|
MaXer's HTPC: Udfald i faste intervaller |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej pioman. Tak for input! Jeg havde egentlig bestemt mig for tunerkort + ci-modul, men det gik lige op for mig at den kun er single tuner. Jeg vil helt sikkert se på det forslag du kommer med der, det ser fornuftigt ud.
Ud over det, så har jeg, med en masse hjælp, denne liste over hvad jeg regner med at købe, modtager meget gerne feedback og råd: - Kabinet: Chieftec Hi-Fi Series HM-01B - Bundkort: ASUS SABERTOOTH X79 - CPU: Intel i7 3930K - Ram: Corsair Dominator 4 x 4 GB (skal have fundet nogle andre, som kan overclockes. Forslag?) - HDD: Samsung 840 Pro - PSU: SilverStone Nightjar SST-ST40NF - TUner: Ikke TERRATEC Cinergy C PCI + CI Modul alligevel...
Redigeret af MaXer - 06-December-2012 kl. 16:01 |
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
ARGH! Har lige fundet ud af, at i modsætning til alle de socket 1155 jeg har set på, så har ingen af de 2011 jeg har set på hdmi-udgang! Såh, nu har jeg brug for et et grafikkort...
Nogle forslag til et HI-FI grafikkort? Der skal vel ikke så meget til.
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Smed du et dedikeret GFX ind i maskinen havde du en decideret ondt gamer PC.. er du nu helt sikker på det er nødvendigt med en så kraftig platform?
|
|
![]() |
|
Hellere lidt for meget end lidt for lidt.
![]() Jeg er jo netop ude i, at jeg bliver nødt til at have mig en dedikeret gpu... har lige fundet ud af at bundkortet ikke har onboard grafikkort... Så nu er jeg ude efter et godt hi-fi kort til formålet. Har du et forslag? Enten skal det kunne lave pass-through på video, eller også skal det være virkelig godt til at skalere (har eksterne scaler). Og så skal det kunne outputte multichannel pcm.
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Pas, det transcoding snak er ikke noget jeg har forstand på.. jeg synes bare det er et vildt projekt du er igang med. Nu bruger jeg selv en Core i3-530 med HD2000 GFX til at afspille .MKV filer mm. i mit eget setup og jeg synes ikke jeg "mangler noget".
|
|
![]() |
|
Æv...
Enig, hvis det "bare" var ren film-afspilning ville det være pænt meget overkill.
|
|
![]() |
|
pioman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
Digital Devices har også mulighed for kort indgang.. http://www.digitaldevices.de/english/Cine_CT.html
Nederst på siden er der vist hvordan de kan sættes sammen... Ellers er der deres octopus model med endnu flere tuner/kort kombinationen.. Kiggede også på den Samsung HDD (ssd) men mener jeg så en test hvor kington var bedre... ( der er nok ikke den store forskel ) Ved ikke mht grafik.. Jeg bruger bare den indbyggede HD4000 i i7'eren... (HDMI via bundkortet) jeg kan så selv vælge om lyden skal dekodes i computer eller receiver (det er vist bare hvordan du indstiller codecs) Hvilke services skal du have kørende? Jeg kører som sagt mc7, bruger mymovies til film og serie katalogisering, Remote potato til streaming og fjernprogrammering af optagelser (kan vist også streame live tv til android men så skal man betale..), comskip til at hoppe forbi reklamer automatisk, tmt 5 til BD og AirPlay media center addin. |
|
VAIO Z
|
|
![]() |
|
Yep, fandt godt deres ci modul. Det er kommet på min liste.
Okay, hvilken Kingston? Har du et link? Det er jo lige det, der er ikke indbygget noget i de socket 2011 bundkort jeg har set på, så jeg skal have et indstiksmodul. Jeg skal have nogle forskellige web services kørende, shares, musik/video services, lege med home automation og alt muligt. Ved ikke præcis hvad, men vil gerne have der er kræfter nok til alt jeg finder på. Jeg skal selv bruge Ubuntu med XBMC. Jeg har prøvet mymovies, men synes xbmc er hurtigere til at navigere igennem covers osv. Og så er det også pænere og kan flere ting jeg har brug for. Men jeg kunne godt bruge lignende services til Ubuntu, det må jeg lige få set på hvordan jeg gør.
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Den relle ydelses forskel på socket 1155 og 2011 er beskeden, jeg ved godt at 2011 har dobbelt ram bånbrede, reallife er bare noget andet.
Største fordel med 2011 er 8 rammoduler. Din data mængde er heller ikke voldsom stor ved transcode, det er mere beregning cpu'en skal udføre. Ville helt sikkert tage s1155, da idle forbruget også er LANGT mindre (indtil ivybridge 2011). Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Min E3-1260L (i7) kan recode bluray til mkv(h264) 720p bit rate ~2000kbit/s til min smart telefon
med lige omkring 24 billeder pr sekund ved 1.6Ghz (ned droslet). Ved standard hastighed (2.4Ghz) er den nok tæt på 40 billeder pr sekund. Alt dette mens den optager film og deler billeder, musik, video til husets enheder. Det er meget stor forskel på hvor mange krafter den codec men recoder til kræver af cpu krafter! Så du skal undersøge hvad Plex har behov for! |
|
.....
|
|
![]() |
|
Okay, det er da interessant. Så et 3770s setup ville være fint?
Hvilket kort menes med s1155? Det er rigtig rart at høre nogen med erfaring med det jeg skal. Det er fulde bd rips du transcoder?
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
1. Ja 2. Der menes den sokkel som cpu'en sidder i: ![]() 3. Ja
Redigeret af Notfast - 07-December-2012 kl. 14:06 |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |