|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Som sagt, jeg stoler på anmelderne hvis jeg skal udtale mig om kabler til højttalere.. jeg har ikke hørt andet end mine egne, som er ren kobber.
Jeg har dog fundet et sted som sælger sølvtråde ret billigt, og tænkte på at bruge de par hundrede på at eksperimentere. Som alle andre ingeniører jeg kender fra mit studie, så er opfattelsen at kabler ikke burde påvirke lyden i et anlæg. Men som sagt; jeg har ikke hørt andre kabler på mit setup - jeg kan tage fejl, og skal gerne indrømme at jeg tager fejl hvis det er. Derfor kunne det være enomt spænnende (og måske dyrt) hvis man kunne høre på et seriøst kabel uden at være interesseret i at købe her og nu, men udelukkende for at stille nysgerrigheden. Der er dog lidt langt fra Aalborg til Kbh.. |
||
![]() |
||
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() |
|
Rense strømmen? Hvad skulle det gøre godt for?
|
||
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Men de gange jeg skiftede til CSN CC tabler var jeg faktisk slet ikke i tvivl. Forbedring af diskanten, lidt mere generel fylde.
Om man så lader det gå ind som voodoo må være op til den enkelte.
![]() (peeessssstt.......men sagt under bordet, hvis jeg ikke kunne høre forskel, så havde jeg "squinte" lagt en ordre på CSN CC til mine fronter)
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Jeg tror bare man vil sikre der ikke er nogen ripple (AC-støj) på din DC-spænding. Look it up. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
På laaange kabeltræk vil man altid kunne høre forskel. Havde selv tidligere 8 meter til hver af mine fronter. Da jeg skiftede til Monster kabler i 8 mm tykkelse, kom der mere styr på bassen og detalje på diskanten
![]() |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
En god ide kunne være at tage kontak til CSN teknik og høre om du kan låne nogle af CSN CC sølv kabler på prøve ![]() Med kabel er det jo noget med ohms belastning der kan spille ind, og hvordan af højttalere delefilter er skruet sammen, men et er fakta så blive der selv i dyre højtale bruge billig kabel. PS. Man skal IKKE stoler på anmelderne (mange er i lomme på diverse producent), det har livet lært mig. Redigeret af Startrek - 13-December-2009 kl. 13:27 |
||
![]() |
||
Thomaszulu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: danmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
|
Hej Markh
fedt setup. Det er sku ikke mange susano'er man ser. Hvordan kan det være at valget lige faldt på pioneer susano? jeg kan nemlig se at du har en dyr scaler som bruger anchor bay teknologien. Men det sidder jo indbygget i andre mærker såsom denon. Jeg er selv pioneer tilhænger. har selv krp'eren.Men skal til at købe reciever, så kunne da godt lige tænke mig at høre hvorfor du valgte pioneer? hilsen thomas
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Nu er den Dansk strøm jo ikke 100% stabil, så derfor er det vigtig at blive ens rette og blive gjort stabil, der er jo ikke alle der bor i et hus og kan føre en hel (eller flere) strøm kres fra veje og til anlæg, og dem der går 110% op i det ville spænde en form for batteri bank i mellem, så anlæg kun få strøm fra batteri og ikke direkte fra 230V. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror skam vi er enige i formålet. For mig er en ustabil strøm, at der er en masse AC støj sammen med DC-spændingen, også kaldet ripple strøm.
http://www.upe-inc.com/images/ripple.gif Desto mere ripple, desto mere ustabil strøm. Det er ihvertfald min erfaring. En 100% stabil strøm vil således være en fuldstændig flad kurve, og ikke indeholde alle det støj som ses her, Redigeret af Anima - 13-December-2009 kl. 14:35 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er faktisk nogle udstyre der er følsom netop for ustabil strøm (en del HIGH-END mærker). den måde strømforsyningen er opbygget på og som i teorien kan brænde af. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Alt udstyr er påvirket af ripple strøm. Hvad er det for nogle high-end mærker som er særligt følsomme overfor AC-ripple? - For jeg synes nemlig ikke man kan kalde det high-end i så fald. Selv en bilka-cdafspiller er følsom overfor støj.
|
||
![]() |
||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|
Hold da op et lækkert setup
![]() Jeg er sikker på, at komponenterne ser endnu feder ud end hvad billedet umiddelbart viser. Audiovector S3 er jo for eksempel nogle (i mine øjne) rigtig lækkert designede højttalere med buede sider, men på dit billede skal man nærmest vide at de er buede for at kunne se det. Billedet er også taget, så dit 50" tv nærmest kommer til at se lille ud ![]() Har du for øvrigt ikke en subwoofer? (eller overså jeg noget?) Den forstærker er da noget af det mest ekstreme... Den har så vidt jeg kan se 10 kanaler - Kunne den egentlig ikke også bi-ampe din centerhøjttaler? Men det er måske noget med at du har 5.1 og så biamper dine fronter og kører i 7 * 200 Watt i stedet for 10 * 140 W? Eller måske har du slet ikke behov for at bi-ampe den center med al den kraft... Jeg synes i øvrigt efterhånden at næsten alle har Pioneer receivere stående i deres signatur ![]() Jeg har selv nogle af de samme højttalere, Audiovector SC (som fronter) og Audiovector Si6 C som center og også K-X som bag, men de bliver trukket af min (lille) onkyo 605, der vist er i en lidt anden vægtklasse end "Sumo Susano".
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |