recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz sr7010 ingen lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz sr7010 ingen lyd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz sr7010 ingen lyd
    Sendt: 19-November-2016 kl. 19:04
Hej

Jeg har lige købt en Marantz sr7010, men der kommer ikke lyd ud af højttalerne.
Alt skulle være korrekt forbundet.
Der er billede på både tv-boks og Bluray og begge har kørt med HDMI på tidligere setup, så det kan næppe være et setup problem på disse.

Jeg har lige udført et "factory reset" men uden at det gjorde nogen forskel.

Er der nogen, som har et bud på, hvorfor der ikke er lyd i højttalerne?

(jeg har ikke kørt opsætningen igennem, da der heller ikke her kommer lyd ud).

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Jeg har lige udført et "factory reset" men uden at det gjorde nogen forskel.

Er der nogen, som har et bud på, hvorfor der ikke er lyd i højttalerne?
Da jeg fik min Denon tilbage fra rep. var der heller ikke lyd i højttalerne.  Angry
Forklaring: Volumen var skruet ned på nul.  Embarrassed

Jeg ved ikke hvad din factory reset sætter volumen til, men tjek lige Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 19:35
Hvis den ikke siger noget når du forsøger dig med auto opsætning, så kig efter en ekstra gang at højttalerne er fobundet korrekt og at de virker.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 19:41
Og kig efter en indstilling der hedder noget med:

HDMI -> AMP/ HDMI -> PASS(through)

Den skal stå på den første indstilling. I passthrough fortsætter lyden til HDMI OUT og TV'et

Redigeret af Kampus - 19-November-2016 kl. 19:42
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og kig efter en indstilling der hedder noget med:

HDMI -> AMP/ HDMI -> PASS(through)

Den skal stå på den første indstilling. I passthrough fortsætter lyden til HDMI OUT og TV'et

Det lyder som en mulighed, det vil jeg kigge efter.

Nu skete der det, at jeg sætte et netværkskabel i, hvorefter jeg fik at vide, at der var en firmware opdatering, den fejler den så i.
Det er HELT sikkert ikke min dag.

Nå, men det er da ikke værre, end jeg har sat min gode gamle Emotiva til igen, så nu er der da igen lyd og billede i det lille hjem....

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 00:07
Er du kommet til, at slå højttalerne fra, eller skifte over fra A til B?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Er du kommet til, at slå højttalerne fra, eller skifte over fra A til B?

Det ser anderledes ud på en SR reciever. Højttalere slåes fra inde i højttaler opsætnings menuen, og er pr default slået til. A B er blevet til zone 1, 2, 3, hvor zone 1 er hovedopsætningen med surround. Også slået til pr default.
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 11:17
Nå, men jeg har opgivet at få firmware opdateret.
Jeg har fundet ud af, at jeg kan udføre factory reset og få den ud af opdateringen.
Nu står den og kører her ved siden af mig på mit skrivebord tilsluttet tv og højttalere.
Fint billede, men ingen lyd.

HDMI står på AVR, som skulle betyde, at receiveren afspiller lyden.
Zone 2 og 3 er slået fra.
Der er naturligvis skruet op og mute er ikke slået til :-)

Jeg har også forsøgt med preout tilsluttet en forstærker, men stadig ingen lyd, så det kunne tyde på, at der er et eller andet, som er sat forkert. 
Når man tænder/slukker etc, klikker den lystigt i div. relæer, så det lyder som om, at den tænder og slukker for "et eller andet"...

Nå, der er vel ikke andet for, end at jeg må have fat i forhandleren imorgen.
Jeg ved, at den jeg har købt, har været demo på messen, så det kan være, at de har pillet i et eller andet....
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 11:58
prøv at ringe til hifi freaks i morgen har selv en marantz sr7009 som også har haft drillet mig lidt men hvor de guidede mig igennem med hvad jeg skulle og vupti så virkede det:D 41961311 er til en af deres teknikkere fra værkstedet :)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 13:04
Hvis ikke der kommer lyde ved autokalibrering efter en reset, så er enten forstærker i stykker, eller højttalere sluttet forkert til.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 17:30
Kunne det tænkes at kilden ikke er sat til at føre lyd over HDMI?
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 17:50
Kommer der lyd, hvis du fx. vælger FM-radio?
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu