recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Markante skygger på LG C7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Markante skygger på LG C7

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Alle der citerer mig i deres svar glemmer sidste del.

Her skriver jeg at hvis man kører med butiksindstillingen der beregnet til at imponere øger man chancen for burn in. Man risikerer også at skade sin bils motor hvis man kører med speederen i bund hele tiden.

Smile
Nej det er ikke glemt men udelukket. For det er ikke det der er trådstarters problem. Hvis du bare ved en lille smule om TV, ved du sikkert at dit TV IKKE skal stå med fuld knald på lys og kontrast.

Trådstarters problem er løbeteksten i bunden af skærmen på TV2 News, som laver burnin ved langt dagligt brug hver dag.

Hvis vi skal blive ved bil analogien, svarer det til at køre på en vej med rigtigt store huller.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 14:29
Uanset indstilling på TV'et, så vil samme kanal dag ud og dag ind give problemer, hvis der sidder elementer, som ikke flytter sig. Du vil måske opleve det lidt senere, hvis indstillingerne ikke er så aggressive, men det vil fremkomme på et tidspunkt uanset hvad.

Eneste TV vi endnu ikke har oplevet markant retention (og dermed indikation om sårbarhed overfor burn-in) på, har været Panasonics GZ og HZ2000. Selv efter en helv time med måling på HDR-mønstre midt på skærmen (fuldt blus på samme firkant), så var lysplamagen væk efter få sekunder. På andre TV tager det flere minutter.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Alle der citerer mig i deres svar glemmer sidste del.

Her skriver jeg at hvis man kører med butiksindstillingen der beregnet til at imponere øger man chancen for burn in. Man risikerer også at skade sin bils motor hvis man kører med speederen i bund hele tiden.

Smile
Nej det er ikke glemt men udelukket. For det er ikke det der er trådstarters problem. Hvis du bare ved en lille smule om TV, ved du sikkert at dit TV IKKE skal stå med fuld knald på lys og kontrast.

Trådstarters problem er løbeteksten i bunden af skærmen på TV2 News, som laver burnin ved langt dagligt brug hver dag.

Hvis vi skal blive ved bil analogien, svarer det til at køre på en vej med rigtigt store huller.

Kan du så forklare hvorfor trådstarter ser meget Tv2 News? Alle der ved en lille smule om Tv ved at man risikerer burn in?


Redigeret af Mufti - 27-Oktober-2020 kl. 19:03
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Alle der citerer mig i deres svar glemmer sidste del.

Her skriver jeg at hvis man kører med butiksindstillingen der beregnet til at imponere øger man chancen for burn in. Man risikerer også at skade sin bils motor hvis man kører med speederen i bund hele tiden.

Smile
Nej det er ikke glemt men udelukket. For det er ikke det der er trådstarters problem. Hvis du bare ved en lille smule om TV, ved du sikkert at dit TV IKKE skal stå med fuld knald på lys og kontrast.

Trådstarters problem er løbeteksten i bunden af skærmen på TV2 News, som laver burnin ved langt dagligt brug hver dag.

Hvis vi skal blive ved bil analogien, svarer det til at køre på en vej med rigtigt store huller.

Kan du så forklare hvorfor trådstarter ser meget Tv2 News? Alle der ved en lille smule om Tv ved at man risikerer burn in?
Nej det kan jeg da ikke.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 20:31
Det kan godt være at jeg som udgangspunkt tror at folk ikke er så kyndige når de spørger til råds herinde. Men hellere det en formode at de ved alt.

Når jeg kommer rundt og ser hvordan famile og venner har indstillet deres TV skærme er det tydeligt at mange kører med salgsindstillingen fra butikken.

Det er ikke for at genere Oled TV. Jeg kan sagtens se at det er overlegent i billedekvalitet. Men jeg har mine grunde til at vente med at springe på den teknologi.

Desuden ser jeg mest TV og ikke så meget film fra Netflix mv. Min skærm er 55 tommer og viser sjældent 4K materiale. Familen lader tit TV køre som baggrund og det er svært at fjernstyre deres måde at bruge TVet på.

Jeg gider ikke være nervøs for at få burn in. Så derfor kører jeg lystigt videre med gammel forældet teknologi.


Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Alle der citerer mig i deres svar glemmer sidste del.

Her skriver jeg at hvis man kører med butiksindstillingen der beregnet til at imponere øger man chancen for burn in. Man risikerer også at skade sin bils motor hvis man kører med speederen i bund hele tiden.

Smile
Nej det er ikke glemt men udelukket. For det er ikke det der er trådstarters problem. Hvis du bare ved en lille smule om TV, ved du sikkert at dit TV IKKE skal stå med fuld knald på lys og kontrast.

Trådstarters problem er løbeteksten i bunden af skærmen på TV2 News, som laver burnin ved langt dagligt brug hver dag.

Hvis vi skal blive ved bil analogien, svarer det til at køre på en vej med rigtigt store huller.

Kan du så forklare hvorfor trådstarter ser meget Tv2 News? Alle der ved en lille smule om Tv ved at man risikerer burn in?
Nej det kan jeg da ikke.
Jeg må indrømme, at jeg ser de kanaler, jeg ønsker, og ikke de kanaler, der er gode for mit tv 🤣 

De tv-kanaler, jeg ser, har ikke ændet sig fra jeg havde et plasma, hvor jeg aldrig fik burn in. Jeg har altid set tv på den måde, jeg gør. Men hvis jeg nu skal finde en plausibel årsagsforklaring, så kan (en del af) burn in skyldes, at jeg har haft en længere periode med ledighed efterfulgt af meget hjemmearbejde pga corona. Dvs tv’et har været tændt meget mere, end ‘normalt. 
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 21:52
jeg har også et c7 og Burn in begyndte ca 1 mdr. efter tv’et fylde 2 år, jeg har både fra TV2 news og MTV logo kan også ses og jeg køre ikke fabrik indstillinger 
Den med har du haft plasma og ikke fået Burn in holder ikke for jeg havde plasma før jeg købet mit c7 havde det nok i 6 år og havde ikke Burn in nogle steder og ser næste samme tv som den gang, bortset for mindre Normal tv og mere streaming.
Syntes det er en skam at tv til 20000 kr. kan have disse problmer og håber bestemt at det er blevet bedre med de nye modeller for tror det bliver svært at hoppe tilbage til alm led/LCD når man først har haft oled.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu