recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE Keyboard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE Keyboard

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE Keyboard
    Sendt: 09-Maj-2007 kl. 10:02

Mangler et trådløst MCE keyboard og overvejer at købe Microsofts udgave (set til 260,-). Men

1. Jeg har en IR port i min pc - behøver jeg så at købe remoten og IR enheden? Kan jeg ikke nøjes med keyboardet?

2. Det er vel egentlig lavet til XP MCE - er der nogen der har oplevelt problemer med keyboardet når man kører Vista Premium

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 10:43

1) Nej, ikke hvis du har en Microsoft IR-receiver allerede. (Vil ikke virke med en normal IR-port eller IR-port fra andre producenter. Skal være til f.eks en Microsoft remote)

2) Virker fint både under Windows XP og Vista

OBS. Musen er ikke særlig god, meget svær at styre. Keyboard vil KUN virke i Windows, så ikke mulig at gå i BIOS med det eller installere Windows.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 21:14
Jeg har også haft fingre i Microsofts MCE keyboard, og er fælt skuffet over "musen".

Resten er ok, men der findes bare bedre alternetiver, der leverer en mere komplet løsning.
(også ret billige alternativer).

En trackball eller en touchpad vil være at foretrække fremfor Microsofts "påfund".

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Brinken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Frederikshavn
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 11:11

Jeg kan anbefalde det her http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160999 i stedenfor Microsofts MEC keyborad. Det virker fint, plus at det har den fordel at det også kan styrer de fleste fjernsyn. Samt at størrelsen er lidt mindere.

Dog er der den ulempe at du skal bruge den modtager der følger med. Det vil sige at du skal have 2 modtagerer liggende hvis du også vil bruge den alm. fjernbetjening fra Microsoft.

Jeg ved heller ikke om det virker til vista, men måske en anden herinde kan svare på det.

Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 10:58

Hmmm ser godt ud Zitech produktet.

Men en af de ting jeg gerne ville have mulighed for var at have - for eksempel - en dedikeret knap til "Lyt til musik, eller "Se tv" etc.. Jeg forstår Microsofts tastatur har det?

Er der andre alternativer?

Min pc har en IR port - hvorfra jeg kan starte MCE vha den medfølgende HP remote - vil den IR port kunne benyttes af Microsofts MCE tastatur?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 12:04

Ja det ser godt ud det Zitech keyboard. Synd det ikke har RF signal, så man kan styre PCen fra et andet rum.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu