recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz vs Denon ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz vs Denon ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sven-Erik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2017
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven-Erik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz vs Denon ?
    Sendt: 16-Januar-2017 kl. 20:17
Hej alle jer garvede entusiaster!

Jeg søger lidt rådgivning om disse 2 mærker
Er ude efter en god surroundreciever og har set mig noget lun på Marantz sr7010 som jeg kan forstå at Hifi freaks har til en god pris i øjeblikket.. (vidst en udgået model, men dette gør den vel ikke dårligere?) 

Har også talt med en gut fra hifiklubben der anbefalede mig en denon - jeg har dog forstået at begge mærker er samme virksomhed i dag. Sælgeren fra hifi klubben sagde dog at Denon er "moderskibet" som lyder bedst og længst fremme på lydkvalitet og at marantz er mere "billigt"?.. 

Passer det ? ... talte med en fra hifi freak der selv havde en fortid hos hifi klubben - han roste begge mærker og sagde at de bygger på noget af det samme men at marantz lyder "varmere" i lyden? og denon mere lyst?.. 

Jeg er lidt forvirret ...LOL

Sven-Erik
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 20:43
Det er jo klart at sælgeren fra Klubben anbefaler en Denon... de har jo slet ikke MarantzWink
Ning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 21:46
Denon og Marantz modellerne er stort set identiske med hensyn til den indvendige opbygning. De deler praktisk taget alle hovedkomponenter og printkort.

Der er nogle småforskelle i indgangskredsløb og måden DSP'en er sat op, så de "lyder" ikke nødvendigvis ens.

Det bedste du kan gøre at at få en af hver hjem og prøve det af.

Jeg er selv på min tredje Marantz (en 5010) og har valgt den ud fra at jeg ikke behøvede at programmere særligt meget om på min fjernbetjening og så syntes jeg at Marantz forstærkerne er pænest :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 21:55
Er de ikke fra den samme sted.
https://en.wikipedia.org/wiki/D%26M_Holdings
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 23:24
Som Klaus skriver, så deler en del modeller de samme print/komponenter. Men hvor Denon benytter op-amps i indgangene, benytter Marantz passive komponenter = en lydmæssig fordel.

Jeg har haft en Denon receiver - godt nok 3-4 år gammel - og der var jeg slet ikke imponeret over lyden. Tynd og udynamisk. Jeg havde valgt en Marantz, af de to du nævner. Et alternativ som lyder godt, er Yamaha.

M.v.h.
Til top
Sven-Erik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2017
Sted: KBH
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven-Erik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 23:35
tak for svar allesammen :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 17:28
Til de priser, sidste års modeller fra Marantz kan købes til, er der ingen konkurrence.
Forskellen mellem dem, er mest på udseendet...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 17:40
Hej.
Købte Marantz 1606 for ca 1 år siden og er meget godt tilfreds.
Og så får du en super service
Mvh.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu