recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MaXer's HTPC: Udfald i faste intervaller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MaXer's HTPC: Udfald i faste intervaller

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 18:44
Afspillet fra nas via xbmc: hak
Afspillet fra lokal disk via xbmc: hak
Afspillet via xbmc med de to hardware-accelerationer (vdpau og vaapi) slået fra: hak
Afspillet fra nas via vlc: ingen hak

Kan det fortælle noget om hvad der er galt? Andre ting jeg kan prøve?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 19:34
Ja, det er din xbmc som fejler...

M.v.h.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ja, det er din xbmc som fejler...

M.v.h.
Men hvorfor? Confused
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Når jeg ser video-filer (BD, DVD etc) er der udfald efter ca 10, 20 og 40 minutter (fortsætter, men har ikke lige tider på mere). Intervallerne er meget faste hver gang. Det er ikke kun ved 24p materiale, som jeg ellers ved kan være et problem for HD4000. Det her problem er VIRKELIG irriterende, så håber virkelig nogen kan hjælpe...
Ingen der ved hvad det kunne skyldes? Det gør nærmest løsningen ubrugelig lige pt.

Jeg tror, at du har noget som tænder og slukker, og de transienter smider hdmi handshake eller noget, som gør at grafikkort og Tv lige skal finde hinanden igen.

Jeg har selv oplevet det hos mig ved brug af en Intel grafik kort HD P3000 og HD.

Redigeret af Notfast - 08-Marts-2013 kl. 19:49
.....
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 20:00
Når det fungerer med VLC-plager, så er det vist ikke et handshake problem.
M.v.h.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Når jeg ser video-filer (BD, DVD etc) er der udfald efter ca 10, 20 og 40 minutter (fortsætter, men har ikke lige tider på mere). Intervallerne er meget faste hver gang. Det er ikke kun ved 24p materiale, som jeg ellers ved kan være et problem for HD4000. Det her problem er VIRKELIG irriterende, så håber virkelig nogen kan hjælpe...
Ingen der ved hvad det kunne skyldes? Det gør nærmest løsningen ubrugelig lige pt.

Jeg tror, at du har noget som tænder og slukker, og de transienter smider hdmi handshake eller noget, som gør at grafikkort og Tv lige skal finde hinanden igen.

Jeg har selv oplevet det hos mig ved brug af en Intel grafik kort HD P3000 og HD.

Hvad er det der kunne tænde og slukke? 
Jeg har godt hørt om det problom, men det har kun været mht. 24 hz. Men det virker nemlig som om det er forbindelsen imellem mediecenter og tv/receiver der lige skal samles op igen. Der er ikke pause videoen, den fortsætter bare imens.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Når det fungerer med VLC-plager, så er det vist ikke et handshake problem.
M.v.h.
Det tænkte jeg også. Men de to afspiller vel ikke på samme måde. Ved ikke om det har noget at sige. Kan vlc også sørge for at videoen spyttes ud med den framerate den nu er i, eller tilpasser den til tv'et?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu