|
Marantz sr7010 ingen lyd |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-November-2016 kl. 19:04 |
Hej
Jeg har lige købt en Marantz sr7010, men der kommer ikke lyd ud af højttalerne. Alt skulle være korrekt forbundet. Der er billede på både tv-boks og Bluray og begge har kørt med HDMI på tidligere setup, så det kan næppe være et setup problem på disse. Jeg har lige udført et "factory reset" men uden at det gjorde nogen forskel. Er der nogen, som har et bud på, hvorfor der ikke er lyd i højttalerne? (jeg har ikke kørt opsætningen igennem, da der heller ikke her kommer lyd ud). |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Forklaring: Volumen var skruet ned på nul. ![]() Jeg ved ikke hvad din factory reset sætter volumen til, men tjek lige ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Hvis den ikke siger noget når du forsøger dig med auto opsætning, så kig efter en ekstra gang at højttalerne er fobundet korrekt og at de virker.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Og kig efter en indstilling der hedder noget med:
HDMI -> AMP/ HDMI -> PASS(through) Den skal stå på den første indstilling. I passthrough fortsætter lyden til HDMI OUT og TV'et Redigeret af Kampus - 19-November-2016 kl. 19:42 |
|
![]() |
|
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
Det lyder som en mulighed, det vil jeg kigge efter. Nu skete der det, at jeg sætte et netværkskabel i, hvorefter jeg fik at vide, at der var en firmware opdatering, den fejler den så i. Det er HELT sikkert ikke min dag. Nå, men det er da ikke værre, end jeg har sat min gode gamle Emotiva til igen, så nu er der da igen lyd og billede i det lille hjem.... |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Er du kommet til, at slå højttalerne fra, eller skifte over fra A til B?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det ser anderledes ud på en SR reciever. Højttalere slåes fra inde i højttaler opsætnings menuen, og er pr default slået til. A B er blevet til zone 1, 2, 3, hvor zone 1 er hovedopsætningen med surround. Også slået til pr default. |
|
![]() |
|
Nå, men jeg har opgivet at få firmware opdateret.
Jeg har fundet ud af, at jeg kan udføre factory reset og få den ud af opdateringen. Nu står den og kører her ved siden af mig på mit skrivebord tilsluttet tv og højttalere. Fint billede, men ingen lyd. HDMI står på AVR, som skulle betyde, at receiveren afspiller lyden. Zone 2 og 3 er slået fra. Der er naturligvis skruet op og mute er ikke slået til :-) Jeg har også forsøgt med preout tilsluttet en forstærker, men stadig ingen lyd, så det kunne tyde på, at der er et eller andet, som er sat forkert. Når man tænder/slukker etc, klikker den lystigt i div. relæer, så det lyder som om, at den tænder og slukker for "et eller andet"... Nå, der er vel ikke andet for, end at jeg må have fat i forhandleren imorgen. Jeg ved, at den jeg har købt, har været demo på messen, så det kan være, at de har pillet i et eller andet....
|
|
![]() |
|
Baun87 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2015 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 179 |
prøv at ringe til hifi freaks i morgen har selv en marantz sr7009 som også har haft drillet mig lidt men hvor de guidede mig igennem med hvad jeg skulle og vupti så virkede det:D 41961311 er til en af deres teknikkere fra værkstedet :)
|
|
M.v.h.
Kasper (Baun87) https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Hvis ikke der kommer lyde ved autokalibrering efter en reset, så er enten forstærker i stykker, eller højttalere sluttet forkert til.
Klaus |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Kunne det tænkes at kilden ikke er sat til at føre lyd over HDMI?
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Kommer der lyd, hvis du fx. vælger FM-radio?
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |