recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE genkender ikke TV kort efter codec
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE genkender ikke TV kort efter codec

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TecDax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE genkender ikke TV kort efter codec
    Sendt: 04-Februar-2005 kl. 07:36

Efter at jeg har installeret følgende programmer vil MCE 2005 ikke mere genkende mit videokort:

SLDcodecpack1.5.3

XviD-1.0.2-29082004

vlc-0.8.1-win32

Ved start af live TV fås fejlen: Tuner Not Installed

Jeg har afinstalleret disse programmer igen. Afinstalleret PVR500 driver. Kørt

HCWCLEAR

Genstartet.

Installeret WinTV-PVR-150500MCE_2.0.18.22316_WHQL_signed og prøvet mce_2.0.18.22280_whql.

Lige lidt hjælper det. Hvad skal jeg gøre?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 10:05

Gå ind i kontrolpanel – tilføj hardware. Så vil Windows spørge om du allerede har installeret hardwaren. Hertil svarer du ja og Windows vil søge efter installeret hardware, som mangler driver. Hvis Windows ikke finder finder noget går du ud igen og starter forfra i kontrolpanel – system – hardware – enhedshåndtering. Her skal du selv finde dit kort under enheder til lyd, video og spil.

Kortet vil nok stå som om det virker korrekt selvom det ikke gør det. Klik på fjern driver og genstart. Herefter skulle Windows gerne poppe op med at der er fundet ny hardware. I så fald geninstallerer du driver, applikation etc.

 

Jeg kan se, at havde prøvet at installere en hel codecpakke. Gør aldrig det – installer kun et codec ad gangen – og kun dem du har brug for. Alt andet kan give problemer.

Flemming

Til top
TecDax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 11:20

Mange tak for svar. Jeg har dog prøvet dette. Jeg har via My Computer - Hardware devices fjernet TVkort drivere. Jeg har desuden kørt HCWCLEAR, som ligger med driverpakken. Herefter finder Windows efter genstart TVkort, og installerer det igen - og MCE vil stadig ikke finde det.

Hvilke enkelt Codec foreslår du - jeg ved ikke hvad jeg har brug for - og hvor finder jeg disse?

 

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 11:39

Hvad mener du med at Windows finder kortet, men MCE ikke gør det. Det er vel to sider af samme sag da MCE bar er en Windows XP udgave, der er tweaket til audio og video.

Jeg vil foreslå følgende codecs, og kun disse, så vil du kunne afspille stort set alt:

Divx - hentes på Divx hjemmeside.

Xvid - det har du allerede hentet kan jeg se.

Et MPEG2 codec. Dette er nødvendigt for at afspille DVD og MPEG2 filer. Codecet er indeholdt i enhver software DVD afspiller, som f.eks. Powerdvd eller Windvd m.v. Sådan en har sikkert allerede på computeren, så det codec behøver du ikke bekymre dig om.

Hvis du desuden ønsker at kunne afspille Quicktime og Real Media filer, bør du hente Quicktime Alternative og Real Alternative. Installer ikke originalerne Quicktime player og Realoneplayer. De har en tendens til at lave rod i alting.  

Flemming

Til top
J-Christ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 10:09

Har samme problem som TecDax, men med et andet grabber kort. Selvom det er to sider af samme sag, så har MCE tydeligvis sin egen måde at genkende hardware på.

Det kan være at MCE add-on´et faktisk har sin egen driver. Har f.eks. også prøvet ShowShifter, hvor man selv skal vælge driver og det finder fint kortet. Så muligvis har MS ikke inkluderet alle drivere til MCE, men jeg har ikke kunnet finde noget om det andre steder.

Janus

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu