recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz SR7011 kræver kode til Airplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz SR7011 kræver kode til Airplay

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

I Hjem app trykker du på cirklen med tre prikker øverst til højre, men hvis du aldrig har været der, er det nok næppe det.
I min Hjem app er der ingen cirkel med tre prikker.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

I Hjem app trykker du på cirklen med tre prikker øverst til højre, men hvis du aldrig har været der, er det nok næppe det.
I min Hjem app er der ingen cirkel med tre prikker.
Edit: fandt de tre prikker. Der står min apple konto, intet andet.


Redigeret af Munch - 09-Maj-2023 kl. 22:39
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 09:44
Koden skal vises på et display eller på selve TV’et. Er din reciever tilsluttet dit TV via HDMI? Hvis den er, kommer der så noget frem, når du tænder TV’et, sætter det på ret indgang, og går igang med AirPlay opsætningen?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Koden skal vises på et display eller på selve TV’et. Er din reciever tilsluttet dit TV via HDMI? Hvis den er, kommer der så noget frem, når du tænder TV’et, sætter det på ret indgang, og går igang med AirPlay opsætningen?
Ja det er forbundet med HDMI og ARC. 
Hvordan går igang med Airplay opsætningen? Der er ikke noget i menuen om Airplay?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 20:47
Troede at det måske ville blive vist på skærmen, som f.eks. det gør første gang du connecter til et ATV. 

Her står:

Thank you! Yes, I had to go into the settings in the HEOS app to locate the AirPlay password for the Marantz and now all sorted!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 20:57
Jeg havde aldrig haft Heos før ind til fornylig, da en anden bruger skrev det samme som du har skrevet. Jeg kan bare ikke finde et Airplay password i Heos appen. Der skulle være tre små streger, som der skal trykkes på. De er der bare ikke.

Prøvede linket og linket i linket, men fører ikke til en løsning Confused

Har rapporteret problemet i Heos appen, hvis ellers det virkede, for jeg kunne ikke se om det blev sendt afsted.


Redigeret af Munch - 15-Maj-2023 kl. 21:18
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg havde aldrig haft Heos før ind til fornylig, da en anden bruger skrev det samme som du har skrevet.

Har du resat forstærkeren?
Har du fået HEOS dine AirPlay problemer?
Har dit tv AirPlay?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg havde aldrig haft Heos før ind til fornylig, da en anden bruger skrev det samme som du har skrevet.

Har du resat forstærkeren?
Har du fået HEOS dine AirPlay problemer?
Har dit tv AirPlay?


Klaus
Nej for der findes ingen FW til den mere.

Nej Heos er ikke til nogen hjælp

Nej mit TV har ikke Airplay. Grunden til at det står som mulig modtager i Airplay oversigten på tlf, er fordi det er på netværket.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg havde aldrig haft Heos før ind til fornylig, da en anden bruger skrev det samme som du har skrevet. Jeg kan bare ikke finde et Airplay password i Heos appen. Der skulle være tre små streger, som der skal trykkes på. De er der bare ikke.

Prøvede linket og linket i linket, men fører ikke til en løsning Confused

Har rapporteret problemet i Heos appen, hvis ellers det virkede, for jeg kunne ikke se om det blev sendt afsted.

I linket i linket (fin formulering ) står der ikke noget om 3 prikker, men følgende:

So in case anyone will stumble upon this thread. airplay password field setting is in HEOS app. Music tab, settings cog, My devices -> device -> advanced. Just after device name. Hidden pretty well...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej for der findes ingen FW til den mere.

Derfor kan du stadig give den en reset, den forbliver på nuværende FW.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej Heos er ikke til nogen hjælp

Fik du heos før eller efter dine AirPlay problemer?
(Med andre ord, kan heos være problemet, eller installerede du heos for at forsøge t løse problemet)

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej mit TV har ikke Airplay. Grunden til at det står som mulig modtager i Airplay oversigten på tlf, er fordi det er på netværket.

Har det altid gjort der?

Jeg har først oplevet det med mit nye tv, men det har også AirPlay.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej for der findes ingen FW til den mere.

Derfor kan du stadig give den en reset, den forbliver på nuværende FW.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej Heos er ikke til nogen hjælp

Fik du heos før eller efter dine AirPlay problemer?
(Med andre ord, kan heos være problemet, eller installerede du heos for at forsøge t løse problemet)

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej mit TV har ikke Airplay. Grunden til at det står som mulig modtager i Airplay oversigten på tlf, er fordi det er på netværket.

Har det altid gjort der?

Jeg har først oplevet det med mit nye tv, men det har også AirPlay.


Klaus
Det skal så bare være den reset som ikke sletter noget?

Fik først Heos app på tlf efter Marantz forlangte password til Airplay. Ham der skrev jeg skulle ha den, mente at det derinde problemet lå. Jeg har bare aldrig fundet password derinde.

Ved jeg ikke, for bruger ikke Airplay til så meget mere, og har fået skiftet TV i 2020. Der er i det mindste intet i TV menu som har Airplay indstillinger.



Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det skal så bare være den reset som ikke sletter noget?


Start med network reset (side 303 i manualen).

Hjælper det ikke noget, så koble ALT fra receiveren og lav factory reset (side 302 i manual).
Din kalibrering og al opsætning ryger........
FW updates gør ikke.

Hjælper det?



Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Fik først Heos app på tlf efter Marantz forlangte password til Airplay. Ham der skrev jeg skulle ha den, mente at det derinde problemet lå. Jeg har bare aldrig fundet password derinde.

OK; så det har intet med HEOS at gøre :-)


Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ved jeg ikke, for bruger ikke Airplay til så meget mere, og har fået skiftet TV i 2020. Der er i det mindste intet i TV menu som har Airplay indstillinger.


Jeg syntes ikke at have set AirPlay i Panasonic tv. Derfor undrer det mig at dit tv kommer op.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu