|
Marantz SR6003 problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Februar-2014 kl. 12:50 |
Lyden er forsvundet i min venstre front højtaler. Det er uanset om jeg ser bluray, hører musik eller ser TV. Hvis jeg går ind i opsætningsmenuen på receiveren og vælger at sende "test" lyd gennem alle højtalere, så kommer der heller ikke noget ud af venstre front. Jeg har prøvet at bytte rundt på de to front højtalers kabler, bare for at konstatere det ikke er højtaleren, som fejler noget(ville også næsten være usansynligt). De fejler altså intet.
Jeg har også prøvet at resette til Factory defaults. Det hjalp heller ikke. Nogen gode ideer til hvad det kan være? Tænker umiddelbart at forstærker kredsløbet til venstre front er brændt af eller defekt. Kan det evt. betale sig at reparere den? Den er jo efterhånden 6 år gammel, men gør det egentligt godt.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der hul igennem højttaler ledningen til venstre? Prøv at flytte venstre ledning over på højre sæt terminaler.
Redigeret af Kampus - 16-Februar-2014 kl. 13:13 |
|
![]() |
|
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
Det har jeg prøvet og der er fin hul igennem :-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Det kan være forbindelsen rent fysisk op til højttalerterminalen, men også udgangsrelæet.
Jeg tror ikke på selve udgangstrinnet har fejl, så ville sikringskredsløbene nok slå ind og melde fejl. Hvornår er det opstået? Klaus |
|
![]() |
|
Problemet blev opdaget idag, da konen ville afspille en CD. Synes ikke jeg lagde mærke til det igår aftes. Der er nok ikke andet for end at prøve at tage låget af, og se om man umiddelbart kan se noget. Sidder der et udgangsrelæ for hver højtalerudgang? Måske dumt spørgsmål
![]() |
|
![]() |
|
Jeg har nu prøvet at koble min fronter til Speaker B terminalerne, som ifølge diagrammet deler udgangstrin. Her er der desværre samme problem.
Så nu mener jeg at kunne udelukke relæer og evt. dårlige forbindelser til selve terminalerne. Jeg tror desværre der er noget galt i selve udgangstrinnet eller før. Jeg tager den med på arbejde imorgen. Har nogle kollegaer som måske kan hjælpe
![]() |
|
![]() |
|
Så virker min Receiver igen
![]() Det viste sig at være en modstand som var afbrudt i udgangstrinnet. Det gjorde at udgangen simpelthen muted.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |