recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maxtor One Touch harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaxtor One Touch harddisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Holmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Maxtor One Touch harddisk
    Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 17:51

HJÆLP!!!

One Touch virker ikke mere. 

Har lige købt denne harddisk på 100 GB, hvor One Touch virkede fint.

I.f.m. ændring af drev fra FAT32 til NTFS er der sket noget, som jeg ikke kan forklare. Tilsyneladende er der slettet nogle filer på harddisken der bevirker at One Touch ikke virker.

Er der nogen som kan hjælpe - eller måske har disse filer liggende????

De venligste hilsner

Holmsa

 

 

Til top
Holmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:14
Sorry. Jeg glemte at fortælle, at det drejer sig om en extern harddisk med USB forbindelse
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:22

er det fordi du vil have reddet nogle filer, for hvis ikke skal kan du bare formatere den igen....

Mig bekendt ligger der ikke nogle filer på... jeg har selv onetouch MAXTOR 250gb... og har formateret den flere gange (også fjernet partitioner)

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:30
Jeg går ud fra at du mener at backup funktionen OneTouch ikke virker mere når du trykker på OneTouch knappen?
Selve hardisken virker fint ikke?
Vær dog opmærksom på at NTFS kun virker med Windows NT basrede versioner så som Windows NT, 2000 og XP.

Er filerne ikke på den medfølgende CD? Er det ikke bare et sprørgsmål at installere OneTouch softwaren på PC'en?

Jeg har selv en Maxtor OneTouch som jeg konverterede fra FAT32 til NTFS som det første. Jeg har dog aldrig prøvet at bruge OneTouch backup funktionen.


Redigeret af HTPC
Til top
Holmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:35

Nej, jeg har ikke nogle filer, der skal reddes.

Jeg forsøgte efterfølgende at formattere harddisken i Windows XP, men  fik en fejlmelding om at formettering ikke kunne gennemføres og derefter kunne jeg ikke finde drevet i stifinder.

Derefter brugte jeg Partition Magic og fik drevet lavet det et rent FAT32 drev. Det bevirkede at det nu blev synligt i stifinder igen.

Jeg kan udemærket bruge drevet, men den smarte OneTouch funktion (Backup ved tryk på én knap) virker ikke.

Når jeg trykker på One Touch knappen, melder den følgende fejltekst:

Cannot start the operation because the disk to which files are being copied is not avaiable.

Før jeg formatterede kan jeg huske at der var oprettet et bibliotek som hed noget med Retrospect.........?? med nogle underbiblioteker.

Måske jeg bare skal oprette disse biblioteker - kan du evt. hjælpe med navnene på biblioteket og underbibliotekerne?

  

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:39

yes du har helt ret... dem fjernede jeg selv nu du siger det, da jeg ikke skulle bruge den til backup ;-)

prøv at kigge her... der er sikkert en restore funktion... eller også ligger de manglende filer måske på den skive du fik med fra MAXTORen

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.8db0c3d693 2ced37294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software% 20Downloads/View%20By%20Category/External%20Storage/OneTouch %20Family (kun en update)

den fulde version (dog kun en trial ligger her!)ftp://ftp.dantz.com/pub/express_trial.exe

men som sagt... tjek din originale CD skive der fulgte med Maxtoren!



Redigeret af fumse
Til top
Holmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 19:41

Tak for hjælpen.

Men desværre fik jeg den ikke til at virke. Har afleveret den tilbage til Merlin, som udbetalte beløbet uden brok. Flot.

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu