|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
brevald ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Sted: Glostrup Status: Offline Point: 32 |
![]() Sendt: 20-September-2007 kl. 11:01 |
Hej!
Der er ingen problemer med Discovery HD..
|
|
![]() |
|
MCE Freak ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Hej Brevald. Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg kan læse i dit indlæg at du kan se Discovery HD via FloppyDTV installeret i MCE 2005. Jeg overvejer selv at købe floppydtv til mit mediacenter, men har ikke ville bruge pengene hvis man ikke ville kunne se HD kanalerne fra TDC. Hvordan er kvaliteten af signalet fra den kanal? Er det i 16:9 og ser du det på en HD ready fladskærm? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
HD er IKKE 16:9. HD er HD Læs evt. den anmeldelse jeg har lavet af FloppyDTV her:
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
C+ HD er skiftet til MPEG4 (H.264) hvilket betyder at denne ikke længere virker i MCE. Discovery HD sendes stadigvæk i MPEG2 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvad skulle forhindre MCE i at vise H.264 ? Det er jo codec som er afgørende for dette, og ikke programmet der afvikler det.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
selve HD opløsningerne er 16:9 aspect ratio 1920/16*9=1080 1280/16*9=720 Men spørger du i virkeligheden om man altid får fuld skærm ? er svaret nej. HD opløsningen som signalet sendes i er jo blot kanvassen eller lærredet - hvor meget det er fyldt ud afhænger af det originale billedmateriales aspect ratio. En film i aspect ratio 2.35 der sendes i HD format 1920x1080 er reelt kun 1920x818 pixels billedmateriale - resten er sorte bjælker der fylder opløsningen ud op til de 1080 pixels som den samlede opløsning er. Man får altså ikke altid Fuld Skærm og slipper ikke altid for sorte bjælker men selve opløsningen der sendes vil altid være 16:9
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
MCE TV er opbygget på en MPEG2 stream. Selvom den kan vise H.264 vil det pt. ikke virke i tv-delen. (I givet fald skal den lave en realtime convertering fra H.264 til MPEG2) LiveTV i MCE er ikke "live" først bliver det gemt på disken i timeshift buffer, hvorefter det afspilles = få sekunders forsinkelse i forhold til samme kanal på et normal TV. |
|
![]() |
|
MegaHustler ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Har du overvejet Media Portal? Den understøtter (SVJV) MPEG-4 i HDTV kvalitet, ligner MCE meget og så er prisen god!
![]() |
|
![]() |
|
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Jeg forstår ikke helt det her... Der står på digital-everywhere, at "Windows Media Center doesn't support MPEG4/H.264 channels!!!" - det samme siger Karlshøj. Samtidig så har flere brugere HD kanaler fra TDC via Floppy DTV i Vista Mediacenter. Kan nogen forklare mig setup'et?
Mvh Claus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |