recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Masser af film hos dvd.co.uk, 2 for 18 £
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMasser af film hos dvd.co.uk, 2 for 18 £

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg mente også der var noget i den retning, men det mener Post-DK ikke, for film der er billigere end £16 bliver også fanget. Den T2 jeg fik snuppet stod i £13.

Told grænsen og moms grænsen er ikke det samme - før du kan gå helt fri skal værdien være under 80kr.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 21:34
Nu har jeg jo også altid skrevet at det skal være under 80,- før man kan vide sig helt sikker, men jeg mente som sagt stadigvæk at der var et eller andet med nogle andre regler, på grund af noget EØS-halløj.
Til top
Haugboelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 21:40
Har lige bestilt 6 film derfra (Har ca 50 ialt derfra) slap for told heldigvis. De sender 2 film sammen nu, hvor de før sendte dem alene, ved ik om det har noget at sige mht told osv.
Til top
dFrag73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2005
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 08:27

Har fået tre ud af mine fem film. De tre som blev sendt i hver sin pakke er ikke blevet snuppet

De to andre film der blev sendt i samme pakke ligger på posthuset. Nu er jeg så spændt på at se om det er fordi de ikke kunne være i postkassen eller om det er fordi de er blevet "fanget"

Redigeret af dFrag73 - 12-Marts-2009 kl. 08:29
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:23
Hvis de er blevet fanget står det specifikt i brevet at du skal hoste op med X antal kroner. Simple postanmeldelser er per definition ufarlige efter postbudene begyndte ikke længere at måtte håndtere kontanter.
Til top
dFrag73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:41

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis de er blevet fanget står det specifikt i brevet at du skal hoste op med X antal kroner. Simple postanmeldelser er per definition ufarlige efter postbudene begyndte ikke længere at måtte håndtere kontanter.

Det lyder lovende..!!  

Til top
Mathias90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2008
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 17:29
Jeg har lige modtaget 8 BD's derfra. Det gik smertefrit. De blev sendt parvis, men udenpå stod totalprisen til £8 på trods af, at den nok er omkring £20.
Er det for at undgå at deres kunder bliver snuppet i tolden? For det er vel safe, så længe det er under de 80DKK?  
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 18:37
Ja, det er naturligvis sikkert når det bare er under 80,-...
Til top
Mathias90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2008
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 18:45
Så må det da siges at være en smart taktik fra dvd.co.uk 's side. Anyway. Jeg klager nu ikke :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 19:23

Oprindeligt skrevet af Mathias90 Mathias90 skrev:

Så må det da siges at være en smart taktik fra dvd.co.uk 's side. Anyway. Jeg klager nu ikke :)

De er vel bare trætte af at få forsendelserne retur fordi de er taget i tolden og herefter nægtet modtagelse. Betyder jo et ekstra arbejde for dem, som de ikke rigtig får noget for at udføre.

Til top
dFrag73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 08:59

Så blev de to sidste film hentet fra posthuset igår - ingen told eller ekstra afgift , JUHUUU!!

Det blev godt nok nogle billige film, 480 DKK er der trukket fra mit kort, dvs. 96 kr. pr. film inkl fragt. Det er vist ikke sidste gang jeg handler på den måde....

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Mathias90 Mathias90 skrev:

Er det for at undgå at deres kunder bliver snuppet i tolden? For det er vel safe, så længe det er under de 80DKK?  

Nej det er det ikke - eller sagt på en anden måde, du kan godt blive trukket told og moms, hvis den reelle værdi af varen er højere end det der står på pakken - risikoen er naturligvis mindre, men den er der dog.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu