recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maxtor NAS og SoundBridge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaxtor NAS og SoundBridge

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 15:14
...og du har selvfølgelig lagt musikfilerne i maxtorens "my music" eller "our music" mappe...
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
belgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 15:33

Ja, det har jeg også husket. Desuden har jeg brugt "Refresh" - ellers tager det et par timer før den opdager ny musik.

Faktisk burde den være smartere til at opdage ny musik - hvis der f.eks. ikke har været aktivitet i de mapper som er eksponerede ("My music" etc.) så er der vel ingen grund til at scanne harddisken igennem.

Nå, men først skal jeg lige have løst dette problem så jeg overhovedet kan høre musik fra min nye NAS - så kan jeg komme ind på detaljerne bagefter.

Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

...og du har selvfølgelig lagt musikfilerne i maxtorens "my music" eller "our music" mappe...

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 15:37

yes, det er bl.a. derfor du skal ha' twonky når den er klar til mss II! mss II refresher pr. deafult hver anden time og det kan ikke ændres.

men installer wmp 11 (som er inkl. wmc) på din pc eller nøjes med wmc på din pc - du skal nok liiige ha' detekteret radioen før det her rigtig spiller...

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
belgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

men installer wmp 11 (som er inkl. wmc) på din pc eller nøjes med wmc på din pc - du skal nok liiige ha' detekteret radioen før det her rigtig spiller...

Men jeg har jo netop fået den til at spille med WMC fra mit Media Center. Hvad behøver jeg at gøre mere? Én gang til efter installation af Maxtor software, eller ...?

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 16:09

jeg ved ikke rigtig - jeg har ikke så meget om mediecentre. har du en alm. pc i dit netværk eller kun mediecentret? det er sjælden man hører om kombinationen mediecenter-nas, da dem med mediecentre jo har musikken liggende der og så scroller igennem musiksamlingen på tv'et...

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
belgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 21:26

Bingo! Jeg skulle bare rippe igen, så virker det!

Det som ikke virkede var at kopiere fra en PCs harddisk (mit Windows Media Center) til en NAS' harddisk (min nye Maxtor SS II).

Men tak for alt dit input, Kris - jeg vil helt sikkert se på alternative media servere til Maxtor SS II når de kommer på markedet.

Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Nej, nej, det skal sgu bare virke. Ikke noget med rippe igen!

Og det er helt bestemt WMA. Men tjek ned over det fine Pinnacle Soundbridge radio-support-link (Roku er væk fra navnet efter at Pinnacle har købt firmaet - blot til info!).

Jeg tror måske, du skal åbne Windows Media Connect og allowe radioen - har du fået en autmatisk besked herom (a la "der er fundet nyt medie")?

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 10:13

Tillykke! Bare det virker - det er godt nok mystisk. Men du kan da ikke have rippet SÅ mange cd'er, siden du skriver "bare"... jeg ville i hvert fald nødigt skulle starte forfra med mine ca. 900 enheder!

Happy streaming.

Kris



Redigeret af kris - 02-December-2006 kl. 10:14
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
belgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 16:03

Tjah, hvis jeg havde rippet 900 CD'er, så havde jeg nok søgt en måde at overføre licensinformationen på (jeg antager at jeg havde et DRM problem), men mine få ripninger gentager jeg hurtigt.

Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Tillykke! Bare det virker - det er godt nok mystisk. Men du kan da ikke have rippet SÅ mange cd'er, siden du skriver "bare"... jeg ville i hvert fald nødigt skulle starte forfra med mine ca. 900 enheder!

Happy streaming.

Kris

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu