recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE 1080 til 720p output
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE 1080 til 720p output

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
runee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE 1080 til 720p output
    Sendt: 07-Juni-2011 kl. 16:15
Hejsa,

Jeg tager nu, langt om længe, skridtet til at bygge min MCE om - og i dén forbindelse skifter jeg til Digital TV. (Jeg har YouSee).

Valget er faldet på 2 stk. Anysee 30c USB tunere (Har ikke plads internt i min HTPC - og vil egentligt gerne undgå de varme problemer jeg tidligere har haft med interne kort).

Problemet er, at økonomien desværre ikke er til at købe den fladskærm jeg har kig på før om et par måneder - så output vil fortsætte som det er nu et stykke tid; nemlig via VGA i en 720p opløsning.

Mit spørgsmål er så, kan Windows Media Center finde ud af at skalere ned uden problemer? Altså, at jeg kan se et 1080 HD program på min 720 skærm? Jeg forventer at det burde virke - men vil lige høre om der er nogen der har noget input ;-)

/R
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af runee runee skrev:

Hejsa,

Jeg tager nu, langt om længe, skridtet til at bygge min MCE om - og i dén forbindelse skifter jeg til Digital TV. (Jeg har YouSee).

Valget er faldet på 2 stk. Anysee 30c USB tunere (Har ikke plads internt i min HTPC - og vil egentligt gerne undgå de varme problemer jeg tidligere har haft med interne kort).

Problemet er, at økonomien desværre ikke er til at købe den fladskærm jeg har kig på før om et par måneder - så output vil fortsætte som det er nu et stykke tid; nemlig via VGA i en 720p opløsning.

Mit spørgsmål er så, kan Windows Media Center finde ud af at skalere ned uden problemer? Altså, at jeg kan se et 1080 HD program på min 720 skærm? Jeg forventer at det burde virke - men vil lige høre om der er nogen der har noget input ;-)

/R

Det er intet problem....Indstil til 1280x720@50hz....

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
runee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2010
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 10:15
Takker - tænkte det nok ;-)
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 10:17

Intet problem, jeg kører selv 1366*768, no problem. (min skærm kan ikke selv skalere fra 720p)

Mvh

Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu