recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE 2005 - valg af analogt tv-signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE 2005 - valg af analogt tv-signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten-T Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE 2005 - valg af analogt tv-signal
    Sendt: 29-November-2005 kl. 20:28

Jeg er ved at gå amok - har lige investeret 7 k i en Fujitsu-Siemens Scaleo P m/hauppauge tv-kort og efter en halv nats søvndrukne forsøg på at finde tv-kanaler fra en alm. antenneforening - analoge signaler - så lykkedes det pludseligt at konfigurere MCE 2005 til at hente analoge tv-signaler - spørg mig ikke hvordan -

Og programguides fandt jeg også, men efter jubelen havde lagt sig, foretog den en automatisk opdatering og genstartede. Og så forsøgte den igen at finde digitale signaler - tror jeg.

Jeg har prøvet næsten ALT inde i MCE 2005 - selv Fujitsu-Siemens hotline - dog ikke at geninstallere MCE 2005.

Nogen forslag???

Een gang grøn altid grøn
Til top
phaze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 16:05

Prøv at boote i fejlsikret tilstand og slet ehome folderen under c:\documents and setting\all users\application data\Microsoft

Hvis dette ikke hjælper vil jeg gerne høre versions nummeret på den version af MCE du har installeret ( instillinger -> generelt -> om mediacenter -> software version ) og hvilken driver der er installeret til tv tuner kortet  ( enhedshåndtering -> sound video and gamecontroller )

på forhånd tak, husk at melde tilbage hvis der er noget der virker

Til top
Carsten-T Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2005
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2005 kl. 09:33

Jeg slettede en update af MCE 2005, så den gik tilbage til den engelske version. Så kørte jeg en konfiguration forfra og fik så valget mellem antenne, cable osv. - det valg, som ikke forekom i den anden version.

Derfra gik det så OK - og da jeg kørte en update til den danske version, så tog den de gode takter med sig.

Så nu kører det - men hvorfor skal det være så svært? Det er jo knapt for hvide mennesker - og da slet ikke een, der aldrig har beskæftiget sig indgående med en computer før.

Een gang grøn altid grøn
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2005
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2005 kl. 09:37

Brok dig til Bill Gates....

---men må give dig ret, det ville nok ikke være den bedste jule-gave ide til ens bedstemor....

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu