recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Matroska file converter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMatroska file converter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 12:29
Øhm, nu skriver jeg om filer og ikke codecs angående MKV og om dens fordelagtige egenskab til destribution af video i H.264, så jeg har dog alligevel ret, da jeg ikke går nærmere ind på hvilke codecs der kan gemmes sig inde i MKV'ere Smile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 14:55

da det har en fordelagtig pakke evne af video i 720p eller 1080i iforholdet til andre fil typer, der kan komme til at fylde en del mere end MKV.
Til sammenligning kan man sige at du kan tage en Blu-ray video på 25GB og presse det sammen til mellem 4GB og 8GB (720p eller 1080i) og stadig bevare dem samme kvalitet at Blu-ray'en leverede.

Intet af dette har noget som helst med selve mkv-filen at gøre - det er udelukkende omkring den video der er inde i den, og hvilke codecs der bliver brugt. alt det her kan også laves uden en MKV. Du kan jo eksempelvis bare have dem i en "rå" komprimeret h.264 fil eksempelvis som en .mp4.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu