Ja sorry, jeg skylder en forklaring...:-)...... Har rodet hele dagen igår med det lxxx!
Der er efter min vurdering ikke noget at gøre ved mine remotes, med mindre jeg kun bruger de knapper der er tilgængelig på den medfølgende remote. Disse remotes er nogle kina modeller som tilsyneladende kører på en anden måde end eHome fjernbetjeningerne. Men det er sgu svært at se hvilket system de kører på. Der findes nogle fix på nettet, men det er alt for avanceret for mig. Så jeg har helt opgivet at få dem til at virke.
Jeg har efterfølgende haft en dialog med Patriarken via PM og her gjorde jeg Patriarken opmærksom på at jeg også havde nogle HP MCE fjernbetjeninger liggende. Men de opførte sig underligt, så dem havde jeg opgivet og købt de andre som nu heller ikke virkede......:-(
Men fordelen ved HP fjernbetjeningerne eller rettere IR receiverne, er at de installere sig korrekt - altså som en eHome. Så Patriarken fortalte mig at jeg skulle prøve at installere mine fjernbetjeninger som Microsoft-1039 i Logitech's Hormaony software og vupti så opførte de sig ikke underligt længere....
Jeg har svært ved at fatte det, men tydeligvis ved Patriarken hvad det er der sker. Jeg havde først forsøgt med at installere mine HP med MCE keyboard, da jeg har brug for bogstavstaster, når jeg vil benytte mig af XBMC. Men det gik altså ikke med HP'erne.......... Det er det som er så svært at fatte, for jeg har nogle originale Microsoft IR øjer ca. 5 år gamle. De kører fint med MCE keyboard koderne??
Nå men en lang historie kort. Så har jeg valgt at benytte mig af Patriarkens fif med mine HP IR øjer og installere Microsoft-1039. Ved de bogstavstaster jeg så mangler, har jeg valgt at lære fjernbetjeningen med mit fysiske MCE keyboard, via Harmony softwaren.
Tak til Rasmuzzen og Patriarken for jeres medvirken og til resten som læser med. Vær meget forsigtig med at købe disse MCE remotes. Det må denne tråd fortælle alt om...:-)
Mvh.