|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thomas_H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
![]() Sendt: 14-August-2011 kl. 21:15 |
Jeg sad og funderede over, hvad bit rate osv. man kørte på BluRay. Så jeg skrev lige nogle data ned på nogle blandede film, via et program jeg har og satte det ind i et Excel ark. http://www.thhe.dk/BluRay_data.xlsx Det interessante er jo, hvor meget selve filmen fylder uden ekstra materiale osv., så det er skrevet ned med og uden HD-lyden, derefter kan jeg regne nogle ting ud. Bitrate på video Bitrate på HD-audio og så prøvede jeg at tage højde for, hvor meget reelt billede der var, i forhold til komprimering, ud fra en tanke om, at et fuldt 16:9 billede i f.eks. 20 mbit/s jo må være hårdere komprimeret, end et 1:2.40 billede med samme 20 mbit, da de sorte bjælker jo ikke kræver noget at komprimere - ved ikke helt om det kan bruges til noget, men det er da sjovt at kunne ;) Må sige at min Indiana Jones 4 er den mindst komprimerede - om det så er den bedste, er jo svært at vide. Nogle idéer til bedste og dårligste på markedet? Måske har jeg dem og kan sætte dem i skemaet :) |
|
--
mvh Thomas H. - www.thhe.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |