til small med en dele frekvens på 80-120 Hz.
det har jeg gjort, og kan derved blot trykke movie eller music på min remote, også skifter den selv:)
|
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
Hvordan med source direct har du prøvet det til stereo
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
det kom jeg også lige til at tænke på, enten direct eller pure direct hvis den også har den mulighed:)
|
|
![]() |
|
Har ik prøvet direct eller pure direct, men det må jeg lige prøve i aften😊 har før prøvet det i film og der synes jeg ikke det gjorde noget godt.
|
|
![]() |
|
hos give direct og pure direct en noget dybere og tungere basgengivelse end ved almindelig stereo.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |