recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Markante skygger på LG C7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Markante skygger på LG C7

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 23:42
Mon nogen på noget tidspunkt har kontaktet TV2 og gjort dem opmærksom på det problem? Altså, det ville jo være ret simpelt for dem at komme til livs, ved at skifte position på teksten i intervaller og evt ændre farven og lysstyrken på teksten. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 08:17
Dette er derfor jeg endnu ikke er hoppet på oled bølgen.

Jeg tænder mit TV og ser lige hvad der passer mig uden at tænke på burn in.

Når det er sagt, synes jeg at det er mega ærgerligt for dig at dit TV er skadet. Kør en ordentlig omgang vask. Hvis der heldigt forsvinder det helt efter gentagelse.

Mange kører med salgs indstillingen, der er beregnet til at imponere i butikken. Hvis TV er indstillet korrekt med lys og kontrast minimerer det risikoen for burn in.


Redigeret af Mufti - 26-Oktober-2020 kl. 08:18
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Dette er derfor jeg endnu ikke er hoppet på oled bølgen.

Jeg tænder mit TV og ser lige hvad der passer mig uden at tænke på burn in.
Tænk engang det gør jeg også, og der er ikke skyggen af retention eller burnin. Men lige TV News er en dræber, så hvis man skal se den kanal hele tiden, kan Oled ikke anbefales. Til alt mulig andet TV kig er Oled det bedste der fås PUNKTUM.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 09:54
Typisk. Lige den ene kanal, vi konstant ser, er den ene kanal, OLED ikke er glad for 🤯🔫
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg tænder mit TV og ser lige hvad der passer mig uden at tænke på burn in.


Det gør jeg også på mit oldgamle plasma tv, som er endnu mere følsom overfor burn-in.
Har det ganske givet, men da jeg ikke har ledt efter det, har jeg heller ikke fået øje på det.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Dette er derfor jeg endnu ikke er hoppet på oled bølgen.

Jeg tænder mit TV og ser lige hvad der passer mig uden at tænke på burn in.

Det gør vi andre også med OLED men vi ser nok mere end 1 kanal og nok heller ikke måske 18 timer om dagen, og da slet Killerkanalen for så mange nyheder er der jo heller ikke Wink
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Dette er derfor jeg endnu ikke er hoppet på oled bølgen.



Enig, kender flere der har fastbrændte logoer nu, det er et TV trods alt for dyrt til.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Dette er derfor jeg endnu ikke er hoppet på oled bølgen.





Enig, kender flere der har fastbrændte logoer nu, det er et TV trods alt for dyrt til.
jeg har haft oled nu i 2,5 år uden burnin og vi ser Dr næsten hver dag. Og der er mange der ikke har problemer
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 21:28
jeg var så småt begyndt at overveje en 65” LG OLED, der jeg er ret vildt med tv’et, men tror liiiiiiige jeg holder lidt igen, så jeg ikke står med endnu et tv med burn in om et par år 🤷🏻‍♂️
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

jeg var så småt begyndt at overveje en 65” LG OLED, der jeg er ret vildt med tv’et, men tror liiiiiiige jeg holder lidt igen, så jeg ikke står med endnu et tv med burn in om et par år 🤷🏻‍♂️
alle tv skal man passe på. For som jeg skrev tidligere i denne tråd. Så er der chance for burn in om det er LCD eller oled. Så køb du bare et oled. Du vil ikke fortryde det.

Redigeret af T-Duck - 26-Oktober-2020 kl. 22:37
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 08:12
De siger at seneste OLED-generationer skulle være mere modstandsdygtige, men reelt ved vi jo først om det passer, når der er gået 2-3 år og vi har fået erfaringer fra flere ejere.

Jeg har også burn-in på et 2016 OLED, der har været brugt flittigt (børn i huset). Det er dog ikke noget der irriterer mere end hvad ujævnt lys eller lysglorier ville gøre i det daglige på mange LCD TV. Og disse lysartefakter er der på LCD TV fra dag 1. I husstanden har vi også haft burn-in på to LCD-skærme. En Dell PC-monitor og en iPad 2. Svigermor fik sidstnævnte og har aldrig nævnt noget Tongue
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 11:27
Alle der citerer mig i deres svar glemmer sidste del.

Her skriver jeg at hvis man kører med butiksindstillingen der beregnet til at imponere øger man chancen for burn in. Man risikerer også at skade sin bils motor hvis man kører med speederen i bund hele tiden.

Smile


Redigeret af Mufti - 27-Oktober-2020 kl. 11:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu