recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Markant salg - eller kampagne på vej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMarkant salg - eller kampagne på vej?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tjah, movizoo sælger 6 DVDer for 6 kroner fordi de har 6 års fødselsdag. Så kan de da vist ikke blive billigere

Er det medlemstilbud? - Jeg kan ikke se det.

Du er ikke ene, jeg ville også vældig gerne se det tilbud

- Sidsel

Jamen så værsgo'

http://www.moviezoo.dk/newsletter/280/&sorter=vareliste_ id&emailid=114117&ref=6aar1&utm_source=6aar1& ;utm_medium=nyhedsbrev&utm_term=6aar1&utm_content=6a ar1&utm_campaign=6aar1

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Tror ikke lige at Blu-Ray revolutionen står for døren. Langt størstedelen af befolkningen har stadig kun DVD-afspillere stående, men en priskrig på DVD-skiver vil da forhåbentlig brede sig til BD-formatet også. Det er mig stadig komplet ubegribeligt, at f.eks. Fona stadig tager op til 250 kr for en ny BD-film.

Var så lige for sjov forbi Fona i Aalborg og blev så ulykkeligvis bekræftet i de traumatiske BD-priser. Fandt blandt andet tidsløse klassikere som High School Mucical og (hold nu fast) Coyote Ugly til 299 kr.   ...det er jo et af de mest monumentale røverkøb i formatets historie. Hvis jeg nogensinde overhører en Fona-ekspedient beklage sig over et sølle BD-salg, tror jeg seriøst, at der går en sikring i mig.

Redigeret af Shiva - 24-April-2009 kl. 19:41

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 20:39
Nu behøver du jo ikke købe dine BD-film i Fona. De lærer nok på et tidspunkt at sætte priserne ned, hvis INGEN køber dem. Stereo Studio, Blockbuster, Elgiganten og andre butikker har nogle væsentligt bedre priser.

Selvom jeg dog lige så THE HOUSE BUNNY til 300,- i Blockbuster i dag. Men det er så også det eneste eksempel på en fuldstændig fra snøvsen BD-pris jeg kan komme på i dén kæde.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 21:00

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu behøver du jo ikke købe dine BD-film i Fona. 

Det har jeg nu heller aldrig gjort, men det er godt nok sørgeligt for udbredelsen af formatet.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 21:29
En ting er at visse film kan være svære at finde i dag
- men det virker som om, at der er en vis prisenighed både hvad angår DVD - men især på Blu-ray. - At der hos visse butikker og kæder er en vis stabilisering.
Jeg ved ikke om producenterne i dag bestemmer hvilke butikker og hvilke kæder som må sælge film og er medbestemmende på mængder og priser. - For det da ret underligt at få kan føre sig frem spottilbud, mens andre ikke følger med tiden.

Redigeret af T-teknik - 24-April-2009 kl. 21:30
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Tjah, movizoo sælger 6 DVDer for 6 kroner fordi de har 6 års fødselsdag. Så kan de da vist ikke blive billigere
Er det medlemstilbud? - Jeg kan ikke se det.

Du er ikke ene, jeg ville også vældig gerne se det tilbud

- Sidsel

Jamen så værsgo'

http://www.moviezoo.dk/newsletter/280/&sorter=vareliste_ id&emailid=114117&ref=6aar1&utm_source=6aar1& ;utm_medium=nyhedsbrev&utm_term=6aar1&utm_content=6a ar1&utm_campaign=6aar1

Interessante tilbud synes jeg nu ikke det er - men jeg er dog heller ikke medlem til at udnytte særlige tilbud, selvom jeg har fået foden indenfor Moviezoo med en bestilling.
Til top
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 01:42

Er det den sidste periode med DVD-film?
Eller er der tale om, at der stadig er stort fokus i befolkningen på DVD-film, siden vi har set at en ret stor del af landets aviser og ugeblade nærmest har budt hinanden over med billige DVD´er?
- Det er i hvert fald blevet markant på det seneste.

Jeg selv kan have en mistanke om, at branchen skal have skudt kanonen af inden den helt store Blu-ray kampagne.

Som andre har været inde på, så er det næppe lige om hjørnet de første par år eller mere. Salgstallene taler alt for kraftigt imod det.

Ifølge Brancheforeningen for Forbrugerelektronik blev der solgt blot 12.000 blu-ray afspillere sidste år via danske forhandlere - der er givet en del, der også har købt en på nettet eller en PS3, men det er langt fra et antal, der skulle føre til en udfasning af DVD'en.  I år forventes salget at stige til 90.000.

Til sammenligning blev der solgt 250.000 DVD-afspillere sidste år. Det tal er ganske vist faldende fra højden i 2005, hvor der blev solgt 530.000 afspillere - men det viser, at DVD'en stadig er yderst levedygtig og ikke i nærheden af at være truet af Blu-Ray på det danske marked.

Man kan jo altid kigge til USA for at se, hvad vej vinden blæser - og her er der ganske vist sket en fordobling i solgte Blu-Ray titler fra 1. kvartal 2008 til 1. kvartal 2005 (fra 4,5 mio. til 9 mio). Men det er stadig kun 3-4% af husholdningerne i USA, der har en Blu-Ray afspiller (inkl. PS3).  Og til sammenligning blev der solgt 1,5 milliarder DVD'er i USA i 2008. Sådan et marked er der ingen, som forlader frivilligt!

Det går formentlig som med VHS - det er hardwareproducenterne, der bestemmer udviklingen. Da man begyndte at kunne få DVD-afspillere til 500-600 kr. i Føtex, så rykkede Hr og Fru Danmark også.  Når Blu-Ray afspillere bliver et prismæssigt interessant alternativ til DVD-afspillere, så begynder der nok at ske noget. 

Lars
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 17:01
Synes det er bemærkelsesværdigt at alle tror at DVD uddør---hvem siger at begge ikke overlever?

VHS kontra DVD kan ikke sammenlignes med DVD kontra BD.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Synes det er bemærkelsesværdigt at alle tror at DVD uddør---hvem siger at begge ikke overlever?

Det er ret oplagt, alene af den grund at antallet af BD titler aldrig nogensinde vil komme i nærheden af antallet af DVD titler. Der vil være mange gamle film hvor det af økonomiske, og måske tekniske, årsager aldrig vil kunne betale sig at udgive dem (igen) på BD. Men der vil fortsat være en efterspørgsel efter disse film.

BD afspillere kan også klare DVD, så det behøver ikke at være enten eller.

Det eneste tilbageværende spørgsmål er om man nogensinde kommer dertil hvor en film kun bliver udgivet på BD og ikke på DVD. Det tvivler jeg på, for hvorfor skulle man afskrive muligheden for det ekstra salg til de kunder som kun har en DVD afspiller?

Hvis folk er tilfredse med DVD kvalitet, hvorfor skal de så betale for BD? CD eksisterer også stadig selv om vi har fået DVD Audio (hvor man dog kan diskutere om DVD Audio stadig findes..).

Redigeret af JesperLund - 03-Maj-2009 kl. 18:29
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 17:10

Hej

DVD udgår først når 3D kommer. Husk at de første film i 3D kom i de danske biografer i slutningen af 2008.

DVD vil ikke kunne indeholde de antal GB som 3D kræver.

Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej

DVD udgår først når 3D kommer. Husk at de første film i 3D kom i de danske biografer i slutningen af 2008.

DVD vil ikke kunne indeholde de antal GB som 3D kræver.

Det må vi vist høre noget mere om, hvor markant det bliver for at DVD´en kommer til at udgå.
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 17:50

Det må vi vist høre noget mere om, hvor markant det bliver for at DVD´en kommer til at udgå.[/QUOTE]

Se den viden om precis hvornår dvd stopper, og ikke kan sælges længere ,det er der firmaer som vil give deres højre arm for at vide (sony, philips, ditental mf.... ) så det kan kun være et skud i tågen.

Hvis 3D virkelig slår igennem på Hjemmebio og folk der er film intresseret er villig til at invistere i ny projektor med 3D efekt og briller, er der ingen fremtid for DVD med dens 8 GB, derimod Blu-ray med 25 GB pr.lag en PS 3 kan hvis klare 4 lag er det 100 GB, det rykker, når filmen skal lageres 2 gange, en film til venstre og til højre side, et til hvert øje.

Redigeret af ARTISTEN - 04-Maj-2009 kl. 17:52
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu