|
Master and Commander UHD |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da et Troldtektloft er absorberende, så vil lyden magisk forsvinde :)
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5218 |
Det er ikke min oplevelse med de upfiring højttalere jeg har på mit Panasonic 65 GZ2000. Det eneste der blir dæmpet med troltekt, er den dominerende bas i 100-200 Hz, og det er nu meget rart.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
Interessant. Troldtekt selv siger, at de absorberer stort set alt. ![]() |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5218 |
Det er ikke min oplevelse. Flyttede fra et hårdt træloft som gik op i spids. Og forskellen til troltekt loftet er enormt. Din egen tale lyder anderledes. Klap i hænder kan ikke høres. Og jeg fik bugt med den kedelige rungen af bas, og har nærmest fået helt ny meget dyb bas i højttalerne. Jeg har ikke målt noget, men ørerne siger at upfiring lyd fungerer sammen med Atmos i TV’et. Og det lyder så godt, at jeg overvejer at sende surround anlægget på pension.
Hvad betyder tallene i skemaet?
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Tallene siger, at alle frekvenser dæmpes (dvs. ikke reflekteres). 1 er 100% dæmpning og 0 er 0%.
Det du siger med tale og klap bekræfter jo også, at Troldtekt dæmper mere end bare bas (men modsiger samtidigt at du tidligere siger at det kun dæmper 100-200hz). Uanset: Jeg ville ikke anbefale upfiring med et Troldtektloft.
|
|
![]() |
|
Ja det er klart det dæmper lyde. Jeg havde så ingen virkning på upfiring højttalerne i min tidligere bolig med hårdt træloft, sikkert fordi der var skrå loft op i spids, så det kan så heller ikke anbefales. I det hele taget er nybyggeri en stor udfordring for hjemmebio.
|
|
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Præcis - den har alle dage været min reference af samme grund. Der er mere Atmos effekt der end i mange atmos film. Den er vild
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |