recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MCE hardware

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 20:04
Angående cir, så har jeg også købt min modtager på ebay. Kostede ca. 170 kr inklusiv fragt. Jeg har fået den sat i maskinen, og har lige testet at den virker med min Logitech harmony 900, men har ikke fået den ordentligt programmeret endnu. Det er en af mine næste projekter. Men synes det er fedt at den kan tænde pc'en fra slukket. Var reelt derfor jeg valgte et intel MB, frem for andet.

Angående CPU/MB. Synes som sagt det kører rigtig godt. Spiller MKV filer i fuld HD, nogle gange med Dolby TrueHD / DTS-MA lyd. Også 3D, SBS. Ingen problemer overhovedet. CPU'en ligger omkring de 20%. Jeg bruger ikke hardware acceleration af den grund at intel's grafik og xbmc har lidt problemer. Det giver macro blocking. Om det bliver løst vha software engang ved jeg ikke, men betyder ikke så meget for mig, da det virker glimerende uden. Kan ikke fortælle dig hvordan den klarer det med "rå" data, da jeg ikke har prøvet det, heller ikke med rigtig bluray, da jeg ikke har et drev i (bruger ps3 til det). Men tror ikke det ville være et problem... Vil gerne have et bluray drev i engang, men synes ikke udvalget af slim drev er særligt stort. Og vil helst gerne have et med slot-in, ikke med skuffe.

Jeg håber det gav lidt svar, ellers er du velkommen til at spørge mere Smile
Til top
MichaelJDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2011
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelJDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:24
Ville lige give et besyv med vedr. SSD.

Jeg har nu fået min nyindkøbte Samsung 830 SSD (64GB) smidt i mit system baseret på en E-350.

Her bliver E-350'eren flaskehalsen, og således er mit MCE klar på 1m18s fra jeg trykker på "tænd" og til at Windows Media Center er åben og klar til brug. Folk på nettet kan klare det langt hurtigere, så det er APU'en som er "problemet".

Bortset fra det så er opstartstiden knap og nap 50% af hvad den var før.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:40
Har også en ssd i min. Kingston v100 64Gb, xbmc er klar på ca. 25 sekunder...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelJDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 09:42
Jeg ville faktisk gerne skrotte 7MC til fordel for noget Linux-et-eller-andet. F.eks. XBMC Live, men jeg skal bruge TV delen (se+optage+timeshift), og det er et krav at det "bare virker", og er absolut ikke kendt i Linux miljøet :( (undskyld for offtopic)

Redigeret af MichaelJDK - 27-Januar-2012 kl. 09:43
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af MichaelJDK MichaelJDK skrev:

Jeg ville faktisk gerne skrotte 7MC til fordel for noget Linux-et-eller-andet. F.eks. XBMC Live, men jeg skal bruge TV delen (se+optage+timeshift), og det er et krav at det "bare virker", og er absolut ikke kendt i Linux miljøet :( (undskyld for offtopic)

Hvorfor ikke bare prøve Mediaportal eller DVBViewer. Det er de 2 stykker software som er de bedst egnede når det gælder håndtering af tv, og er, i modsætning til 7mc,  begge bygget til klient / server løsninger.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelJDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 10:25
Jeg har brugt Mediaportal, men vi blev træt af at genstarte TV-serveren, og synes det var for ustabilt.
Derudover vil jeg have ét program til at klare det hele. Jeg og kæresten ønsker WAF, og derfor skal der ikke skiftes mellem forskellige programmer, og hvis der skal så skal det starte/lukke automatisk og uden at fedte rundt i Windows.
Linux backend kunne have stor interesse af hensyn til opstartstider.

Redigeret af MichaelJDK - 27-Januar-2012 kl. 10:26
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

En cir modtaget kan købes på
ebay, søg"cir ir". Har selv en, kører fint.

Mvh Gigabyte.
Jeg kan finde een, og den ligger på ebay.com (USA) Samlet pris lidt over 26 dollars, og så evt. told/moms.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 10:48

Jeg har brugt Mediaportal, men vi blev træt af at genstarte TV-serveren, og synes det var for ustabilt.
Derudover vil jeg have ét program til at klare det hele. Jeg og kæresten ønsker WAF, og derfor skal der ikke skiftes mellem forskellige programmer, og hvis der skal så skal det starte/lukke automatisk og uden at fedte rundt i Windows.

Jeg skal lige hurtig sige, jeg har ikke de helt store erfaringer med optagelse af TV fra mediacenteret. Jeg har lavet nogle forsøg og konstateret at der optages fint, men sådan mere dybdegående såsom optagelse fra standby osv. det har jeg ikke. Jeg bruger mit Mediacenter til afspilning.

Til gengæld har jeg i forbindelse med min WHS server leget lidt med det at optage tv fra mediacenteret, og så lade MCE automatisk flytte optagelserne over på WHS serveren efter endt optagelse.

Dette er faktisk en ret genial løsning, da WHS er så indgroet i MCE i forvejen (eller kan gøres) og deling af mediefiler, så i det øjeblik en optagelse er færdig og (automatisk) overført til WHS serveren, så er denne optagelse lagret og tilgængelig for de andre klienter.

Så udover de andre fordele som en WHS giver, så synes jeg, såfremt man sætter sig en smule ind i det, at det er den helt optimale løsning der findes, når/hvis man har brug for et klient/server miljø. Jeg kan simpelthen ikke leve uden WHS i dag.

Selvom det selvfølgelig ville være lidt smartere at lade WHSén optage, hvad der skal optages, så synes jeg det er smart, at klienter, der som regel alligevel enten er forbundet eller er placeret meget tæt på et antennestik, at det er dem der optager, og så flytter optagelserne til serveren. WHSén kan så begrænses til dens egentlige formål, nemlig at aggerer lagrings og fil/mediedelingsserver, og evt. hvad en windows/WHS server ellers kan, (web, mail ftp osv).
Jeg ville dog ikke vælge denne løsning, medmindre der er tale om kablet netværk, og bedst af alt et gigabit kablet netværk. Men det er nærmest en forudsætning i sig selv (i min verden), hvis man ønsker et klient/servermiljø.

Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

En cir modtaget kan købes på
ebay, søg"cir ir". Har selv en, kører fint.

Mvh Gigabyte.
Jeg kan finde een, og den ligger på ebay.com (USA) Samlet pris lidt over 26 dollars, og så evt. told/moms.

Min er også købt på ebay i usa, tror det blev omkring 170 kr for modtager og fragt. Var nok bare heldig den ikke blev taget i tolden. Det tog ca. 2 - 3 dage, fra pengene var overført, så lå den i min postkasse, der var jeg lidt imponeret Clap
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Så udover de andre fordele som en WHS giver, så synes jeg, såfremt man sætter sig en smule ind i det, at det er den helt optimale løsning der findes, når/hvis man har brug for et klient/server miljø. Jeg kan simpelthen ikke leve uden WHS i dag.

Selvom det selvfølgelig ville være lidt smartere at lade WHSén optage, hvad der skal optages, så synes jeg det er smart, at klienter, der som regel alligevel enten er forbundet eller er placeret meget tæt på et antennestik, at det er dem der optager, og så flytter optagelserne til serveren. WHSén kan så begrænses til dens egentlige formål, nemlig at aggerer lagrings og fil/mediedelingsserver, og evt. hvad en windows/WHS server ellers kan, (web, mail ftp osv).
Jeg ville dog ikke vælge denne løsning, medmindre der er tale om kablet netværk, og bedst af alt et gigabit kablet netværk. Men det er nærmest en forudsætning i sig selv (i min verden), hvis man ønsker et klient/servermiljø.

Den der logik med at lade "klienter" optage for derefter at flytte optagelser et andet sted hen, kan jeg ikke følge, og slet ikke at det skulle være et klient / server miljø

I et ægte klient / server setup, er det serveren der gør alt arbejdet, men får besked, og kan delvist styres fra diverse klienter.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 11:45

Til info kan jeg oplyse at jeg kun har genstartet min DVBViewer Recording Service (Server delen) når der er kommet nye versioner, eller der er kanalomlægninger. Ellers kører det klippestabilt. Med DVBViewer som klient, har du det du efterlyser: kun ét program, og det kan du styre med en fjernbetjening, uden at fedte rundt i Windows 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Den der logik med at lade "klienter" optage for derefter at flytte optagelser et andet sted hen, kan jeg ikke følge, og slet ikke at det skulle være et klient / server miljø

I et ægte klient / server setup, er det serveren der gør alt arbejdet, men får besked, og kan delvist styres fra diverse klienter.

Der er jeg 100% enig. Det er da håbløst at 2 maskiner skal stå og snurre for at optage, og det der med at klienterne har deres egne tunere og egne antennetilslutninger er da en forældet løsning. Tunerne skal da sidde i serveren så de kan deles af klienterne, eller benyttes intelligent til optagelser. Samtidigt giver det også mulighed for at kombinere foreskellige signaler. Jeg har f.eks. 2 DVB-S og 2 DVB-T tunere i min TV server. Så benyttes DVB-T tunerene til de frie kanaler (DR1, DR2, DR HD), og DVB-S tunerne benyttes til de kanaler der kræver CA modul
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu