recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Markante skygger på LG C7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Markante skygger på LG C7

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Markante skygger på LG C7
    Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 20:04
Jeg er den glade ejer af et 55” OLED LG C7. TV’et lever op til alle mine krav, men der er kommer nogle meget trælse ‘skygger’ nederst på skærmen. Det ser ud til, at nogle farve er brændt fast fra TV2 News. Skyggerne er særligt tydelige ved visse baggrundsfarver, fx Marvel-logoet. Desværre kan jeg ikke uploade billeder via min iPad her, da de hver fylder 2 MB 🤷🏻‍♂️

Er det noget, jeg kan gøre, for at fjerne skyggerne?

Pft.  
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 20:08
Lyder som Burn In, desværre. 

Du kan prøve med en "skærmrens", ved ikke om det er, hvad LG kalder det.

Bare af interesse, har du dit TV i stand by, eller slukker du helt for det år det ikke bruges?
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 20:31
Takker. TV’et kører næsten hele dagen - hver dag. Og meget ofte på TV2 NEWS. 

Jeg havde tidligere et Panasonic plasma-tv, hvor jeg var meget påpasselig med, at dette ikke skulle ske (og det skete aldrig), men jeg var ikke klar over, at burn-in kunne finde sted på er OLED. 

Der er noget, som hedder Pixelopfriskning, men jeg synes ikke, at det hjælper. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Takker. TV’et kører næsten hele dagen - hver dag. Og meget ofte på TV2 NEWS. 

Jeg havde tidligere et Panasonic plasma-tv, hvor jeg var meget påpasselig med, at dette ikke skulle ske (og det skete aldrig), men jeg var ikke klar over, at burn-in kunne finde sted på er OLED. 

Der er noget, som hedder Pixelopfriskning, men jeg synes ikke, at det hjælper. 
det svære sker det en gang imellem. Hører man men de stærke kontante farver skal man passe på uanset display, for jeg har også set almindelig LCD med burnin
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 21:14
News er hård ved ældre oled tv

Desværre er det nok skadet for altid.

Der findes flere tråde om samme problem med news og kanal 5 logo

Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 21:15
øvøv. Ville det have hjulpet, hvis jeg ofte (fx en gang om måneden. Om ugen.?) havde kørt pixelprogrammet på tv’et?

Betragtes C7 som et ældre tv? Når jeg skifter tv’et ud, kan jeg så se news uden bekymringer?


Redigeret af KeWa - 24-Oktober-2020 kl. 21:16
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Takker. TV’et kører næsten hele dagen - hver dag. Og meget ofte på TV2 NEWS. 
Desværre har du ikke taget dig iagt for løbebåndet på News. Det er en dræber selvom teksten flytter sig. Hvis du kører screenwash ustandseligt, slider du såmænd bare TV’et hurtigere, så det er ikke løsningen. Løsningen er ikke at køre med de samme programmer dag ud og dag ind. De samme pixels blr derved slidt hurtigere og skyggerne fremkommer. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

øvøv. Ville det have hjulpet, hvis jeg ofte (fx en gang om måneden. Om ugen.?) havde kørt pixelprogrammet på tv’et?

Betragtes C7 som et ældre tv? Når jeg skifter tv’et ud, kan jeg så se news uden bekymringer?
Det er jeg ikke sikker på du kan, og det uanset om du køber Oled igen, eller køber LCD.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 21:25
Træls, når det nu er news, vi oftest ser. Ikke nemt at ændre tv-vaner. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Træls, når det nu er news, vi oftest ser. Ikke nemt at ændre tv-vaner. 
Køb et meget billigt lille TV og brug det til News. Og ha så et Oled til mere normalt brug. De nye Oled er mere robuste over for burnin, men ikke til det konstante News kiggeri.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 21:31
Det fungerer ikke i vores hus, da alt pånær toilet er et stort rum i stueetagen, hvor vi altid opholder os - og ser tv. Jeg må nok blot affinde mig med skyggerne. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Det fungerer ikke i vores hus, da alt pånær toilet er et stort rum i stueetagen, hvor vi altid opholder os - og ser tv. Jeg må nok blot affinde mig med skyggerne. 
Ja.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu