|
Matador Blu-ray-boks ude 26 oktober |
Besvar | Side <1234 16> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Helt korrekt er skærm formatet 16:9, ellers passer det jo ikke til afspilning på vores TV. At beskæringen så er 14:9, er noget andet. |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad så med f.eks Disney sjov.? Det sendes også i 16:9, men det er 4:3, så derfor er det korrekte format på Matador 14:9 ligesom 4:3 er det korrekte på Disney. Det er bare lagt i en 16:9 ramme så det passer til 16:9. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Begge dele er korrekte at liste.
|
|||
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Gucca har DVD til 299.- men ingen Blu-ray
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ellers en 50'er sparet ift cdon |
|||
T-1000
Super bruger Oprettet: 02-April-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 298 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Her er blu-ray coveret: Og igen DVD coveret: |
|||
Pain can be controlled - you just disconnect it.
|
|||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det har de så nu, 350 spir for BD |
|||
T-1000
Super bruger Oprettet: 02-April-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 298 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror jeg venter en måneds tid efter release, så har CDON den til 250.- med fri fragt Black Friday (Gætter jeg på) |
|||
Pain can be controlled - you just disconnect it.
|
|||
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og så lige i tide til min fødselsdag 31/10 - perfekt! |
|||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sjovt nok havde jeg selv samme tanke |
|||
SpencerTracy
Bruger Oprettet: 13-Oktober-2016 Status: Offline Point: 54 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg fik blu-ray-boksen i torsdags.
Første indtryk: Virkelig billig/skrabet indpakning. Det er bare en stor keepcase, som holder de 10 skiver. Ingen booklet eller noget som helst. Omslaget på papæsken, som keepcasen er fuldstændig (som i FULDSTÆNDIG) magen til keepcase-omslaget, og det er ekstremt skrabet. Der står bare 2-3 sætninger om, at Matador er den største danske tvs-seriesucces, nogensinde. Bla-bla. Ingen som helst info derudover. Kunne man have fået Lise Nørgaard til at skrive et essay til en booklet? Kunne man have fået en kender til at skrive lidt om fænomenet Matador? Hvad som helst. Selve indholdet: Lyden står knivskarpt og er meget detaljeret. Det er imponerende. Men billedet...det ser fint ud, men umiddelbart flyder filmkornene lidt sammen; det giver et liiidt digitalt look, og det tyder på lidt for hård komprimering, eller måske bare dårlig authoring. Eller, shucks, automatisk DNR? Jeg er i hvert fald ikke så imponeret, som jeg gerne ville have været. Der er 2-3 afsnit på hver skive, så den samlede spilletid ligger altid på 2-2½ time, hvorfor det ikke giver mening, at man skulle kunne se, at skidtet er komprimeret. Og i øvrigt: Ekstramateriale: 0, amigo. Absolut intet. Ingenting. Kunne man i det mindste have taget restaurerings-featuretten med? Kunne man have interviewet nogen af de overlevende skuespillere? Kunne man have taget en snak med Lise Nørgaard? Igen: Hvad som helst. Med mindre man betragter synstolkning (altså en dame, som læser op for blinde, hvad der sker i billedet) og skandinaviske undertekster som ekstramateriale, så er der intet. Bottom line: Fedt nok at have Matador på blu-ray/1080p, men udgivelsen kunne absolut ikke være mere skrabet. Synes faktisk at prisen er temmelig høj, når der intet arbejde at lagt i udgivelsen produktion af plastik og papir. Selv menuerne er så røvsyge og simple, at det gør ondt. Og den dårlige authoring/DNR (selvom det aldrig bliver så grelt som for nogle af Olsen Banden-filmene) er en skuffelse af format. I det mindste slipper man for DR-logo og unødig komprimering. Men det er lidt en ringe trøst. Redigeret af SpencerTracy - 30-Oktober-2017 kl. 11:31 |
|||
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg må desværre erklære mig helt enig med SpencerTracy. Men er udgivelsen overhovedet i 1080p? Jeg mener der står 1080i, når man checker playback-info under afspilning.
|
|||
Besvar | Side <1234 16> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |