|
MaXer's HTPC: Udfald i faste intervaller |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |||
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ja det var CPU soklen jeg henviste til med hensyn til om der er indbygget grafikkort, det er er på i7 på socket 1155, jeg ville gå efter en i7 3770:
http://www.edbpriser.dk/processor/core-i7-i7-3770-8-mb-intel-boxed-varmeafleder-id-6705210.aspx Der er HD 4000 i, op til 32GB RAM, med 1600MHz. alt i HW kryptering og emulations instruktioner. Det er kun en S2011, der kan slå den, men ikke med mange mulehår, undtaget effekt forbruget, der vil være en del forskel. problemet med Socket 2011, er at det er en gammel arkitektur (Sandy Bridge), men der er kommet Ivy Bridge på Socket 1155. Mvh Gigabyte |
|||
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|||
![]() |
|||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
||
1. Ok, jamen så er jeg jo tilbage til et tidligere setup jeg havde gang i. Egentlig rart, for så kan jeg bruge et passivt kølet kabinet fra Streacom. 2. Doh, soklen, selvfølgelig. 3. Okay, fedt. Igen, rart med real-world erfaringer med lige det. Det har været svært at finde.
Yep, vidste nemlig godt der var indbygget gfx i dem på socket 1155. Jeg havde ikke lagt mærke til at 2011 ikke havde, da jeg gik over til det setup i stedet. Det fandt jeg ud af ved et tilfælde. Jamen så må jeg tilbage til en ældre revision af min liste, som ser således ud: - Kabinet: Streacom FC10 Fanless - Bundkort: P8Z77-V DELUXE - CPU: Intel i7-3770s - Ram: Corsair Dominator 4 x 4 GB - HDD: Samsung 840 Pro - Tuner: Digital Devices Tuner Cine CT V6 - CI/CAM: Digital Devices DD CI - IR: Streacom ST-IRRC Remote & IR-Receiver - PSU: ? |
|||
![]() |
|||
pioman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
||
Ser godt ud i mine øjne.... Men.. Hold dig fra streacoms Remote... Det er det værste L... Jeg har prøvet (jeg valgte en hfx som også kan bygges ind i kabinettet rimeligt nemt efter jeg opgav streacoms..) ... Mht. PSU kan du bruge streacoms pico psu (ved ikke hvad der er plads til i et fc10 kabinet..)... Jeg mener de har det meste du skal bruge til streacom hos komplet.dk inkl et BD drev... Husk et konverter kabel til BDrev.. Plus power splitter hvis mere end en HDD/SSD.
|
|||
VAIO Z
|
|||
![]() |
|||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
||
Okay, godt at vide. Har du et link til den hfx du bruger? Er det denne?
Regner med at købe et BD drev, selvom jeg næsten lige har købt et ekstern. Hvad er det for et konverter-kabel jeg skal have?
|
|||
![]() |
|||
pioman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
||
Det er denne. http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=51064&menu=
Konverter kablet er fordi (i hvert fald på mit) der skal bruges et specielt stik. http://www.fcomputer.dk/hardware/lagring/lagringskabler/sata-kabler/delock/sata-all-in-one-cable-50cm-intern-strøm.html Noget lignende dette.. Du skal muligvis også have heat pipe hæveren for at gå fri af de køleblokke der sidder på MBs chipset. |
|||
VAIO Z
|
|||
![]() |
|||
||
Ah, okay. Det er kun remoten der er lort? Jeg havde kun tænkt mig at købe Streacoms IR receiver, jeg bruger min multifjernbetjening alligevel.
Tak for link, det vil jeg huske på. Hmm, okay. Hvordan finder jeg ud af om jeg skal bruge en riser?
|
|||
![]() |
|||
||
det er også ir modtageren.... jeg kunne ikke få den til at virke med min harmony one... heller ikke efter en time med tlf support...
riseren skal du nok bruge for at komme forbi/over de køleriller der sidder ved siden af cpu soklen (ud fra billede) med heat pipes´ne ud til siden af kabinettet... mht. ssd "Eneste seriøse showstopper er den Kingston V200 SSD, den er baseret
på en Jmicron controller, den er gammel, den er seriøst langsom, gå efter en
Samsung/marvell SSD, eller bedre, en M-Sata SSD direkte i
bundkortet.
SSD'er baseret på Marvell, eller Samsungs controller, er bedst til HTPC, da SSD'er baseret på SandForce controllern "kløjes" i ukomprimerbare data (og video er ikke særligt komprimerbar), specielt når disken er ved at blive fyldt helt op." Jeg mente denne : http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk/ssd/kingston/hyperx-3k-2.5%E2%80%B3-sata-600-120gb-sort-aluminium.html Den har sandforce controller. |
|||
VAIO Z
|
|||
![]() |
|||
||
hov... det der ssd var til en anden...
|
|||
VAIO Z
|
|||
![]() |
|||
||
Ok, hvilkeb ir-modtager har du så? Jeg har også harmony one.
Jeg smækker en riser på listen, takker. Så det ssd forslag var ikke til mig? Læsehastighederne på edbpriser opgiver hurtigere læse/skrive-hastigheder på Samsungen end Kingston.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg bruger den ir modtager der følger med fjernbetjening.. Der er instr. Med om hvordan man montere den internt..
Jeg bruger selv den ssd.. Det var et citat af gigabyte i en anden tråd (http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111629&PN=4&title=forslag-til-mediecentersetup-med-yousee) , han har ikke svaret mig der endnu.. (Ahh,.. Havde vist fået galt fat i din kommentar... Du skrev jo netop at sf var dårlige til... Hmm.. Er det ikke den alm HDD der kører de store filer? Tænker chase play og optagelser, det er vel ikke inde over ssd'en.. Eller hvilke filer mener du?) Det kan være han har fat i noget, Jeg ved det ikke.. Indtil videre virker min fint, så jeg håber jeg kommer uden om det ved brug af HDD til video materialet.. |
|||
VAIO Z
|
|||
![]() |
|||
||
Ah, havde ikke set der fulgte receiver med. Den hedder jo specifikt noget med Vista, og du bruger det i et Windows setup, du ved ikke tilfældigvis om receiveren vil fungere i Ubuntu?
Ok, jamen så holder jeg mig til den Samsung 840 jeg har kig på.
|
|||
![]() |
|||
||
Havde lige glemt du var til Linux.
Du må Google en ir modtager til Linux og hvad folk har af erfaring med harmony one til Linux... Der burde være folk her der ved det.. Kig evt under "se mit htpc setup" efter folk med Linux løsning og spørg dem.. |
|||
VAIO Z
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |