|
MCE hardware |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hmm, måske fik jeg ikke udtrykt mig ordentligt.
Men hvis vi skal tage det rent principielle. Så "styre" man ikke en server fra en klient. Klienterne bruger/fodres/giver data til/fra server, som i sig selv er konfigureret til formålet. Serveren styre rent faktisk i visse omfang klienterne. Eksempelvis med backup, der er det serveren som vækker klienterne og laver backup fra dem til serveren.
Men jeg forsøgte at argumenterer for, hvorfor det i den her henseende var smart, at optagelser foretages af klienterne, og overføres til serveren efterfølgende.
Det væsentlige argument var, at klienterne oftest allerede ER placeret hvor der er antennestik, (hvis vi snakker almindelige hjem, hvor en WHS netop egner sig til). Ikke at det skal udelukke serveren, da den også godt kunne placeres, hvor der er antennestik.
Dernæst behøver man ikke belaste serveren med tunere og schedule optagelser i tide og utide, og serveren kan koncentrerer sig om det som er dens (i dette tilfælde WHS) væsentligeste opgaver.
Det er klart, at billede ser anderledes ud, hvis ikke klienterne har nem adgang til antennestik. Og/eller ikke er udstyret med tuner. Men sidstnævnt er jo blot en detalje som er til at tage og føle på, (handler mest om økonomi i et begrænset omfang).
Det kan sandsynligvis også være et problem med tunere i en WHS, hvis det er de typiske færdigbygget. Der er kun mulighed for USB tuner, og det er i et yderst begrænset omfang. Og muligvis et problem med drivere, da der er tale om WindowsServer 2003 og 2008.
Alternativ kan man lave en decideret TV-server, som kan forestå alle optagelser, og enten selv lege lagringsserver, eller overføre data til MedieServeren.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Bruger du Windows Server 2003/2008 (WHS)?
Laver din "TV-server" daglig backup af klienterne? (image backup)?
Kører din server webserver, mailserver, ftp, dns, dlna (reencode film streaming til eksempelvis mobil/tablet).
Blot lige for at nævne nogle af de ting som en WHS kan. Ikke at det betyder, at du SKAL bruge alle disse ting. En decideret TV-server kan være en god ide, som du også selv skriver.
|
|||
![]() |
|||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
||
Når jeg taler om at styre serveren fra en klient, handler det om at klienten sender beskeder til serveren(altså en tvserver ikke) om hvad den skal gøre, f.eks at sætte en optagelse igang, eller streame tv, video eller musik til klienten.
I et sådant miljø vil det være ulogisk at serveren skulle tage backup af klienten, for alt ligger på serveren.
Lad mig da komme med et par argumenter for at det kan være usmart at det er klienterne der står for optagelser :
1. Du kan ikke bare slukke klienten imens.
2. Der skal være adgang til diverse tunere fra klienten (kan naturligvis delvist løses med HD HR, eller et produkt fra DVBLogic som jo sikkert alligevel skal installeres på serveren)
3. Andre klienter har ikke adgang til materiale fra 1. klient før dette er kopieret til "serveren"
4. Og ja, du skal evt. lade en server tænde, samt tage backup, af diverse på klienterne
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
||
Nej. Prøvede det en gang. Men den fuckede fuldstændig op i mine data. Noget med at filerne rent faktisk liger et andet sted end der man tror. Det er sikkert et gammelt, og nu ikke eksisterende problem. Men brændt barn skyr ilden:-)
Ikke daglig. Det anser jeg ikke for nødvendigt. Men jeg bruger 2 værktøjer: Acronis True Image og Yoesemite Klient/Server backup. Det at lave incremental backup til en image fil, anser jeg for meget risky. Er image filen beskadiget, er der som regel intet at stille op. Alle data kan være lost. At lave backup af mine optagelser, har jeg opgivet. 6 terabytes er umuligt at lave backup af, medmindre man ofrer et lille hus på landet
Næ, men det er nok fordi jeg ikke har behovet, ellers kunne den sagtens gøre det samtidigt. Det at den er TV server, belaster den stort set ikke. Mener CPU max kan snige sig op på 10% ved flere samtidige optagelser/streams. DLNA har den dog, idet det er indbygget i DVBViewer Recoring Service, som også kan streame til alt muligt andet, f.eks. Ipad og Android devices. Samtidigt sørger Recording Service for at jeg kan se alt mit TV/Optagelser fra et hvilket som helst sted i verden. Jeg kan for den sags skyld sidde i Kina og se alt hvad der kommer fra mit Canal Digital abb. kræver bare en Internet forbindelse
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
||
Og en ting glemte jeg at nævne: alle klienter kan også være servere. Smart hvis man netop har flere klienter, med hver sine tunere. Så kan man instruere Recording Service til at placere optagelserne på "Master" serveren direkte. Har så den fordel at man kan se optagelsen fra andre klienter, med det samme. Men jeg vil nu foretrække at have alt HW samlet i een server
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |