recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MCE extender

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MCE extender
    Sendt: 07-Juni-2012 kl. 15:30
Min Linksys DMA2200 har i flere år fungeret fint som MCE extender men får nu problemer med video formaterne, formentlig MPEG4.

Jeg vil nu gerne skifte den til en anden og opdateret enhed, men hvilken?

Kan en XBOX360 fortsat fungere som extender og understøtter den f.eks. MPEG4 og AC3 lyd?

Er der andre extendere der kunne være forslag?

Jeg vil helst ikke sætte en PC op som extender, men det kunne blive resultatet i sidste ende.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Min Linksys DMA2200 har i flere år fungeret fint som MCE extender men får nu problemer med video formaterne, formentlig MPEG4.

Jeg vil nu gerne skifte den til en anden og opdateret enhed, men hvilken?

Kan en XBOX360 fortsat fungere som extender og understøtter den f.eks. MPEG4 og AC3 lyd?

Er der andre extendere der kunne være forslag?

Jeg vil helst ikke sætte en PC op som extender, men det kunne blive resultatet i sidste ende.

Hejsa

Jeg synes du skal skifte til en xbox.

Xboxen understøtter MPEG4 - jeg ved ikke mht. AC3

Nej der findes ikke andre extendere, derfor mit forslag til valg Big smile

En pc kan ikke fungere som extender til Windows Mediacenter. Der findes dog diverse "omveje", hvor man bruger dvblink networkservice eller lign. Am I right guys ? Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 11:43
Købte en Xbox og det fungerer fint. Jeg må dog undres over hvordan det kan lykkes en sælger at gøre en usikker på om det vil fungere, og han mente iøvrigt hele MCE konceptet vil uddø og gøre investeringen overflødig.

Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 23:30
kan du undersøge om hdmi-cec virker(at du kan styre din xbox via din tv-remote?

har fået svar i begge lejre..
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 06:48
Det kan jeg ikke sige dig da jeg bruger en Logitech universal remote
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Det kan jeg ikke sige dig da jeg bruger en Logitech universal remote

"snakker" den med din xbox direkte eller med dit tv?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu