|
Markante skygger på LG C7 |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mon nogen på noget tidspunkt har kontaktet TV2 og gjort dem opmærksom på det problem? Altså, det ville jo være ret simpelt for dem at komme til livs, ved at skifte position på teksten i intervaller og evt ændre farven og lysstyrken på teksten.
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dette er derfor jeg endnu ikke er hoppet på oled bølgen.
Jeg tænder mit TV og ser lige hvad der passer mig uden at tænke på burn in. Når det er sagt, synes jeg at det er mega ærgerligt for dig at dit TV er skadet. Kør en ordentlig omgang vask. Hvis der heldigt forsvinder det helt efter gentagelse. Mange kører med salgs indstillingen, der er beregnet til at imponere i butikken. Hvis TV er indstillet korrekt med lys og kontrast minimerer det risikoen for burn in.
Redigeret af Mufti - 26-Oktober-2020 kl. 08:18 |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Tænk engang det gør jeg også, og der er ikke skyggen af retention eller burnin. Men lige TV News er en dræber, så hvis man skal se den kanal hele tiden, kan Oled ikke anbefales. Til alt mulig andet TV kig er Oled det bedste der fås PUNKTUM.
|
||
KeWa
Guld medlem Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Typisk. Lige den ene kanal, vi konstant ser, er den ene kanal, OLED ikke er glad for 🤯🔫
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør jeg også på mit oldgamle plasma tv, som er endnu mere følsom overfor burn-in. Har det ganske givet, men da jeg ikke har ledt efter det, har jeg heller ikke fået øje på det..... Klaus
|
||
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør vi andre også med OLED men vi ser nok mere end 1 kanal og nok heller ikke måske 18 timer om dagen, og da slet Killerkanalen for så mange nyheder er der jo heller ikke
|
||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig, kender flere der har fastbrændte logoer nu, det er et TV trods alt for dyrt til. |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
KeWa
Guld medlem Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg var så småt begyndt at overveje en 65” LG OLED, der jeg er ret vildt med tv’et, men tror liiiiiiige jeg holder lidt igen, så jeg ikke står med endnu et tv med burn in om et par år 🤷🏻♂️
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af T-Duck - 26-Oktober-2020 kl. 22:37 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De siger at seneste OLED-generationer skulle være mere modstandsdygtige, men reelt ved vi jo først om det passer, når der er gået 2-3 år og vi har fået erfaringer fra flere ejere.
Jeg har også burn-in på et 2016 OLED, der har været brugt flittigt (børn i huset). Det er dog ikke noget der irriterer mere end hvad ujævnt lys eller lysglorier ville gøre i det daglige på mange LCD TV. Og disse lysartefakter er der på LCD TV fra dag 1. I husstanden har vi også haft burn-in på to LCD-skærme. En Dell PC-monitor og en iPad 2. Svigermor fik sidstnævnte og har aldrig nævnt noget
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alle der citerer mig i deres svar glemmer sidste del.
Her skriver jeg at hvis man kører med butiksindstillingen der beregnet til at imponere øger man chancen for burn in. Man risikerer også at skade sin bils motor hvis man kører med speederen i bund hele tiden. Redigeret af Mufti - 27-Oktober-2020 kl. 11:27 |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |