Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
|
Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 22:25 |
WantsTWINpvr skrev:
miri skrev:
Hverken Maximum eller Arion kan modtage HD (eller MPEG-4), og begge vil have problemer med Yousee's EPG, da Yousee kører Open-TV, der er en særlig standard. |
Nu er dette jo gammelt nyt,- men stadig det mest opdaterede jeg har kunnet finde. Er der nogen som har kendskab til nyt i dette emne ???,- altså enten opdateringer til Arion og/eller Maximum som enten løser de 3 problemer (i forhold til YouSee og deres grundpakke) eller nye produkter som også har TWIN (2-Tuner) og virker med YouSee:
...
2) Ikke supporterer kabeludbydernes EPG 
.... |
Med hensyn til EPG, så er jeg senere blevet "korrekted" med en melding om, at alle bokse og TV med DVB-C tuner, der understøtter standard EPG skulle kunne vise Yousee EPG perfekt, men jeg har ikke selv Yousee, så jeg må formode, at det er rigtigt - min tidligere formodning bestod i, at det kun var muligt at se nu-og-næste. Med hensyn til HD og MPEG4, så er det måske værd at forsøge at optage, og eksportere til PC - muligvis er optagelsen god nok, men boksen kan bare ikke selv afspille - jeg prøver dette med min egen Topfield - men uanset om dette måtte lykkes, så kan ingen opgradering af FW bringe boksen til selv at vise HD eller MPEG4 - det er et spørgsmål om hardware - der i dette tilfælde ikke kan opgraderes....
|
miri
|
 |
WantsTWINpvr
Ny bruger
Oprettet: 26-Oktober-2009
Point: 10
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 11:39 |
Tak for svar
Så er der kun to tilbage.
Der er i mellemtiden kommet tilbagemeldinger fra alle de adspurgte :
Techhaus skrev at de ikke havde nogen konkret erfaring med Maximum PVR C-8000 på YouSee,- og derfor ville være ked af at af- eller bekræfte spørgsmålene. Men de svarede heller ikke på mit spørgsmål om hvad de tilbyder af alternativer... Næppe særligt salgsfremmende,- men det må de jo selv om.
Parabolshoppen svarer at de gerne ville sælge Maximum PVR C-8000,- men ikke anbefaler det, da den ikke er bygget til YouSee. Men de forventer indenfor en måneds tid at der kommer en/flere bygget til YouSee's system.
Kjaerulff1 (ang. Maximum) har pt. ingen lanceringsdato,- men arbejder på at produktet skal fungere med YouSee.
Rosenmeier svarer at de ikke er bekendt med at Arion AC-9410PVR skulle virke med YouSee,- samt at de ikke er bekendt med nogen efterfølger,- ejheller forhandler denne type produkter længere. De forhandler med flere leverandører, men forventer ikke nye produkter før Q1 2010. Endvidere tror de at Triax måske kan hjælpe med et tilsvarende produkt.
Well,- eftersom det eneste sikre pt. lader til at være YouSee's strømslugende Samsung boks,- (uden at jeg har orket at lede efter et tilsvarende produkt),- har jeg besluttet mig for at leje den ved at bestille YouSee Plus til 89/md.,- og så satse på at opsige det lige 14 dage før de 6 måneder er gået,- såfremt der ellers til den tid er kommet en ordentlig TWIN boks.
|
 |
WantsTWINpvr
Ny bruger
|
Sendt: 03-November-2009 kl. 17:46 |
Utålmodig (og stædig) som jeg er,- har jeg arbejdet videre på sagen.
Nyt er,- at min direkte kontakt til Arion i Korea har kastet følgende af sig:
Currently,- we do not have HD PVR with Lan connection and Open-TV EPG (den af YouSee benyttede standard EPG).
We expect it will be available during Q2, 2010, because we are focusing on HD model with PVR Ready function for competitive price now.
Currently available products:
So, we would like to briefly explain our HD line-up. n Satellite: AF-2410VHD: DVB-S2 MPEG4 HD Conax zapper AF-5230VHD: DVB-S2 MPEG4 HD Irdeto zapper AF-8000VHDPR CI: DVB-S2 MPEG4 HD Conax PVR Ready + CI n Cable: AC-2410VHD: DVB-C MPEG4 HD Conax zapper AC-2710VHDPR: DVB-C MPEG4 HD Conax PVR Ready(External HDD recording by USB) AC-2710VHDPR CI: DVB-C MPEG4 HD Conax PVR Ready + CI n Terrestrial: AT-2410VHD: DVB-T MPEG4 HD Conax zapper AT-2710VHDPR: DVB-T MPEG4 HD Conax PVR Ready(External HDD recording by USB) We are also providing OpenTV middleware to India’s biggest satellite operator – DishTV.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 03-November-2009 kl. 17:53 |
YouSee sender EPG i det almindelige DVB format. Jeg ser 5-7 dages EPG for hver kanal på min Dreambox DM600C, og diverse fladskærme med DVB-C modtager viser også EPG.
Jeg mener ikke at EPG er et issue hos YouSee længere. Det man bør interessere sig for er * MPEG4 * DVB subs, DVB HD subs og teletext subs (TCM bruger teletext subs) * CI understøttelse
Vantage HD8000 lever op til disse krav (i hvert fald DVB subs, men spørg her på formuet; der er en par Vantag 7100 og 8000 brugere med YouSee).
Redigeret af JesperLund - 03-November-2009 kl. 17:56
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
WantsTWINpvr
Ny bruger
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 10:16 |
WantsTWINpvr skrev:
Well,- eftersom det eneste sikre pt. lader til at være YouSee's strømslugende Samsung boks,- (uden at jeg har orket at lede efter et tilsvarende produkt),- har jeg besluttet mig for at leje den ved at bestille YouSee Plus til 89/md.,- og så satse på at opsige det lige 14 dage før de 6 måneder er gået,- såfremt der ellers til den tid er kommet en ordentlig TWIN boks.
|
Så har jeg haft YouSee boksen i ca. 2 uger,- men det tog mig kun een uge at løbe tør for diskplads  (det var 20 til små 25 optagelser på højest 2 timer, flere af dem i HD kvalitet =mere diskplads brugt) hvorfor jeg vil opgradere den med en 1TB disk,- selvom den er lejet  .
Her på forum har jeg læst om harddisk opgradering af YouSee boksen,- og havde bestemt mig for en af de foreslåede diske: Western Digital Model: WD10EVVS
Men har lige annulleret ordren,- fordi jeg fra min teknikerkollega hører skidt om Western Digital for tiden,- større fejlhyppighed pt. end de fleste andre mærker,- han anbefalede istedet en Samsung SpinPoint F3 på 1TB (ikke dyrere end WD'en og super performer),- som jeg nu har bestilt,- så bliver det spændende om den spiller i YouSee boksen (I wish).
Performance test af Samsung disken:
Pressemeddelelse om Samsung disken:
|
 |
WantsTWINpvr
Ny bruger
|
Sendt: 13-November-2009 kl. 08:57 |
Så landede min Samsung SpinPoint F3,-  . ProShop.dk havde næsten dag-til-dag levering,- efter weekenden vil jeg løfte sløret for success or not,- med at få den til at spille i YouSee boksen.
|
 |
Sschmidt
Super bruger
Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 19:25 |
JesperLund skrev:
YouSee sender EPG i det almindelige DVB format. Jeg ser 5-7 dages EPG for hver kanal på min Dreambox DM600C, og diverse fladskærme med DVB-C modtager viser også EPG.
Jeg mener ikke at EPG er et issue hos YouSee længere. Det man bør interessere sig for er * MPEG4 * DVB subs, DVB HD subs og teletext subs (TCM bruger teletext subs) * CI understøttelse
Vantage HD8000 lever op til disse krav (i hvert fald DVB subs, men spørg her på formuet; der er en par Vantag 7100 og 8000 brugere med YouSee).
|
Mvh
Steen
|
 |
WantsTWINpvr
Ny bruger
|
Sendt: 16-November-2009 kl. 09:22 |
WantsTWINpvr skrev:
Så landede min Samsung SpinPoint F3,- . ProShop.dk havde næsten dag-til-dag levering,- efter weekenden vil jeg løfte sløret for success or not,- med at få den til at spille i YouSee boksen. |
Et par bumps i vejen var der dog. Jeg prøvede først at klone partition for partition med Acronis Disk Director 9 (en gammel som jeg havde liggende),- hvor jeg præcist klonede de 4 partitioner,- og fastholdt størrelse og placering,- og extendede så den fjerde partition til fuld rest af disk,- resultatet: Satte disken i YouSee boksen og factory reset,- den spillede fint, men... ingen optagelser var tilgængelige (og 84% free disk i optagepartitionen) og programmerede optagelser var også røget,- NOT good enough.
Så downloadede jeg den (her fra forum) anbefalede PartedMagic og clonede med værktøjet dér,- den fik lavet alle 4 partitioner og klonede de første 2 OK,- men ved den tredie (timeshift buffer) fejlede den med noget ala "not clean shutdown",- så skiftede jeg tilbage til Acronis Disk Director,- og slettede den tredie partition og Klonede den igen,- samme med fjerde partition,- og denne gang holdt ALLE partitioner i originalstørrelsen. Her dukkede så en Acronis Disk Director IDIOT designfejl op,- den satte (på eget initiativ) en tilfældig partition aktiv,- hvilket ingen partitioner er på YouSee originaldisken.
Straks at boote tilbage på PartedMagic, hvor jeg gudskelov kunne fjerne at den var aktiv,- SÅ var min klondisk så 100% magen til originalen som muligt,- og YouSee boksen bootede da også fejlfrit op på den,- OG mine optagelser var tilgængelige,- ligeledes mine schedulerede optagelser,- YES.
Tilbage med disken i PC'en og udvid den fjerde partition til max. størrelse,- hvorefter YouSee boksen (UDEN factory reset) stadig kunne se optagelser, og bunkerne af fri diskplads,- og havde bevaret scheduleringerne 
|
 |
SSvenSSon
Super bruger
Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
|
Sendt: 16-November-2009 kl. 11:04 |
Hvad format optager Yousee boksen i? Kan man se optagelserne andre steder?
|
 |
WantsTWINpvr
Ny bruger
|
Sendt: 16-November-2009 kl. 14:37 |
SSvenSSon skrev:
Hvad format optager Yousee boksen i? Kan man se optagelserne andre steder? |
Har jeg ikke kigget på. Jeg mener dog at have læst andetsteds i Forum, at det viiiist er et lukket format, hvortil ingen  vist (endnu  ) har fundet afspillere/dekodere til.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 16-November-2009 kl. 15:02 |
SSvenSSon skrev:
Hvad format optager Yousee boksen i? Kan man se optagelserne andre steder? |
Krypteret. Glem alt om at bruge optagelserne andre steder end på den YouSee box hvor de er lavet.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
WantsTWINpvr
Ny bruger
|
Sendt: 17-November-2009 kl. 11:15 |
Har lige fået svar fra RosenMeier.dk De oplyser at de ikke længere er distributør i DK af Arion produkter,- og de er heller ikke bekendt med at der er nogen ny distributør i DK.
Så hvis den kommende Arion TWIN pvr til kabel-tv bliver et hit,- må vi se os om efter alternative køb.
|
 |