|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg kan normalt bedre lide Windvd 7 fremfor PowerDVD, Nvidia Purevideo osv. Fungerer fint i min MCE.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Singa ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Sted: Singapore Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Jeg har lige vaeret i "device manager for at se hvad der var og fandt et ? ved video controller? Hvad betyder dette - see screeshot: Jeg ved ikke hvad PC'en ikke kan finde. Jeg har lyd og billede, men "video controller" lyder som noget interessant |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Det er vist dit TV kort... Har du installeret drivere til det? Prøv evt. at downloade og køre dette værktøj: Og se om der er konflikter i dine decodere. Med dette værktøj kan du også skifte mellem de decodere, MCE bruger. Held og lykke Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
Singa ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Sted: Singapore Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Jeg har slet ikke noget TV kort i pc'en endnu. Jeg vil vente med at koebe et til jeg ved at resten virker.
|
|
![]() |
|
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
1: afinstaller alle 3. parts programmer (powerdvd, purevideo, antivirus m.m.).... 2: "Jeg har downloadet nye drivere til alt" måske, men de er i hvertfald ikke ALLE installeret, for så vil der ikke stå de to ukendte hardware enheder, som slet ikke har fået installeret driverne endnu. 3: kør windows update engang til der er 99% chance for du selv har fucket op (selvom jeg anerkender MCE kan være bøvlet med visse hardware specs), eller at der er noget hardware der konflikter med hinanden. Hvis du stadigvæk har problemer, efter du har fjernet ALLE 3. parts programmer (ved så godt du ikke kan se TV/DVD i MCE, men du kan se om det crasher eller ej) så prøv at kigge inde under PERFOMANCE LOG / ALERTS... her vil du med lidt held kunne se HVAD der får den til at crashe/fryse. Redigeret af fumse - 15-Juli-2006 kl. 09:33 |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Såvidt jeg kan se, så er der også onboard grafikkort på dit bundkort. Det er helt sikkert det, der vises som '?' i device manager. Hvis du kører med eksternt grafikkort skal du huske at disable det onboard grafikkort i BIOS. Ellers _skal_ det gå galt. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Når du har gjort som Badsted siger, så download og installer nyeste chipset-drivere til dit MB, og nyeste MCE grafikkort-driver fra Nvidia.
(Du må undskylde, hvis det er for meget skåret ud i pap... ;) ) Chipset-driver til MCE til dit Intel 965GV chipset: http://downloadmirror.intel.com/df-support/10733/a08/infinst _autol.exe Grafikkort-driver til MCE til dit 6600GT grafikkort: http://download.nvidia.com/Windows/mce/91.31/91.31_winxp2kmc e_english_whql.exe Redigeret af Zulu - 15-Juli-2006 kl. 11:20 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Singa, du skriver at du ikke har et tv kort i maskinen, men man kan da slet ikke få gang i noget hvis man ikke har et tvkort. Media center stiller jo nogle bestemte krav til hardwaren og et tv kort er jo en selvfølge. Og det skal være et af dem der kan anvendes.
Sådan noget som lyden er også vigtigt, det ser ud til at du ikke har sat dit lydkort op. Du hører lyd, men det er ikke det helt det samme. Når medicenter checker dit lydkort kan det jo godt ske at det mener at du ikke har lavet en install? Men det er måske lydkortet på dit bundkort der ikke er sat op? Hvis du har et andet lydkort, skal det på bundkortet slåes fra i bios. (eller sættes op med drivere) Det tror jeg ikke jeg har misforstået. Media center er ligesom lavet idiot sikret, ja ikke at du er det ![]() Forresten kan man godt finde fungerende mpeg decodere der virker uden at det er de almindelige der er nævnt tidligere. Jeg fandt da en anden da nvidias ikke virkede. mvh ken |
|
![]() |
|
shish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2006 Status: Offline Point: 57 |
![]() |
Om du har et tv kort i dit MCE er lige meget, det er MCE "lige glad" med
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ok, selvfølgelig er media center allerede en integreret del af systemet og skal ikke installeres. Men det er faktisk under install af tv opsætning at der kan opstå problemer, feks hvis den rigtige mpeg decoder ikke findes. Og hvordan er det nu lige man scanner tv kanaler uden kort?
Havde nu ellers læst at alt skulle være ok hvis man ikke ville have problemer, men det er måske forkert? Normalt kan et tv program slet ikke fungere uden et kort, altså slet ikke installeres, men mce er jo naturligvis noget andet som en helhed betragtet, så nogle ting virker nok. ken |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Det er jo DVD afspilning EDIT, Singa, ikke Fumse har problemer med.
MCE kan sagtens fungere uden et TV kort (del sælger bl.a. færdige PC'er med Win MCE uden et TV kort. TV delen er så slet ikke tilgængelig, men resten af MCE virker. At nogle så nok (jeg gør i hvert fald) opfatter TV- og optage delen af MCE som det essentielle, er en anden sag. Mvh Michael Redigeret af Maggerholm - 15-Juli-2006 kl. 21:21 |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
I know... Maggerholm... det var for at fejldiagnosticere... og der er det sådan set nemmest at man går tilbage til scratch, og prøver trinvis derfra, indtil man finder fejlen. Nu har spørgeren i tråden vist fået en del hjælp/forslag... og det er vel så på tide at de skal prøves af. Hvis det ikke virker så kig i logfilen, og se om du kan finde nogle årsager... men jeg tror da helt klart at de skal findes i MPEG2 codecsne....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |