recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE fjernbetjening med IR-modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MCE fjernbetjening med IR-modtager

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MCE fjernbetjening med IR-modtager
    Sendt: 31-August-2014 kl. 21:01
Hej med jer

Jeg bruger en logitech harmony til mit mediacenter som kører MediaPortal.

For år tilbage købte jeg en billig MCE fjernbetjening med IR-modtager. Fjernbetjeningen kunne jeg smide ud, da det kun var IR-modtageren jeg var interesseret i.

Nu står jeg i samme situation, men jeg har svært ved at finde en billig MCE fjernbetjening denne gang.

Jeg finder nogle stykker når jeg søger med så er jeg i tvivl om IR-modtageren er med hvis ikke det står der.

Nogen bud her inde på en billig MCE remote, hvor kun modtageren har interesse?
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 21:36
Jeg købte sidste år denne remote med IR-modtager (den følger med) pakket i fin blå æske med windows godkendelses logoer på:
http://www.amazon.co.uk/Anyware-HA-IR01SV-Multimedia-control-infrared/dp/B00123UGWQ/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1409513298&sr=1-1&keywords=Anyware+HA-IR01SV+-+Multimedia+control+panel+-+infrared

Vista MCE IR Remote Control -Certified Windows MCE Vista Remote Control -Windows Vista Home Premium and Windwos Vista Ultimate (1 Channel IR) -MCE Remote Control and Receiver is Certified for Windows Vista.

Bare ignorer at der står Vista. Jeg anvender den med Window 7 og XBMC. Dvs. jeg anvender IR receiveren og min Harmony remote. Kan dog anvende den medfølgende remote som i sig selv er glimrende. Mht. MCE så er det vitterlig plug and play, som købernes reviews også fortæller.

Kan ikke huske hvorfor jeg lige valgte denne, da der også var alternativer: http://www.amazon.co.uk/Windows-Control-Infrared-Receiver-Ultimate/dp/B003ZV3J72/ref=pd_cp_ce_0

Virker perfekt, det er det vigtigste :)

Redigeret af Guyver - 31-August-2014 kl. 21:37
Til top
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 21:50
Helt kanon. Takker :)

Jeg har søgt på edbpriser og andre danske butikker og der var udvalget sølle, eller så leder jeg dårligt :)

Jeg tror det bliver dit alternativ. Den første koster en del mere ser det ud til.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 22:18
Er ret sikker på at jeg har en liggende, som jeg ikke får brug for, som du kan købe.

Ser lige om jeg ikke kan få tid til at tjekke op på det imorgen.
Til top
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 08:44
Kunne man ellers ikke nøjes med bare a købe receiveren som denne: http://www.ebay.com/itm/New-Lenovo-Media-Center-MCE-USB-RC6-IR-Remote-Receiver-Win7-Vista-/261457385394?pt=US_Remote_Controls_Pointers&hash=item3ce01317b2

Flmr77, du siger bare til hvad du finder ud af :)
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af encorez encorez skrev:

Kunne man ellers ikke nøjes med bare a købe receiveren som denne: http://www.ebay.com/itm/New-Lenovo-Media-Center-MCE-USB-RC6-IR-Remote-Receiver-Win7-Vista-/261457385394?pt=US_Remote_Controls_Pointers&hash=item3ce01317b2

Flmr77, du siger bare til hvad du finder ud af :)

Har desværre ikke en liggende, men så, at der var en anden til salg her på forummet.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 19:08

Hej med jer

Jeg bruger en logitech harmony til mit mediacenter som kører MediaPortal.

For år tilbage købte jeg en billig MCE fjernbetjening med IR-modtager. Fjernbetjeningen kunne jeg smide ud, da det kun var IR-modtageren jeg var interesseret i.

Nu står jeg i samme situation, men jeg har svært ved at finde en billig MCE fjernbetjening denne gang.

Jeg finder nogle stykker når jeg søger med så er jeg i tvivl om IR-modtageren er med hvis ikke det står der.

Nogen bud her inde på en billig MCE remote, hvor kun modtageren har interesse?
Jeg har i de sidste 7+ år kørt med en HP M7629 HTPC hvor der fulgte sådan et sæt med:

Og efterfølgende købte nogle stykker på ebay fra Kina. 
Og de er fulgt med operativ system fra XP - Vista - Win7 - Win8.1, så driver er kendt (det var vist på Mediaportal jeg fandt driver til XP uden MCE i sin tid Big smile ) 

Hvis du ikke vil have fjernbetjening med vil jeg mene denne er samme slags:

Der er også andre:

Ulempe er det tager 3-6 uger at få ting hjem fra Kina for tiden.  Ouch

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 19:17

Den vil sandsynligvis også virke, og fylder noget mindre end de andre HP jeg linker til.

HP's har dog også IR Blaster diode mulighed, hvis man har brug for det.

Mvh. JørgenT
Til top
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér encorez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 20:11
Ja, de HP receivere de ser godt nok ud til at fylde noget. Nu prøver jeg den jeg linkede til og håber den virker som den skal :)

Tak for hjælpen
Til top
BPed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-August-2008
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 08:26
http://www.electrola.dk/shop/foxconn-usb-modtager-410p.html
Det er billigt på Ebay, men hvis Post Danmark tager 150 kr. i gebyr og du skal betale moms blegner idéen - taler af bitter erfaring..   
Mvh. Bruno
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 08:41
Du kan få en af disse for en 50,- hvis du afhenter.

S: IR eye + FB (x2)
Mvh dan.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu